Η εμφάνιση του Fiat 500X άλλαξε κυριολεκτικά τους όρους του παιχνιδιού στην κατηγορία των crossovers. Οι Ιταλοί συμπληρώνουν την οικογένεια των 500 με ένα μοντέλο που διακρίνεται για τις επιδόσεις εκτός δρόμου, την ποιότητα κατασκευής , τον οικονομικό κινητήρα την τεχνολογία του αλλά και την εμφάνιση του. Το «φουσκωμένο» 500 θυμίζει τον μικρότερο αδελφό του με την διαφορά ότι πατάει στο ίδιο πάτωμα με αυτό του Jeep Renegade ή της Alfa Romeo Giulietta με αποτέλεσμα τις μεγαλύτερες διαστάσεις σε όλους τους τομείς.

fiat-500x_ 2.jpg


Το σχεδιασμένο στο Centro Stile Fiat μοντέλο διαθέτει μυώδες αμάξωμα, γεμάτο καμπύλες, με όμορφα στρογγυλά φωτιστικά σώματα μπροστά που δένουν αρμονικά με την μάσκα που παραπέμπει στο 500. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα παραπέμπουν σε Mini ενώ το όλο σύνολο δείχνει πολύ δυναμικό. Μάλιστα στην έκδοση Cross οι εξωτερικές λεπτομέρειες σε χρώμιο, τα πίσω σκουρόχρωμα κρύσταλλα ,οι σπορ ζάντες αλουμινίου, οι σκούρες μπάρες οροφής «δυναμώνουν» ακόμη περισσότερο το αυτοκίνητο ,το οποίο σημειωτέον διαθέτει και αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 179 χλστ.

Αυτό βοηθά στις εκτός δρόμου διαδρομές αν και προς το παρόν δεν διατίθεται με σύστημα τετρακίνησης. Εσωτερικά η νεανική εικόνα θυμίζει το 500 ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα με hi-tech στοιχείο την μεγάλη έγχρωμη οθόνη υγρών κρυστάλλων στην κεντρική κονσόλα με την κάμερα οπισθοπορείας και την TFT οθόνη στον όμορφο πίνακα οργάνων. Ο οδη��ός κάθεται σε σωστό ύψος μπροστά έχει εξαιρετική ορατότητα ενώ τα κάποια περιορισμένα προβλήματα προς τα πίσω καλύπτονται απόλυτα με το σύστημα Blind Spot Assist.

Η εργονομία είναι καλή και οι αποθηκευτικοί χώροι ικανοποιούν τους επιβάτες που δεν θα διαμαρτυρηθούν για τους χώρους. Το πορτμπαγκάζ διαθέτει 350 λίτρα για τις αποσκευές ,που φορτώνονται με ευκολία χάρη στην έξυπνη διαμόρφωση του. Τα καλά νέα συνεχίζονται με την ύπαρξη στην «καρδιά» του 500Χ του 1,6 λίτρων υπερτροφοδοτούμενου MultiJet ΙΙ κινητήρα, με απόδοση 120 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 320 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ .Ελαστικότατος με πολύ καλή απόκριση στο πάτημα του γκαζιού αποδίδε�� τα μέγιστα και σύμφωνα με τις διάθεση του οδηγού. Αυτό καλύπτεται μέσω του περιστροφικού διακόπτη Mood Selector υπάρχει στην βάση της κεντρικής κονσόλας, όπου μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε τρία διαφορετικά προγράμματα που επιδρούν στα φρένα, στο σύστημα διεύθυνσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων Στην επιλογή Auto το σύστημα επικεντρώνεται στην άνεση και ��την οικονομία καυσίμου που πέφτει στα 4 με 5 λίτρα .

-fiat-500x-cross-3.jpg


Όταν «αγριέψει» η διάθεση σου επιλέγεις την Sport όπου με την βοήθεια( όπως και πριν) του πολύ καλού σε κλιμάκωση και ακρίβεια 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων πιάνεις τα 0-100 σε10,5 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 186 χλμ./ώρα.

Στην τρίτη επιλογή All weather έχεις καλύτερη πρόσφυση σε διαδρομές εκτός δρόμου παρά την έλλειψη τετρακίνησης ενώ το σύστημα Traction+ επενεργεί στο ESP και βελτιώνει ακόμη περισσότερο την πρόσφυση. Εκτός από την απόσταση από το έδαφος διευκολύνουν στην εκτός δρόμου κίνηση οι γωνίες προσέγγισης-ράμπας-αναχώρησης που είναι 21,3-22,3 και 30,1 μοίρες αντίστοιχα. Στην πράξη χωρίς να τρίζει τίποτα το συμπαγές 500Χ δείχνει μια μεγάλη σταθερότητα στις ασφάλτινες διαδρομές παρά το αυξημένο ύψος χάρη και στην σφιχτή ανάρτηση.

Το σύστημα διεύθυνσης έχει πολύ καλή πληροφόρηση ενώ εκτιμάς την ποιότητα κύλισης και την σταθερότητα και στις ευθείες με την βελόνα του ταχύμετρου στα όρια. Η συμβίωση μαζί με το 500Χ το οποίο αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία ,δεν μας άφησε κανένα παράπονο καθώς το νέο μοντέλο είναι ευκίνητο με πολύ πλούσιο εξοπλισμό που ��εταξύ άλλων περιλαμβάνει 18 άρες αλουμινένιες ζάντες , φουλ ηλεκτρονικά βοηθήματα όπως ESC ,ASR/MSR, Hill Holder, ABS+EBD, ERM, ηλεκτρικό χειρόφρενο ,ηχοσύστημα Uconnect με οθόνη αφής 5”, Bluetooth audio streaming, USB/AUX-in με χειριστήρια στο τιμόνι. Η τιμή είναι… έντιμη και για την βασική έκδοση είναι στα 21270 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας