Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ευρεσιτεχνιών και Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (INPI) επιβεβαίωσε πρόσφατα πως ο όμιλος PSA Peugeot Citroën εί��αι για ακόμη μία φορά ο πρώτος σε κατάθεση πατεντών φτάνοντας συνολικά τις 1.036 για το 2014.

Οι πάνω από χίλιες πατέντες που κατοχυρώθηκαν μόνο μέσα στο 2014, σχετίζονται με τρεις ��ασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει το τμήμα R&D: την μείωση των ρύπων, τις υπηρεσίες διασυνδεσιμότητας και την εξέλιξη αυτοματοποιημένων συστημάτων, στο πλαίσιο της αυτόνομης οδήγησης.

Το τμήμα έρευνας και εξέλιξης της PSA Peugeot Citroën βασίζεται σε μία μεγάλη παράδοση γύρω από τις καινοτόμες τεχνολογίες και για 80η συνεχή χρονιά κατέκτησε την κορυφαία διάκριση από το INPI. Μία διάκριση που επιβραβεύει την αδιάκοπη δράση της PSA στην εξέλιξη του αυτοκινήτου του μέλλοντος με σεβασμό προς το περιβάλλον και την συνεχή βελτίωση των επιπέδων άνεσης και ασφάλειας.

Ως αποτέλεσμα της μακροχρόνιας εξέλιξης νέων τεχνολογιών, ο Όμιλος PSA Peugeot Citroën αποτελεί τον ηγέτη στην Ευρώπη με την χαμηλότερη εκπομπή CO2, η οποία περιορίστηκε στα μόλις 110,3 γρμ./χλμ. Η επιτυχία αυτή βασίζεται σε ένα μεγάλο ποσοστό στους νέους τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες Turbo PureTech με 120 πατέντες, ενώ άλλες 100 έχουν συμπληρωθεί για το σύστημα εξαγωγής BlueHDi μέσα από τις οποίες το Peugeot 208 1.6l BlueHDi αναδείχθηκε ως το αποδοτικότερο αυτοκίνητο στον κόσμο με μηχανή εσωτερικής καύσης και εκπομπή CO2 στα μόλις 79 γρμ./χλμ.

Στις βασικές προτεραιότητες περιλαμβάνεται η εξέλιξη και χρήση νεών συνθετικών υλικών με στόχο την μείωση του βάρους και κατά συνέπεια της κατανάλωσης καυσίμου και της εκπομπής ρύπων. Με περισσότερες από 60 πατέντες, σχετικά με την μείωση βάρους, ο όμιλος PSA Peugeot Citroën έλαβε το βραβείο καινοτομίας από την JEC - Europe Composites Show & Conferences για μία πρωτότυπη δομή από συνθετικά υλικά που αντικαθιστούν τον χάλυβα.

Οι καινοτομίες της PSA Peugeot Citroën περνούν και εφαρμόζονται στα μοντέλα με τα σήματα των Peugeot, Citroën και DS, ανάλογα με την στρατηγική που έχει καθοριστεί για την κάθε μάρκα.

Για παράδειγμα, το Peugeot 208 είναι πλέον διαθέσιμο με μία ιδιοσυνθετική τελική βαφή – για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής – που αλλάζει σκιές και εμφάνιση ανάλογα με την φωτεινότητα του περιβάλλοντος.
Παρομοίως, το Citroën C4 Cactus λάνσαρε τα πρωτοποριακά Airbump πλευρικά προστατευτικά και στις 2 Απριλίου 2015 αναδείχθηκε με την βράβευση «2015 World Car Design of the Year» στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης.

Βαγγέλης Γκούμας