Μόλις πριν από 1 μήνα μας παρουσιάσατε στο Ναύπλιο το Q3, το A3 e-tron και το Α7 και σήμερα μας παρουσιάζετε το Α1, το ΤΤ και το Α6. Πλήρης ανανέωση της γκάμας σας. Πείτε μας λίγα λόγια για το καθένα.

Θα αρχίσω από το Α1 που η ήδη νεανική και δυναμική σχεδίαση του ανανεώνεται πλήρως και έρχεται πλέον με 2 ολοκαίνουργιους κινητήρες τον 1.000cc Turbo FSI 96 ίππων και τον 1.6 Turbo diesel 116PS με μηχανικό κα�� αυτόματο S-Tronic κιβώτιο. Και οι δύο κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με μηχανικό και αυτόματο κι��ώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic. Παρουσιάσαμε επίσης 2 νέες εκδόσεις την Sport και την Design που εκτός της υπερπλήρους βασικής προσφέρουν ένα πραγματικά εξαιρετικό επίπεδο επιπλέον εξοπλισμού. Να τονίσουμε ότι το μοντέλο μας ξεκινά από τα 16.240€ και λόγω χαμηλών ρύπων και ο κινητήρας των 1.000cc και ο diesel 1.6 δεν έχουν τέλη κυκλοφορίας.

φωτο 2.jpg
Το Q3 ανανεώθηκε επίσης σημαντικά και έχει πλέον ως κύριο κινητήρα βενζίνης 1.4 Turbo FSI με Cylinder on demand χαμηλή κατανάλωση μόλις 5,5 και 127 CO₂/km. Στο συγκεκριμένο μοντέλο μας είναι επίσης διαθέσιμες οι νέες εκδόσεις Sport και Design με πλούσιο εξοπλισμό προσαρμοσμένο στις σύγχρονες απαιτήσεις του πολύ απαιτητικού κοινού μας.

Το Α6 είναι επίσης ένα πολύ σημαντικό αυτοκίνητο για τη γκάμα της Audi. Ο προοδευτικός του χαρακτήρας προβάλλεται μέσω νέων καινοτομικών τεχνολογιών, δυναμικότερων επιδόσεων και αξεπέραστης άνεσης, ενώ το στυλ του παραμένει μοναδικό κι εμπλουτίζεται με επιμέρους κομψές διακοσμητικές λεπτομέρειες στο εξωτερικό και στο εσωτερικό που του προσδίδουν ξεχωριστό χαρακτήρα.

Συνώνυμο της πολυτέλειας , το νέο A6 είναι καλύτερο και περισσότερο ελκυστικό από ποτέ και οι πελάτες που το επιλέγουν είναι πολύ σημαντικοί για τη μάρκα μας.

H Audi διαθέτει το Α6 με μια ανανεωμένη γκάμα σύγχρονων, ισχυρών και αποδοτικών κινητήρων - οι οποίοι ενισχύονται με την προσθήκη του quattro - καταφέρνοντας να μειώσει τις εκπομπές CO2 στα αυτόματα κιβώτια κατά 43%, και να αυξήσει κατά 40% την ιπποδύναμη.

Ο νέος πολυαναμενόμενος κινητήρας 1.8 TFSI 190hp αποτελεί τον κινητήρα μικρότερου κυβισμού του Audi A6 προσφέροντας υψηλές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση (5,9lt), χαμηλές εκπομπές ρύπων CO2 (138gr) και συνδυάζεται με μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο S tronic.

Η τιμή έναρξης του μοντέλου είναι 43.200€(με το όφελος της απόσυρσης).

φωτο 33333.jpg
Το Audi TT λανσάρεται μόλις σήμερα. Τι καινούργιο φέρνει στην γκάμα σας;

Παρουσιάσαμε το εντελώς νέο εμβληματικό Audi TT που εδώ και 2 σχεδόν 10ετίες αποτελεί ένα πραγματικό ορόσημο της Sport οδήγησης, του στυλ, αλλά και της πραγματικής καινοτομίας στο αυτοκίνητο. Το ΤΤ έχει μία από τις πιο αναγνωρίσιμες σχεδιαστικά μορφές στο χώρο της αυτοκίνησης ενώ ταυτόχρονα είναι ένα πραγματικά sport αυτοκίνητο.

