Αν ρωτήσεις κάποιον ποιο είναι το πιο προσιτό Ιαπωνικό οικονομικά τετρακίνητο εκτός δρόμου όχημα το οποίο μένει σχεδόν ίδιο και απαράλλακτο στο πέρασμα των χρόνων , θα σου πει το Suzuki Jimny . Με 16 χρόνια ζωής και με ελάχιστες παραλλαγές το μικρό τετρακίνητο της Suzuki αποτελεί προσωποποίηση της ρήσης ότι ο νέος είναι ωραίος αλλά και ο παλιός είναι αλλιώς.

suzuki jimny 2015 2.jpeg

Έτσι με μικρές αισθητικές παρεμβάσεις το Jimny του 2015 εξοπλίστηκε έτσι ώστε να παραμείνει σύγχρονο αλλά και ασφαλές. .Εσωτερικά δεν επικρατεί ούτε η πολυτέλεια ούτε η άνεση. Όμως ο νέος πίνακας οργάνων διαθέτει πληρέστερες ενδείξεις μεταξύ των οποίων το «Gear Shift Indicator» που σε βοηθά να επιλέγεις την κατάληλη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων έτσι ώστε να έχεις οικονομία καυσίμου .Στα συν είναι και το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών αλλά το πιο βασικό στον εξοπλισμό είναι το στάνταρ πλέον σύστημα ηλεκτρονικής ευστάθειας με την κωδική ονομασία ESC (Electronic Stability Control). Οι νέες αλουμινένιες ζάντες των 15 ιντσών αλλά και οι νέοι χρωματισμοί Steel Silver και Khaki Green ζωντανεύουν το Ιαπωνικό off road.

suzuki jimny 3.jpeg

Στον δρόμο απλά το Jimny θυμίζει… Jimny . Στην «καρδιά» του βρίσκεται ο γνωστός ανανεωμένος κινητήρας βενζίνης 16βάλβιδος των 1.3 λίτρων με τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων VVT ο οποίος αποδίδει 85 ίππους στις 6500 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων στην πράξ�� δεν βάζει… φωτιά στον δρόμο με την επιτάχυνση 0-100 να έρχεται στα 14,1 δευτερόλεπτα. Όμως ούτε η επιτάχυνση είναι το ζητούμενο ούτε η τελική ταχύτητα των 140 χλμ./ώρα. Το ζητούμενο είναι η ελαστικότητα του μοτέρ με την ροπή στρέψης των 110 Nm να εμφανίζεται στις 4100 σ.α.λ. Το «κοντό» 5αρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων προσφέρει ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφέ�� ακόμη και με την 5η ταχύτητα .

Ο κινητήρας ανταποκρίνεται σ τις προδιαγραφές Euro5, με τις εκπομπές CO2 να φτάνουν τα 162 γρ./χλμ και την μικτή εργοστασιακή κατανάλωση στα 7.1 λίτρα /100 χλμ. Το δυνατό σημείο του Jimny είναι η τετρακίνηση (2WD, 4WD με τη δυνατότητα επιλογής κλειδώματος 4Χ4. Οι γωνίες προσέγγισης 34 και εξόδου 46 μοίρες σε βοηθούν να ανεβαίνεις σε σημεία όπου δεν θα μπορούσες να το σκεφτείς με άλλα πιο βαριά τετρακίνητα οχήματα Το ίδιο ισχύει και για τις λασπώδεις διαδρομές όπου ξεκολλάς εκεί που νομίζεις ότι όλα… τελείωσαν .Ακόμη υπάρχουν επιλογές για κίνηση σε δυο ή τέσσερεις τροχούς για πιο light καταστάσεις .Η διάταξη της ανάρτησης με ημιάκαμπτο άξονα μπροστά και πίσω σε προδιαθέτει και για την οδική συμπεριφορά με τις σχετικά αυξημένες κλίσεις στις στροφές .

Όμως όλα αυτά ισορροπούνται με τις εκτός δρόμου δυνατότητες . Οι χώροι για τους επιβάτες δεν διεκδικούν δάφνες δόξας όυτε για τις αποσκευές που είναι στα 13 λίτρα όμως η μεγάλη πίσω πόρτα με το κλασσικό άνοιγμα… βιβλίου και η δυνατότητα πλήρους αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων αλλάζουν προς το καλύτερο τα περιορισμένα δεδομένα . Το θέμα της τιμής είναι ένα από τα ζητούμενα. Με την απόσυρση και την ειδική προσφορά είναι στα 13900 ευρώ .

Βαγγέλης Γκούμας