Η αγορά του αυτοκινήτου είναι μια σκακιέρα όπου οι εταιρείες προσπαθούν να αξιοποιήσουν και τον τελευταίο στρατιώτη τους (μοντέλο) για να φτάσουν στη νίκη.

Ο αξιωματικός στην σκακιέρα χωρίς να είναι ο απόλυτος άρχοντας αποτελεί σημαντικός παράγοντας για τη νίκη. Στην περίπτωση αυτή τον ρόλο παίζει το Audi Q3 το μικρότερο από τα …πιόνια( βλέπε SUV) το οποίο διαθέτει πολλές αρετές που είναι σχεδόν αδύνατο να μην το… στρατολογήσεις αν επιζητάς την επιτυχία στην αγορά. Μάλιστα ο κινητήρας με τον «συγκρατημένο» κυβισμό των 1,4 λίτρωνκαι η κίνηση στους δύο τροχούς συνεισφέρουν τα μέγιστα για την μείωση των εξόδων σε αυτή την δύσκολη οικονομική συγκυρία.

audi q3 2.jpg
Το «μικρό» SUV της Αudi έχει 4.390 χλστ μήκος, 1.830 χλστ. πλάτος και 1.590 χλστ. ύψος ,έχει αεροδυναμικό συντελεστή (0,32) και ακολουθεί τις σχεδιαστικές γραμμές των μεγαλύτερων αδελφών του.

Με επιθετική εμφάνιση, κομψά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Xenon Plus και LED, τη μάσκα με το έντονο περίγραμμα, τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες ,με την οροφή να διαθέτει μια καμπυλωτή απόληξη με τα στενά πίσω παράθυρα ακολουθώντας την λογική των coupe ,το Q3 χωρίς τυμπανοκρουσίες και «φουσκώματα» αρέσει και τραβάει τα βλέμματα. Το ίδιο σύγχρονη είναι και η σχεδίαση στο εσωτερικό το οποίο ακολουθεί την λιτή αισθητική του Α1και διακρίνεται για την απτή ποιότητα κατασκευής με τα αφρώδη πλαστικά . Στον προαιρετικό hi-tech σχεδιασμό περιλαμβάνεται η αναδιπλούμενη οθόνη επτά ιντσών η οποία βρίσκεται στο πάνω μέρος του ταμπλό. Πέντε επιβάτες βολεύονται στο εσωτερικό χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις ενώ για τις αποσκευές τους έχουν 460 διαθέσιμα λίτρα που φτάνουν τα 1365 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

audi q3 3.jpg
Στην καρδιά του μοντέλου της δοκιμής μας ήταν ο κινητήρας των 1,4 λίτρων με απόδοση150 ίππους /5.000-6.000 σ.α.λ. με προηγμένο σύστημα απενεργοποίησης καύσης δύο κυλίνδρων Cylinder on Demand (CoD) και σύστημα start/ stop. Η λειτουργία των 2 κυλίνδρων γίνεται όταν δεν απαιτούνται περισσότερα από 10,2 κιλά ροπής και στο φάσμα 1400-4000 σ.α.λ. Η μετάβαση από τους 2 κυλίνδρους στους 4 γίνεται χωρίς να το καταλαβαίνεις ενώ στην πολιτισμένη και άμεση απόδοση του κινητήρα με ήρεμες αλλαγές στις σχέσεις συνεισφέρει και το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic έξι σχέσεων(136 γρμ./χλμ.CO2). Η ροπή των 25,5 κιλών /1.500-3.500 σ.α.λ. προσφέρει ελαστικότητα και δύναμη με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται από στάση σε 8,7 δευτερόλεπτα και τη τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 204 χλμ./ώρα.

Τα καλά νέα συνεχίζονται και στον τομέα της οδήγησης όπου δεν απαιτείται …μάτσο οδηγός για τον χειρισμό γεγονός που το κάνει αγαπητό και στις γυναίκες που τοπ δανείζονται με ευκολία από τον σύντροφο τους για να κάνουν τις καθημερινές μετακινήσεις τους. Η ρύθμιση προσφέρει τον ιδανικό συνδυασμό μεταξύ άνεσης και μειωμένων κλίσεων στις στροφές ακόμη και με οδήγηση σε γρήγορους ρυθμούς, το τιμόνι προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση και τα φρένα απλά συμπληρώνουν την ολοκληρωμένη εικόνα της ασφαλούς οδήγησης.

Επιπλέον το αυξημένο ύψος από το έδαφος δίνει την δυνατότητα για μετακινήσεις εκτός ασφάλτου και σε σχετικά δύσκολες διαδρομές παρά την έλλειψη τετρακίνησης. Όλα αυτά συνεισφέρουν στη αξιοποίηση του Q3 ως καθημερινού αυτοκινήτου.

Τώρα η τελευταία αναβάθμιση που έγινε το 2015 προσφέρει προβολείς xenon plus, 6 αερόσακους, ESP ,Hill Start Assist, πίσω αεροτομή, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, υπολογιστή ταξιδιού, κλιματισμό , ηχοσύστημα MP3 με υποδοχή Aux-in, και όλες τις υπόλοιπες γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες. Με επιπλέον 2500 ευρώ μπορείς να αποκτήσεις τα πακέτα Design ή Sport ,αποκτώντας στον εξοπλισμό επιπλέον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα Audi MMI με Bluetooth Interface και περισσότερα στοιχεία πολυτέλειας στον εσωτερικό διάκοσμο. Σε όλα αυτά προσθέστε την εργοστασιακή 5 ετη εγγύηση για τα μηχανικά μέρη που ισχύει φυσικά και για τα υπόλοιπα μοντέλα της Audi. H τιμή για την βασική έκδοση 1,4 TFSI CoD S tronic είναι στα 30140 ευρώ με απόσυρση.

Βαγγέλης Γκούμας