Το νέο μας αυτοκίνητο είναι το πρώτο που φέρει στον στάνταρ εξοπλισμό του το Virtual Cockpit, προσφέροντας ένα «πραγματικό» high tech περιβάλλον, μία LCD οθόνη 12,3 ιντσ��ν που αντικαθιστά τον πίνακα οργάνων, τα οποία παρουσιάζονται πλέον με ψηφιακή απεικόνιση, μια τεχνολογική προσέγγιση που θα υπάρχει ως στάνταρ εξοπλισμός στο Νέο Q7 και το R8 που θα παρουσιάσουμε το 2ο μισό του έτους.

Το ΤΤ λανσάρεται με 2 σημαντικούς κινητήρες 2.0Turbo FSI 230 ίππων με 6τάχυτο ή S tronic κιβώτιο με 137gr/km CO₂ και μόλις 5,9 lt/100km κατανάλωσης (το manual) για ένα αυτοκίνητο που επιτυγχάνει τα 0-100km/h σε 6,0 sec και έχει 250km τελική ταχύτητα. Ο συγκεκριμένος κινητήρας διατίθεται και ως quattro . Το Audi TT διατίθεται και με Turbo Diesel κινητήρα, ένα πραγματικά μοναδικό αυτοκίνητο με 4,2 lt/100km, κατανάλωση 110gr/km CO₂, 7,1sec 0-100 και 241km τελική. Οι τιμές του ξεκινούν από 42.100(με τo όφελος της απόσυρσης).

φωτο 4.jpg

To A3 Sportback e-tron είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Audi που έρχεται αν δεν κάνω λάθος στην Ελληνική αγορά. Τι διαφορές έχει σε σχέση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του ανταγωνισμού;

Η Audi ξεκινά την πορεία της προς την αυτοκίνηση του μέλλοντος με το A3 Sportback e-tron, το πρώτο “επαναφορτιζόμενο” / plug-in υβριδικό μοντέλο της μάρκας, που μπορεί να καλύψει έως και 50 χιλιόμετρα σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Το πεντάθυρο compact μοντέλο, του οποίου ο 1.4 TFSI βενζινοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας παράγουν συνδυασμένη ισχύ 204 hp είναι ένα σπορ αυτοκίνητο για όλες τις χρήσεις και ταυτόχρονα ιδανικό για καθημερινή οδήγηση. Είναι το μοναδικ�� κορυφαίας τεχνολογίας αυτοκίνητο στην κατηγορία του «δύο σε ένα», αφού μπορεί να συνδυάζει τα αγαθά της ηλεκτροκίνησης σε καθημερινή χρήση, αλλά και να σε πάει όπου θες, έχοντας 940 km συνδυαστική αυτονομία.

Σπορ δύναμη, πρωτοποριακή απόδοση, εξαιρετικά απολαυστικό στην οδήγηση και χωρίς συμβιβασμούς στην καθημερινή χρηστικότητα - το A3 Sportback e-tron προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα ενός τυπικού Audi καθώς περιλαμβάνει ένα κινητήρα 1.4 TFSI απόδοσης 150 hp κι ένα ηλεκτ��οκινητήρα 75 kW.

Το Audi A3 Sportback e-tron επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 7,6 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 222 km/h . Η κατανάλωση καυσίμου στην υβριδική λειτουργία είναι μόλις 1,5 λίτρο καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα – κάτι που αντιστοιχεί σε εκπομπές 35 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο ενώ σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία η κατανάλωση και η εκπομπή ρύπων είναι μηδενικές.

Πως η Audi σκέφτεται να εκμεταλλευτεί τις νέες τεχνολογίες και πως απαντά στις νέες προκλήσεις του μέλλοντος;

Αυτή τη στιγμή η Audi διαθέτει στο portfolio της 55 μοντέλα και θα τα αυξήσει τα επόμενα χρόνια. Στα 4 επόμενα χρόνια η Audi θα κάνει τεράστιες επενδύσεις σε νέα μοντέλα, πρωτοποριακές τεχνολογίες, εναλλακτικά καύσιμα αλλά και σε ανθρώπινο δυναμικό. Τεχνολογίες όπως αυτές της συνδεσιμότητας και της ηλεκτροκίνησης είναι στην πρώτη γραμμή και αποτελούν την αιχμή του δόρατος για την Audi. Στα επόμενα χρόνια δεν θα υπάρχει μοντέλο της Audi που να μην έχει τουλάχιστον μια e-tron έκδοση.

