Τα “μυαλά” της Audi μετά την μεγάλη επιτυχία του A3 φρόντισαν να ολοκληρώσουν την γκάμα με την έκδοση Sport Sedan η οποία απευθύνεται στους οικογενειάρχες που επιζητούν ένα όχημα με brand name αλλά και «αθλητική» κορμοστασιά. Θέλοντας μάλιστα να τονίσουν και τον δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου πριμοδότησαν την έκδοση 1,6 TDI με 5 ακόμη άλογα τα οποία βελτιώνουν απόδοση και οικονομία.

Το Α3 Sport Sedan έγινε πολύ σύντομα best-seller κερδίζοντας ταυτόχρονα μια λίστα από βραβεία που επισημαίνουν την αξία του. Το μοντέλο με το σχήμα Ultra της Audi συνδυάζει ένα πολύ στιβαρό αμάξωμα το οποίο είναι και ελαφρύ γίνεται για μια λιμουζίνα 4,45 μέτρων, μια υλοποίηση υπό το που δείχνει πώς πρέπει να φτιάχνονται τα αυτοκίνητα.

audi a3 sedan 2.jpg
Σχεδιαστικά ξεφεύγει από τα βαρετά οικογενειακά αμαξώματα στα οποία απλά κάποιοι …τεμπέληδες σχεδιαστές …κόλλησαν μια ουρά για να κερδίσουν χώρους .Εδώ οι σχεδιαστές ουσιαστικά δημιούργησαν ένα καινούργιο αμάξωμα το οποίο δείχνει σοβαρό και ελκυστικό ,αποκτώντας κοινό ανάμεσα και σε αυτούς που δεν τους αρέσουν τα οχήματα τριών όγκων. Η εξελιγμένη πλατφόρμα MQB του ομίλ��υ πάνω στην οποία «πατάει» με μήκος 4,46 μ και μεταξόνιο 2,63 μέτρα εξασφαλίζει πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες και ένα ικανοποιητικό χώρο αποσκευών χωρητικότητας 425 λίτρων.

Οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατα και τους ώμους του ενώ οι ψηλοί θα πρέπει να κάνουν παραχωρήσεις μόνο για τα κεφάλια τους , λόγω της χαμηλής κλίσης της οροφής . Εσωτερικά επικρατεί λιτή σχεδίαση με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας . Στα hi lights είναι και η έγχρωμη αναδιπλούμενη οθόνη όπου προβάλλονται πλήθος πληροφοριών.

a3 sedan 3.jpg

Τα καλά νέα συνεχίζονται και στα μηχανικά μέρη. Ο νέος τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων Euro 6 ύστερα από μια σειρά βελτιώσεων αποδίδει πλέον 110 άλογα με τη μέγιστη ροπή των 250 Nm, να είναι πλέον διαθέσιμη από τις 1.500 έως τις 3.000 σ.α.λ Αυτό που είδαμε στην πράξη είναι η βελτίωση στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα καθώς είναι πιο αθόρυβος , με λιγότερους κραδασμούς και πιο πολιτισμένος.

Έτσι το μικρομεσαίο Audi με την βοήθεια του καλά κλιμακούμενου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις αποδείχθηκε πιο « ζωντανό» στο πάτημα του γκαζιού , περισσότερο ευχάριστο στην οδήγηση καθώς η τιμή της ροπής προσφέρει ευστροφία ειδικά στην κίνηση μέσα στην πόλη αλλά και στις προσπεράσεις .

Το σύστημα drive select με τις 5 επιλογές λειτουργίας δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί επιλέγοντας την άνεση΄, την οικονομία ΄΄η κακόμη και την δυναμική οδήγηση με τα 0-100 χλμ./ώρα ναέρχονται σε 10,7 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 203 χλμ./ώρα. Από την άλλη πλευρά όσο «σκληρά» και αν φερθείς στο πεντάλ γκαζιού η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 7,5 λίτρα, ενώ αν είσαι «ευγενικός» κατεβαίνει στα 5 με 6 λίτρα. (σύστημα start&stop).Η οικονομία συνεχίζεται με την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας καθώς οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 99 γρμ./χλμ .

Στον δρόμο το αίσθημα της ασφάλειας είναι διαδεδομένο στους επιβάτες ακόμη και με κίνηση σε πολύ γρήγορους ρυθμούς .Αυτό οφείλεται στο συμπαγές πλαίσιο και στην σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και στα ηλεκτρονικά βοηθήματα που «συγχωρούν» άμεσα τις όποιες υπερβολές του οδηγού.. Το τιμόνι διαθέτει πολύ καλή πληροφόρηση και τα αποτελεσματικά φρένα συμπληρώνουν την πολύ εικόνα που αποκομίσαμε μετά από πολύωρη διαδρομή . Η τιμή με πλουσιότατο εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ των άλλων 7 αερόσακους ,ESP, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού και όλες τις ηλεκτρικές είναι στα 24570 ευρώ με απόσυρση.

Βαγγέλης Γκούμας