H δουλειά που είχαν να κάνουν στον αντικαταστάτη του πετυχημένου Vitara ήταν πολύ δύσκολη. Ο πρόγονος είχε πιστό κοινό καθώς το προηγούμενο μοντέλο είχε μεγάλες δυνατότητες στις εκτός δρόμου διαδρομές, ήταν αξιόπιστο, δυναμικό στην σχεδίαση και γενικά από το 1988 που πρωτοπαρουσιάστηκε είχε κάνει δύσκολη την ζωή των ανταγωνιστών του.

Suzuki-Vitara- 2.jpg

Σε αντίθεση με άλλους Ιάπωνες κατασκευαστές που άλλαζαν και αλλάζουν εντελώς τα μοντέλα τους στη πάροδο του χρόνου, σχεδιαστικά οι άνθρωποι της Suzuki κρατούσαν αναλλοίωτο το DNA του «off road» οχήματος τους.

Το νέο μοντέλο θυμίζει Vitara όμως τόσο αισθητικά όσο και μηχανολογικά είναι αναβαθμισμένο σε μεγάλο βαθμό. Μάλιστα το μοντέλο της δοκιμής μας «φορούσε» τον υπερτροφοδοτούμενο diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων που ενδιαφέρει περισσότερο τους υποψήφιους αγοραστές στην χώρα μας. Εξωτερικά όπως είπαμε θυμίζει Vitara όμως οι γραμμές είναι σαφώς πιο σύγχρονες και νεανικές . Οι μεγάλοι προφυλακτήρες με την έντονη σχεδίαση και οι «φουσκωμένες γραμμές στα πλάγια δίνουν μια δυναμική εικόνα που απουσίαζε από το προηγούμενο μοντέλο. Με επιπλέον 800 ευρώ το νέο απόκτημα δίνει την δυνατότητα στον αγοραστή να επιλέξει μια διχρωμία δίνοντας του έτσι και την δυνατότητα της μοναδικότητας . Περνώντας στο εσωτερικό η εικόν�� που αντικρίζεις είναι εξίσου νεανική με το μάτι να «καρφώνεται» στο όμορφο αναλογικό ρολόι ανάμεσα στους ιδίου μεγέθους μεγάλους αεραγωγούς στο κέντρο του ταμπλό ,την καλή ποιότητα κατασκευής και τους «μετρημένους» διακόπτες που διακρίνονται για την εργονομική τους τοποθέτηση. Στα θετικά της εργονομίας είναι και το ιδιαίτερα εύχρηστο σύστημα πολυμέσων με την μεγάλη οθόνη στο κέντρο της κονσόλας όπου προβάλλεται και η εικόνα της έγχρωμης κάμερας οπισθοπορείας. Οι λειτουργίες εκτελούνται μέσω αφής γεγονός που μειώνει τους διακόπτες .

Ανάμεσα στα δύο στρογγυλά όργανα υπάρχει μια ακόμη οθόνη όπου προβάλλονται τα στοιχεία του υπολογιστή ταξιδίου. Δεν λείπουν οι θήκες για τα μικροαντικείμενα ενώ οι επιβάτες έχουν διαθέσιμους άνετους χώρους ( Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.175/1.775/1.610 χλστ.). Για τις αποσκευές τους υπάρχουν διαθέσιμα 375 λίτρα τα οποία υπολείπονται των 430 λίτρων του «αδελφού» SX4 S-Cross . Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων τα διαθέσιμα λίτρα αποθήκευσης ανεβαίνουν στα 1120. Το καλό στο νέο Vitara είναι ότι είχαμε πολύ καλή ορατότητα χάρη στην μικρή κλίση των μπροστινών κολώνων και στους μεγάλους καθρέφτες.

Πατώντας τον διακόπτη εκκίνησης ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων «έρχεται» στ��ν ζωή. Τα 120 άλογα που αποδίδει στις 3700 σ.α.λ. κινούν με άνεση το αμάξωμα των 1.295 κιλών την στιγμή που η ροπή των 32,6 κιλών εμφανίζεται στο …ρελαντί των 1750 σ.α.λ. Στην πράξη αυτό σημαίνει δύναμη και ελαστικότητα από χαμηλά κάτι που εξυπηρετεί τα μέγιστα στις εκτός δρόμου και λασπώδεις διαδρομές. Από την άλλη πλευρά οι μακριές σχέσεις του 6αριού μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων εξυπηρετούν στην κίνηση και στις προσπεράσεις στον ανοιχτό δρόμο. Στον ασφάλτινο δρόμο τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται στον ικανοποιητικό χρόνο των 12, 4 δευτερολέπτων με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 80 χλμ./ώρα . Στον ανοιχτό δρόμο το νέο Vitara διαθέτει μια ουδέτερη οδική συμπεριφορά με περιορισμένες κλίσεις στις στροφές κρίνοντας πάντα με βάση τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

suzuki vitara 3.jpg

Το τιμόνι παρέχει ικανοποιητική πληροφόρηση ενώ και τα φρένα αποδείχτηκαν αποτελεσματικά ακόμη και σε στην συνεχή χρησιμοποίηση τους σε κατηφορικές διαδρομές. Όμως το δυνατό σημείο του Vitara είναι το σύστημα τετρακίνησης με τη κωδική ονομασία ALLGRIP . Η τεχνολογία του μας προσέφερε δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε Auto, Sport, Snow-Mud και Lock, με την τελευταία επιλογή κλειδώματος να στις λασπώδεις εκτός δρόμου διαδρομές.

Η ανάρτηση διατηρεί μια σχετική ισορροπία μεταξύ άνεσης και κίνησης σε εκτός δρόμου διαδρομές την στιγμή που η επιλογή των μηχανικών ημιάκαμπτου άξονα πίσω δεν σε ταλαιπωρεί στους σκληρούς χωματόδρομους με μεγάλες «τρύπες». Τα 18,5 εκατοστά απόστασης από το έδαφος , τα σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα που εξασφαλίζουν μεγάλη πρόσφυση δίνουν μεγάλες δυνατότητες για την κίνηση εκτός δρόμου . Βέβαια μην περιμένετε τις δυνατότητες …πολεμικού οχήματος γιατί η αυτόματη τετρακίνηση δεν έχει φτιαχτεί για κάτι τέτοιο όμως ας μην ξεχνάμε ότι οι ιδιοκτήτες ενός Suzuki Vitara ή παρόμοιων οχημάτων του ανταγωνισμού κινούνται ως επι το πλείστον στην άσφαλτο. Όσο για το κόστος χρήσης τα 6 με 7 λίτρα κατανάλωσης ανά 100 χλμ, μικτής διαδρομής με …επίμονο το δεξί πόδι αλλά και τα …99,9 ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας αποτελούν νούμερα που ικανοποιούν. Το ζητούμενο της τιμής τώρα. Με 24490 ευρώ αγοράζεις ένα πεντάστερο στην ασφάλεια Vitara με πλούσιο εξοπλισμό .

Βαγγέλης Γκούμας