Ύστερα από μήνες προετοιμασιών και τις τέσσερις συναρπαστικές μέρες του διαγωνισμού, η 30η διοργάνωση του Ευρωπαϊκού Μαραθώνιου Οικονομίας της Shell έφτασε στο τέλος της. Τη χρονιά αυτή σημειώθηκαν τρία νέα ρεκόρ, δύο από τα οποία αποτέλεσαν τις καλύτερες επιδόσεις στην ιστορία του διαγωνισμού!

Ο Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell προσκαλεί φοιτητές και μαθητές λυκείου από όλο τον κόσμο να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν τα δικά τους υπερ-αποδοτικά οχήματα, τα οποία έπειτα καλούνται να διανύσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση με το ισοδύναμο ενός λίτρου καυσίμου.

shell 2.JPG

Στον φετινό διαγωνισμό συμμετείχαν 197 ομάδες από 26 χώρες, οι οποίες ταξίδεψαν στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας για να διαγωνιστούν σε δύο διαφορετικές κατηγορίες σχεδιασμού αυτοκινήτου: τη φουτουριστική κατηγορία Prototype και την κατηγορία Urban Concept, με επιλογή ενός από επτά διαφορετικούς τύπους ενέργειας.

Το 1985, το νικητήριο όχημα ήταν αρκετά ικανό να ταξιδέψει από το Ρότερνταμ στο Λονδίνο με ένα μόνο λίτρο καυσίμου. Τώρα, 30 χρόνια αργότερα, η ομάδα Microjoule-La Joliverie θα μπορούσε να ταξιδέψει από το Ρότερνταμ στη Μόσχα καταναλώνοντας την ίδια ποσότητα καυσίμου, καθώς σημείωσε επίδοση 2.551,8 km/l στην κατηγορία Prototype CNG, το οποίο αποτέλεσε και το πιο αποδοτικό αποτέλεσμα του φετινού διαγωνισμού.

shell 3.JPG

Για μία ακόμα χρονιά, οι ελληνικές συμμετοχές έδωσαν δυναμικά το «παρών», σημειώνοντας αξιόλογα αποτελέσματα.

  • Η Ομάδα «Προμηθέας» από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με το πρωτοποριακό ηλεκτροκίνητο όχημα Πυρφόρος διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype (Βattery Electric) και κατέλαβε την 10η θέση αγγίζοντας τα 487 km/kWh, βελτιώνοντας σημαντικά την περσινή της επίδοση.

Χορηγοί της ομάδας ήταν οι: Aegean Airlines, ΕΛΒΑΛ και ΔΕΔΔΗΕ.

  • Η Ομάδα «TUC Eco Racing» από τη Σχολή Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης µε το εξελιγμένο όχημα πόλης Eco Racer (ΕR2015) διαγωνίστηκε στην κατηγορία Urban Concept (Hydrogen) και κατέκτησε, όπως και το 2014, την 4η θέση διανύοντας 58 km/kwh.

Χορηγοί της ομάδας ήταν οι: BETA CAE, ΑΝΕΚ LINES, Γ. Φωτεινάκης & Σια, Φραγκιουδάκης Αντώνης, ΙΚΤΕΟ Κρήτης, Γελασάκης Travel, Κάρλος Ζ. Διγενάκης, Μιχαηλάκης Sport και Flashnews.gr.

  • Τέλος, η Ομάδα «Ποσειδώνας» από τα Τμήματα Μηχανολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Αυτοματισμού καθώς και από τα Τμήματα της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο.) με το πρωτοποριακό ηλεκτροκίνητο όχημα Τριήρης διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype (Βattery Electric) και κατέκτησε την 22η θέση διανύοντας 293km/kWh.

Χορηγοί της ομάδας ήταν οι: ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ., ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΙΣΤΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑ��ΙΑ Α.Ε. (ΕΑΒ), Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «MSc Advanced Industrial & Manufacturing Systems», ΦΑΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ, INTERTRANS, BETA CAE Systems S.A., MSC Software, ΔΗΣΙΟΣ ΜΠΑΤΤΑΡΙΕΣ, XAΪΔΕΜΕΝΟΣ, Unimet high vacuum metalizing και WEB IMAGINATIONS.

Βαγγέλης Γκούμας