Η απόκτηση μιας «μπέμπας» ήταν και είναι το ζητούμενο πολλών Ελλήνων οδηγών εδώ και δεκαετίες . Η 3αρα ,πολυτελής, σπορ στην εμφάνιση με επιβλητική εμφάνιση κέρδιζε τις εντυπώσεις με την πρώτη ματιά.

Όμως για να καλύψεις τις αγωνιστικές σου ανησυχίες στο πρόσφατο παρελθόν έπρεπε να επιλέξεις τον κινητήρα των 2000 κ.εκ. γεγονός που την έκανε απαγορευτική για πολλούς γιατί το μπάτζετ ανέβαινε αισθητά αλλά και γιατί η εφορία παραμόνευε να σε …τιμωρήσει που τόλμησες να αγγίξεις αυτόν τον κυβισμό. Η λύση ακούει στο όνομα 316i μια έκδοση που «φορά» πλέον και ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής ,υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα twin scroll 1,6 λίτρων που σε βοηθά να έχεις δύναμη αλλά και να ξεγλιστράς από τα χέρια των εφοριακών.

BMW-316i 2.jpg

Με την πρώτη ματιά εντυπωσιάζεσαι από την επιβλητική μούρη με τα επιθετικά φωτιστικά σώματα που «δένουν με την μεγάλη χαρακτηριστική μάσκα.Το μακρύ «μυώδες» καπό τονίζει ακόμη περισσότερο την δυναμική εμφάνιση που επεκτείνεται σε όλη την «κορμοστασιά» όπου επικρατούν οι έντονες γραμμές. Το ζητούμενο δηλαδή των περισσοτέρων οικογενειαρχών που δεν επιθυμούν …βαρετό αυτοκίνητο, όχι μόνο καλύπτεται αλλά αντίθετα ενθουσιάζει ακόμη και αυτούς που δεν πολυσυμπαθούν τα σεντάν αμαξώματα. Εσωτερικά η ποιότητα κατασκευής είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα ακολουθώντας την συνταγή των Βαυαρών που δεν «λυπούνται» τα έξοδα όσον αφορά τα υλικά που χρησιμοποιούν ακόμη στα μικρότερα μοντέλα τους. Μαλακά πλαστικά, όμορφα αναλογικά όργανα και δερμάτινες επενδύσεις συμπληρώνουν την πολυτέλεια που επιζητά ο αγοραστής σε μια τέτοια premium μάρκα. Στα hi lights στοιχεία συμπεριλαμβάνεται η μεγάλη έγχρωμη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό όπου προβάλλονται όλες οι πληροφορίες για την κατάσταση και τις επιμέρους λειτουργίες ��ου αυτοκινήτου που διαθέτει πλουσιότατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας με σύστημα αποφυγής σύγκρουσης και προειδοποίησης μέσω δόνησης για την αλλαγή λωρίδας. Σε αυτή υπάρχει και η κάμερα οπισθοπορείας.

O γνωστός περιστροφικός διακόπτης στην βάση της κονσόλας είναι το εργαλείο ελέγχου όλων αυτών των συστημάτων Η έκδοση της δοκιμής μας είχε το πακέτο ”M” που περιλαμβάνει το δερμάτινο σπορ τριάκτινο τιμόνι τις επενδύσεις σε καθίσματα και φυτικά τα αεροδυναμικά βοηθήματα περιμετρικά του αυτοκινήτου. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι ενώ για τις αποσκευές τους υπάρχουν διαθέσιμα 480 λίτρα. Bέβαια το τούνελ του άξονα της πίσω κίνησης δυσκολεύει λίγο την άνεση του μεσαίου επιβάτη αλλά δεν θα διαμαρτυρηθεί ιδιαίτερα. Όμως το σημαντικό στοιχείο που την διαφοροποιεί από το παρελθόν είναι η τοποθέτηση του υπερτροφοδοτούμενου αλουμινένιου κινητήρα των 1.598 κ.εκ. ο οποίος είναι εφοδιασμένος με Valvetronic και διπλό VANOS και την κάνει πλέον γρήγορη.

Τα 136 άλογα στις 3450 σ.α.λ. δείχνουν να ταιριάζουν «γάντι» με το βάρος του αμαξώματος καθώς με την επιλογή SPORT και SPORT PLUS με μερική απενεργοποίηση του ESP, τα πάντα «αγριεύουν» και τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,7 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 210 χλμ/ώρα. Γραμμικός και πολιτισμένος ο κινητήρας έχει δύναμη και στα χαμηλά με την ροπή στρέψης των 230 Nm να εμφανίζεται μόλις στις 1250 σ.α.λ.) . Το δυνατό όπλο της BMW είναι το εξαιρετικό αυτόματο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων με τις οκτώ σχέσεις που λειτουργεί άψογα και δεν αφήνει τον κινητήρα να «κρεμάσει» σε καμιά από τις αλλαγές που γίνονται άμεσα.

Για όσους επιθυμούν μειωμένη κατανάλωση υπάρχει η επιλογή του προγράμματος “ECO PRO” όπου εκμεταλλεύεσαι όλα τα στοιχεία της λειτουργίας του πακέτου efficient dynamics. Έτσι όλα συμβάλλουν στην οικονομία καυσίμου η οποία μπορεί να πέσει ακόμη και στην τιμή της μέσης εργοστασιακής κατανάλωσης των 5,8 λίτρων/100 χλμ. (σύστημα star&stop). Η μεσαία επιλογή η Comfort αποτελεί το αντιστάθμισμα για αυτούς που δεν θέλουν να «βάζουν φωτιά» στην άσφαλτο αλλά δεν «καίγονται» πολύ για την απόλυτη οικονομία καυσίμου. Όλες αυτές οι λειτουργίες προβάλλονται με τον ανάλογο χρωματισμό στην κεντρική οθόνη που αναφέραμε προηγουμένως. Τα καλά νέα συνεχίζονται στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς.

BMW316i. 3.jpg

Οι μειωμένες κλίσεις στις στροφές χάρη και στις χαμηλωμένες αναρτήσεις του πακέτου M-Sport , το πολύ καλό σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης και η άριστη κατευθυντικότητα στις ευθείες εμπνέουν τον οδηγό να κινηθεί γρήγορα παρέχοντας ταυτόχρονα και το απαραίτητο αίσθημα ασφάλειας και στους υπόλοιπους επιβάτες. Τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου επαναφέρουν την «ουρά» σε περίπτωση που θέλεις να παίξεις με αυτήν. Τα φρένα αντιδρούν άμεσα και αποτελεσματικά ακόμη και μετά από σκληρή χρήση. Στο ζητούμενο της τιμής το ποσόν των 28270 ευρώ με απόσυρση είναι κάτω από το ψυχολογικό όριο των 30.000 ευρώ για ένα μοντέλο που προσδίδει κύρος διαθέτει ασφάλεια ,πολυτέλεια ,ασφαλή οδική συμπεριφορά και …χαρακτήρα.

Βαγγέλης Γκούμας