Στο πλαίσιο του εορτασμού της 10ης επετείου από την ίδρυση της GM Powertrain Europe στο Τορίνο, ο Πρόεδρος της GM, Dan Ammann επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις της και ανακοίνωσε σχέδια για ενίσχυση της συνεργασίας με το Πολυτεχνείο του Τορίνο και επέκταση του κέντρου μηχανολογικής εξέλιξης.

Η επιστολή πρόθεσης που υπογράφηκε με το Πολυτεχνείο του Τορίνο και την Περιφέρεια Πιεμόντε ενισχύει τη συνεργασία τους στην ανάπτυξη κοινών ερευνητικών projects καθώς και στο σχέδιο επέκτασης του χώρου που διατηρεί η GMPT-E στην Πολυτεχνειούπολη με την ονομασία “Cittadella Politecnica”. Η νέα εγκατάσταση θα έχει εμβαδόν περίπου 2.500 m2 και οι εργασίες ανέγερσης αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2016. Το νέο κτίριο θα είναι αποκλειστικά αφιερωμένο σε πολύ εξειδικευμένα εργαστήρια, γραφεία και ισχυρές υπολογιστικές μηχανές.

Η GM Powertrain Europe που ιδρύθηκε το 2005 είναι το κέντρο καινοτομίας και εξέλιξης για κινητήρες diesel και τα σχετικά ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της GM σε όλο τον κόσμο, ενώ εκεί σχεδιάζονται συστήματα κίνησης για τις Opel/Vauxhall, Chevrolet, και άλλες μάρκες της GM. Από το σχεδιασμό μέχρι τη μελέτη εικονικών εξαρτημάτων ή τις δοκιμές σε δυναμόμετρα – τα πάντα γίνονται στα εργαστήρια και τον εξοπλισμό δοκιμών της GM Powertrain Europe στο Τορίνο.

Η ανάπτυξη του κέντρου μέσα σε μία δεκαετία ήταν ραγδαία: ξεκινώντας από ένα προσωρινό γραφείο το 2005 εξελίχθηκε σε προηγμένη εγκατάσταση στην Πολυτεχνειούπολη. Το ανθρώπινο δυναμικό ξεκίνησε από 60 άτομα και σήμερα απαριθμεί περίπου 650. Πρόκειται για ένα άριστα καταρτισμένο προσωπικό σε μία ομάδα 15 και πλέον εθνικοτήτων, με κυρίαρχη ειδικότητα αυτή του μηχανικού. Το 2015, η GM σχεδιάζει να δημιο��ργήσει 60 επιπλέον θέσεις εργασίας.

Με τον προηγμένο εξοπλισμό της, η GM Powertrain Europe Turin αντιπροσωπεύει ένα στρατηγικό κεφάλαιο για τη GM παγκοσμίως. Στην Ευρώπη, το κέντρο εφοδιάζει τα οχήματα Opel με premium τεχνολογία diesel, όπως ο 1.6 CDTI, ο πιο αθόρυβος πετρελαιοκινητήρας στην κατηγορία του και ευρύτερα γνωστός σαν ‘Whisper Diesel’. Στη Β. Αμερική, τα GMC Canyon και Chevrolet Colorado θα εφοδιάζονται με το νέο κινητήρα 2.8 diesel ξεκινώντας από το δεύτερο εξάμηνο του 2015.

Θα είναι τα μοναδικά μοντέλα diesel στη μεσαία κατηγορία και θα προσφέρουν άριστη οικονομία καυσίμου και ροπή για μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης. Όλοι οι μελλοντικοί κινητήρες diesel που σχεδιάζονται στο Τορίνο μοιράζονται κοινά χαρακτηριστικά: high-tech λύσεις που πετυχαίνουν μέτρια επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2 χάρη στο σύστημα ελέγχου, το οποίο έχει εξελιχθεί αποκλειστικά εσωτερικά.

Βαγγέλης Γκούμας