Το 500 Vintage '57, η νέα ειδική σειρά που αποτελεί φόρο τιμής στο ιταλικό σύμβολο του 1957, παρουσιάστηκε στον Τύπο στο Centro Storico Fiat στη via Chiabrera 20 του Τορίνο. Μετά την πρεμιέρα του στην Έκθεση της Γενεύης, η Fiat επέλεξε το Centro Storico να παρουσιάσει το 500 Vintage ’57 στον διεθνή τύπο.

Tο νέο Vintage '57 special series έχει μια παραδοσιακή, ρετρό εμφάνιση που βασίζεται σε στοιχεία του προκατόχου του, όπως η βαφή pastel blue, που τώρα συνδυάζεται με λευκή οροφή και spoiler, και - δερμάτινη ταπετσαρία σε tobacco - ή εναλλακτικά Brown Terra di Siena - Frau.
Διαθέσιμο σε όλη την Ευρώπη, σε 12 χρώματα αμαξώματος, το νέο 500 Vintage '57 θα είναι εξοπλισμένο με ποικίλους κινητήρες και διαφορετικά επίπεδα στάνταρ και προαιρετικού εξοπλισμού, ώστε να ικανοποιεί τις καταναλωτικές ανάγκες κάθε χώρας ξεχωριστά.

Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στους βενζινοκινητήρες 1.2 69 ίππους, 0.9 Twin Air 65 ίππους, 0.9 Twin Air 85 ίππους ή τον 0.9 Twin Air 105 ίππους, ή εναλλακτικά τον πετρελαιοκινητήρα 1.3 Multijet 95 ίππους.

Με κύριο της χαρακτηριστικό τον πλήρη βασικό εξοπλισμό, η νέα ειδική σειρά ολοκληρώνει τη γκάμα του Fiat 500 για το 2015, η οποία σήμερα περιλαμβάνει δυο διαμορφώσεις (κλειστό και convertible), τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού (Pop, Lounge, S και Vintage ’57), δυο συστήματα μεταδόσεων (χειροκίνητο κιβώτιο ή Dualogic) ��αι έξι εκδόσεις κινητήρων (τον διπλού καυσίμου -βενζίνης/LPG- 1.2 69 ίππους EasyPower επιπλέον των κινητήρων που διατίθενται με την έκδοση Vintage ’57).

Το νέο Fiat 500 Vintage '57 είναι το κατάλληλο αφιέρωμα στο θρυλικό «Cinquino», όπως το 500 ονομάστηκε παιχνιδιάρικα, το οποίο από το 1957 έως το 1975 συνέβαλε στην ανάπτυξη της αυτοκίνησης σε μια ταχέως εξελισσόμενη χώρα κι έγινε ένα μοντέλο "cult" από το οποίο πωλήθηκαν περίπου 3,9 εκατομμύρια μονάδες. Το αυτοκίνητο ήταν απολύτως βασικό σε χαρακτηριστικά, ακόμα και σπαρτιάτικο θα χαρακτηριζόταν, αλλά ήταν το πρώτο μοντέλο που έκανε το προνόμιο της αυτοκίνησης προσιτό, σε λι��ότερο από τρία μέτρα μήκος. Το 1957 το 500 ήταν εξοπλισμένο με δικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 479 κ.εκ. με 13 ίππους, που έφτανε μια τελική ταχύτητα της τάξης των 85 χλμ./ώρα, κάτι αξιοθαύμαστο για την εποχή του.

Κατά τη διάρκεια των 18 χρόνων που κατασκευαζόταν, το 500 επωφελήθηκε από τις μικρές τεχνικές προσαρμογές και από νέο εξοπλισμό, αλλά ποτέ δεν έχασε την ιδιαιτερότητά του. Το τελευταίο μοντέλο του 500 - το μοντέλο «R», το οποίο κατασκευάστηκε σε 340.000 μονάδες - παρουσιάστηκε το 1972, όταν παρουσιαζόταν κι ο κληρονόμος του, το 126. Το μοντέλο ήταν ακόμη επιτυχημένο αν και οι καιροί άλλαζαν. Αλλά αυτό δεν ήταν το τέλος.

Πενήντα χρόνια μετά το πρώτο μοντέλο, το 2007, η Fiat ξεκίνησε μια πορεία προς το μέλλον, δίνοντας νέα ερμηνεία στην έννοια του αυτοκινήτου. Το νέο Fiat 500, το μανιφέστο της «νέας Fiat», παρουσιαζόταν. Το μοντέλο που εκφράζει πλήρως την πιο αυθεντική παράδοση της Fiat, δηλαδή το ν�� καθιστά την τεχνολογία και τον εξοπλισμό διαθέσιμα σε όλους, για πρώτη φορά σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Εν συντομία, το 1957 το 500 εφεύρε μια κατηγορία και το 2007 το 500 τη μεταμόρφωσε κι έσπασε πολλά νέα ρεκόρ.

Από το 2007 το Fiat 500 κατασκευάζεται στην Πολωνία και από το 2010 και έπειτα στην Toluca (Mexico). Σήμερα, διατίθεται σε περισσότερες από 100 χώρες παγκοσμίως και σηματοδοτεί την επιστροφή της Fiat στις ΗΠΑ. Είναι ένα πραγματικά παγκόσμιο αυτοκίνητο από το οποίο έχουν ήδη ταξινομηθεί 1,5 εκατομμύριο μονάδες.

Τώρα, η σκυτάλη περνάει στην ειδική σειρά 500 Vintage ’57, που αποτελεί φόρο τιμής στο έμβλημα το 1957 και επιβεβαιώνει την αναμφισβήτητη ηγεσία της Fiat σε αυτήν την κατηγορία αυτοκινήτων. Οι ειδικές εκδόσεις 500 1957 Vintage και 500 Ron Arad είναι διαθέσιμες στις εκθέσεις του επίσημου δικτύου διανομέων της FCA Greece, αποκλειστικά και μόνο με τον δημοφιλή κινητήρα diesel 1.3 MTJ 95 ίππους.

Βαγγέλης Γκούμας