Η παρουσία του αμιγώς ηλεκτροκίνητου R8 στην έκθεση της Γενεύης (ένα μοντέλο με κορυφαίες επιδόσεις, μηδενικούς ρύπους και 450 χιλ. αυτονομί��) καθώς και του Q7 e-tron του πρώτου quattro diesel plug-in hybrid δείχνουν τις προθέσεις της μάρκας και που στοχεύει μελλοντικά.

Πολύ μεγάλα ποσά επίσης θα επενδυθούν για την εξέλιξη των συστημάτων φωτισμού τα οποία είναι καθοριστικής σημασίας και με τα οποία θα εφοδιάζονται μελλοντικά τα αυτοκίνητα της Audi.

Το ίδιο ισχύει για τη συνδεσιμότητα και γι αυτό η Audi παρίσταται σε όλες τις εκδηλώσεις/εκθέσεις που έχουν σχέση με τη συγκεκριμένη τεχνολογία γιατί ��ιστεύει πως αυτό είναι το μέλλον και πως δεν είναι μακριά η μέρ�� που το αυτοκίνητο θα είναι ένας δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ οδηγού, περιβάλλοντος και υποδομών.

Μεγάλη πρόκληση για την Audi αλλά και το μέλλον της αυτοκίνησης αποτελεί η αυτόνομη οδήγηση η οποία αποκαλύπτεται μέσω πραγματικών δοκιμών όπως αυτή του Α7 το οποίο διένυσε μόνο του και χωρίς την παρέμβαση ανθρώπου μια απόσταση 900 χιλιομέτρων από την Καλιφόρνια έως το Λας Βέγκας σε κανονικές κυκλοφοριακές συνθήκες. Αυτόνομη οδήγηση επίσης πραγματοποίησε και το RS7 , το οποίο πριν τον τελικό του DTM στο Hockenheim πραγματοποίησε τον γύρο της πίστας σε δυναμικές συνθήκες με ταχύτητες έως 240 km/h.

Πως βλέπετε να διαμορφώνεται η αγορά το 2015; Θεωρείτε ότι το φράγμα των 100.000 μονάδων είναι δύσκολο να σπάσει και εάν ναι, ποιο θα είναι το «κλειδί»;

Νομίζω ότι πρέπει να εξετάσουμε την προοπτική του όγκου πωλήσεων που μας δίνει η σύνθεση κάποιων μεγεθών: του Α.Ε.Π., του πληθυσμού των κατοίκων, του ενεργού στόλου των αυτοκινήτων και την μέσης διάρκειας ζωής αυτού του υψηλού κόστους συντήρησης των παλαιών αυτοκινήτων, των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης σε σχέση με την γεωγραφική κατανομή των αστικών κέντρων κ.λ.π. Η σύνθεση όλων αυτών των μεγεθών δίνει αγορές σαφώς μεγαλύτερες από αυτές που έχουμε τα τελευταία 3- 4 χρόνια και για να το κάνω λίγο πιο συγκεκριμένο θα έλεγα ότι η δυναμική και οι ανάγκες της αγοράς είναι για πάνω από 120.000 αυτοκίνητα. Μόλις όμως το 2014 η αγορά ήταν 71.218 αυτοκίνητα παρουσιάζοντας μια αύξηση 21,3%σε σχέση με το 2013 που ήταν 58.694 αυτοκίνητα.

Πιστεύω ότι το κλειδί για να σπάσει το φράγμα των 100.000 μονάδων είναι η συνολική βελτίωση της ψυχολογίας των καταναλωτών, η ουσιαστική δυνατότητα επέκτασης της καταναλωτικής πίστης που σήμερα απλά είναι δύσκολη και η ποιοτική διαφοροποίηση του πλέγματος φορολογίας για το αυτοκίνητο που κλονίζει και αλλοιώνει την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών. Κάτω λοιπόν από τις υπάρχουσες πολύ δύσκολες καταστάσεις και συνθήκες η αγορά δεν βλέπω να ξεπερνά τις 80.000 μονάδες.

Βαγγέλης Γκούμας