Στο πλαίσιο της παγκόσμιας στρατηγικής, η γαλλική μάρκα θα παρουσιάσει στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκά��ς το νέο 308 S, το οποίο κατασκευάζεται και προορίζεται για την Κίνα.

Το PEUGEOT 308 διακρίνεται για την αθλητική του σιλουέτα και τις υψηλές προδιαγραφές κατασκευής που παρέχει η ευέλικτη πλατφόρμα EMP2. Υπό αυτό το πρίσμα, η PEUGEOT Sport έχει εξελίξει ένα νέο υβριδικό plug-in σύστημα πρόωσης χτισμένο πάνω στην ίδια προηγμένη βάση.

Με την δύναμη 500 ίππων να περνά στους τέσσερις τροχούς, το PEUGEOT 308 R Hybrid έρχεται για να εξιτάρει τους εθισμένους στην γρήγορη οδήγηση και να αναδείξει την υβριδική υπόσταση ενός σπορ αυτοκινήτου.

Η PEUGEOT Sport συνδύασε την τεράστια εμπειρία της από τους αγώνες, με την τεχνολογική υπεροχή της μάρκας σε προηγμένες τεχνολογίες. Το σύστημα πρόωσης συνδυάζει τρεις διαφορετικές πηγές ισχύος, όπου κάθε μία κινεί ανεξάρτητα από την άλλη το αυτοκίνητο, εστιάζοντας:
- στον 4-κύλινδρο 1.6L THP 270 S&S κινητήρα που έχει την υψηλότερη ειδική ισχύ – στο μέγεθος του – από κάθε άλλον που υπάρχει στον κόσμο
- στον ηλεκτροκινητήρα 85 kW / 115 ίππων που συνεργάζεται με 6-τάχυτο κιβώτιο
- στον ηλεκτροκινητήρα, στον πίσω άξονα, με τα παραπάνω χαρακτηριστικά

Για βέλτιστα οδηγικά χαρακτηριστικά το κέντρο βάρους έχει μεταφερθεί χαμηλότερα, με την συστοιχία μπαταριών λιθίου-ιόντων 3 kWh να έχει εξαιρετική αναλογία ισχύος/μεγέθους και να έχει τοποθετηθεί κάτω από τα πίσω καθίσματα, στην θέση του ρεζερβουάρ. Το τελευταίο χωρητικότητας 50 λίτρων έχει επανασχεδιασθεί και τοποθετηθεί κοντά στο χώρο αποσκευών, πάνω από τον πίσω ηλεκτροκινητήρα και τους δύο μετασχηματιστές.

Ένα χαρακτηριστικό μπουτόν στην κεντρική κονσόλα υπάρχει για την επιλογή ενός από τα τέσσερα διαφορετικά προγράμματα κίνησης:
- Το πρόγραμμα Hot Lap είναι το ισχυρότερο, με τις τρεις πηγές ισχύος να προσφέρουν το μέγιστο της ισχύος που φτάνει τους 500 ίππους και τα 730 Nm ροπής.
- Το πρόγραμμα Track προσφέρει 400 ίππους και 530 Nm, κυρίως από τον βενζινοκινητήρα και τον πίσω ηλεκτροκινητήρα. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας χρησιμεύει σαν booster στην διάρκεια επιτάχυνσης.
- Το πρόγραμμα Road έχει σχεδιασθεί αποκλειστικά για χρήση στον δρόμο προσφέροντας 300hp και 400 Nm ροπής. Ο κινητήρας βενζίνης προσφέρει τα μέγιστα, ενώ ο πίσω ηλεκτροκινητήρας υποβοηθά στις επιταχύνσεις. Σε αυτό το πρόγραμμα ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας δεν χρησιμοποιείται καθόλου.
- Το πρόγραμμα ZEV χρησιμοποιεί τον πίσω ηλεκτρικό κινητήρα για να ωθήσει το PEUGEOT 308R HYbrid. Στην κίνηση συμμετέχει και ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας, ανάλογα με την πίεση που ασκεί ο οδηγός στο πεντάλ του γκαζιού.

Χάρη στην μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς, το κράτημα του PEUGEOT 308R HYbrid είναι υποδειγματικό ενώ το σύστημα πέδησης διαθέτει μπροστινά τετραπίστονα αεριζόμενα δισκόφρενα 380 mm και πίσω 290 mm.

Ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης, στην επιβράδυνση του αυτοκινήτου συμβάλλουν και οι ηλεκτροκινητήρες, χάρη στην έξυπνη διαχείριση από την PEUGEOT Sport για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας και επιπλέον προστασία για τα τακάκια από την φθορά.

Εκτός από την ανάκτηση ενέργειας κα��ά την επιβράδυνση, η συστοιχία μπαταριών επαναφορτίζει είτε από τον μπροστινό ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια, είτε από την ταχυφόρτιση σε μόλις 30 λεπτά της ώρας.

Βαγγέλης Γκούμας