«Μας συγχωρείτε αυτό είναι η καινούργια BMW;Είναι πολύ όμορφη». Μια μικρή στάση στα φανάρια και μια σειρά ερωτήσεων από τους περαστικούς που εντυπωσιάστηκαν όσο και εμείς από το νέο ελκυστικό τετράθυρο Coupe μοντέλο της Βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ή για να ακριβολογούμε την σειρά 4 Gran Coupe η οποία δεν έχει μόνο το όνομα αλλά την χάρη και την δύναμη να συγκινήσει θα συμπληρώσουμε χωρίς καμία επιφύλαξη. Είναι μια συγκεκριμένη πρόταση που διαφοροποιείται από την κλασική 3άρα σεντάν.

2015_BMW_428i_Gran_Coupe_ 2.jpg


Στο πίσω μέρος υπήρχε η ένδειξη 428i αλλά μην τρομάζετε καθώς πρόκειται για μια έκδοση 2.0 λίτρων που αποδίδει όμως 245 «ολοζώντανα» άλογα . «Ομορφιά μου εσύ» φώναξε μια κοπέλα αλλά δυστυχώς δεν ήταν για εμάς αλλά για την εντυπωσιακή κορμοστασιά της 4αρας. Μακρύ καπό γενάτο μύες, επιθετικό πρόσωπο με πανέμορφα φωτιστικά σώματα, σπορ λεπτά ανοίγματα στα μπροστινά φτερά και έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος με την έλλειψη πλαισίων στις πόρτες, συνθέτουν μια δυναμική ελκυστική εικόνα με εμφανή και την πολυτέλεια. Η τελευταία είναι εμφανής στο εσωτερικό με τις δερμάτινες επενδύσεις στα μπάκετ καθίσματα, πόρτες και τα γυαλισμένα «φιλέτα» σε ταμπλό.

Η ποιότητα κατασκευής είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα ενώ και η συναρμογή είναι εξαιρετική καθώς φιλτράρονται όλοι οι θόρυβοι ακόμη και σε κακοτράχαλες διαδρομές . Εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας που διαθέτει και του «πουλιού το γάλα» με την κεντρική έγχρωμη οθόνη στη μέση του ταμπλό να …κλέβει τις ματιές. Εδώ προβάλλονται όλες οι λειτουργίες για τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου με τον χειρισμό να γίνεται μέσω του γνωστού περιστροφικού διακόπτη στη βάση της κονσόλας. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεση τους άνετους χώρους με τον πέμπτο μεσαίο να κάνει κάποιες παραχωρήσεις λόγω του κεντρικού τούνελ μετάδοσης. Ο χώρος αποσκευών έχει διαθέσιμα 480 λίτρα με την Πέμπτη μεγάλη πόρτα να ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά μέσω των σχετικών διακοπτών. Η οδηγική εμπειρία ξεκινά από το σύστημα Driving Experience Mode που ελέγχεται μέσω διακόπτη στην βάση της κονσόλας που γέρνει ελαφρά προς τον οδηγό.

2015_BMW_428i_Gran_Coupe_3.jpg

Με αυτό τον τρόπο ελέγχεις και χαρτογραφείς τον κινητήρα και τις αναρτήσεις επιλέγοντας το ανάλογο πρόγραμμα. Ο κινητήρας χωρητικότητας 1.997 κ.εκ. τεχνολογίας TwinPower Turbo αποδίδει 245 άλογα στις 5000 σ.α.λ. που αν μη τι άλλο απογειώνουν την 4αρα Gran Coupe που δίνει στον οδηγό μια απολαυστική οδήγηση. Δύναμη από χαμηλά με την ροπή των 350 Nm να εμφανίζεται στις 1250 σ.α.λ. Πάτημα του γκαζιού και πάλι δύναμη ακόμη και στην επιλογή ΕCO όπου όλα λειτουργούν με βάση την οικονομία καυσίμου. Αφήnοντας στηn άκρη την COMFORT, επιλέγουμε την SPORT .

Mε το βαθύ πάτημα του γκαζιού ο «βρυχηθμός» του κινητήρα δείχνει το …θηρίο που υπάρχει κάτω από το καπό. Δύναμη σε όλη την κλίμακα των στροφών και γραμμική απόδοση που δείχνει και τον «πολιτισμένο» χαρακτήρα του κινητήρα με τον υπερσυμπιεστή twin-scroll. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 6 δευτερόλεπτα ενώ με ευκολία η βελόνα του ταχύμετρου αγγίζει στον ανοιχτό δρόμο τα 250 χλμ./ώρα. Κινητήριος μοχλός στην άψογη λειτουργία του κινητήρα είναι το εξαιρετικό αυτόματο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic της ZF που αλλάζει υποδειγματικά τις 8 σχέσεις. Ο οδηγός από την άλλη πλευρά μπορεί να συμμετάσχει στο παιχνίδι των αλλαγών με τα «αυτάκια «πίσω από το τιμόνι .Όλες αυτές οι επιδόσεις έρχονται με πάθος και χωρίς… φόβο.

2015_BMW_428i_Gran_Coupe_4.jpg


Το βαρύ αμάξωμα με το καλοζυγισμένο πλαίσιο , η σφιχτή σε ρύθμιση ανάρτηση , οι αλουμινένιοι τροχοί των 19 ιντσών με τα χαμηλ��ύ προφίλ προσφέρουν μικρές κλίσεις στις στροφές και κάνουν τον οδηγό πιο… μάγκα με το σύστημα διεύθυνσης να είναι κοφτερό και πλήρες σε πληροφόρηση. Τα φρένα αποδείχθηκαν άμεσα και ανθεκτικά κόμη και μετά από ιδιαίτερα σκληρή χρήση. Το παιχνίδι με την ουρά του της πισωκίνητης μπέμπας δεν είναι απαγορευτικό αν επιλέξεις την λειτουργία Sport+. Οι επιδόσεις έχουν και κάποιο κόστος σε καύσιμα το οποίο όμως είναι ελεγχόμενο γύρω στα 10 λίτρα /100 χλμ. στον υπολογιστή ταξιδιού. Πόσο κοστίζει όμως αυτή η …ομορφιά ; Η βασική τιμή είναι στα 45750 ευρώ με απόσυρση.

Βαγγέλης Γκούμας