Η BMW σειρά 5 είναι ένα πολυτελέστατο οικογενειακό αυτοκίνητο που διαθέτει εξαιρετική προσωπικότητα και επιβλητικό «ύφος». Με την πρώτη ματιά το αυτοκίνητο σε κερδίζει καθώς η «μυώδης» κορμοστασιά ,τα επιθετικά φωτιστικά ��ώματα μπροστά αλλά και πίσω σε κάνουν να ξεχνάς ότι έχεις να κάνεις απλά με έναν συντηρητικό οικογενειάρχη αλλά με έναν «ανήσυχο» . Μάλιστα ο 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας καλύπτει τις όποιες …αγωνιστικές σου ανησυχίες χωρίς να σου «αδειάζει» την τσέπη όταν αποφασίσεις να κινηθείς με το γκάζι στο πάτωμα.

BMW-520d-xDrive- 2.jpg

Η «μπέμπα» της δοκιμής μας δεν είναι μια εντυπωσιακή «κυρία» μόνο εξωτερικά αλλά και εσωτερικά. Μυρωδιά πολυτέλειας με ξύλινες επενδύσεις αλλά και αψεγάδιαστη ποιότητα. Τα αναπαυτικά καθίσματα με τις δερμάτινες επενδύσεις και το πλήθος των ηλεκτρονικών συστημάτων είναι στην διάθεση σου αλλά και στην υπηρεσία των συνεπιβατών. Τα hi-tech στοιχεία όπως ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων είναι …δυσεύρετα ακόμη και σε ακριβότερη κατηγορία.

BMW520d 3.jpg

Όλες οι ενδείξεις μπροστά στον οδηγό δείχνουν «αναλογικές « αλλά στην πραγματικότητα είναι ψηφιακές και μάλιστα αλλάζουν χρωματισμό ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης για το οποίο θα μιλήσουμε πιο κάτω. Εξίσου εντυπωσιακή είναι και η μεγάλη έγχρωμη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό όπου προβάλλονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου όπως προορισμούς για το σύστημα πλοήγησης που ελέγχονται μέσω του γνωστού από την Βαυαρική εταιρεία περιστροφικού διακόπτη iDrive Touch στην βάση της κονσόλας .

Ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές , ηλεκτρικό χειρόφρενο, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός , ηλεκτρικοί θερμαινόμενοι καθρέφτες, ηλεκτρικά καθίσματα , parking assist, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και πλήθος άλλων τεχνολογικών στοιχείων που κάνουν ιδιαίτερη άνετη τη ζωή στο εσωτερικό . Οι επιβάτες έχουν κάθε δι��αίωμα να αισθάνονται VIP μέσα στους άφθονους χώρους ενώ και τα 520 διαθέσιμα λίτρα του χώρου αποσκευών «εξυπηρετούν τις ανάγκες μιας πενταμελούς οικογένειας.(μήκος 4,907 μ. πλάτος 1,860 μ . ύψος 1,464 μέτρα).

BMW-520d-xDrive-2014- 4.jpg

Με αυτά τα προνόμια έχουν κάθε δικαιολογία στο να μην θέλουν να το αποχωριστούν. Η αλήθεια είναι ότι η BMW 520 D είναι ένα αυτοκίνητο που ψάχνεις να βρεις δικαιολογίες για να το οδηγήσεις και αν είναι δυνατόν να διανύσεις όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα μαζί της. Σε αυτό βέβαια βοηθάει ο κινητήρας αλλά και το όλο «στήσιμο» του αυτοκινήτου που πατρονάρουν με τον καλύτερο τρόπο τα 1700 κιλά περίπου του αμαξώματος.

Το τετρακύλινδρο μοτέρ των 1995 κ.εκ. που κρύβεται κάτω από το μακρύ καπό αποδίδει 184 ολοζώντανα άλογα στις 4000 σ.α.λ. όμως η ουσία βρίσκεται στα 380 Nm ροπής που εμφανίζονται από το… ρελαντί των 1750 σ.α.λ. έως το …ρελαντί των 2750 σ.α.λ. Ο συνδυασμός αυτός με το εξαιρετικό αυτόματο με σειριακή λειτουργία κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic (κόσμημα ο λεβιές) και τις 8 σχέσεις. Προσφέρει δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 7,9 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 230 χλμ./ώρ��. H «μπέμπα» της δοκιμής μας αρέσκεται στο να «καταπίνει» χιλιόμετρα με άνεση και ένα χαρακτηριστικό «γουργούρισμα» του κινητήρα που πρέπει να βάλεις αυτί για να τον ακούσεις.

Η πολιτισμένη λειτουργία του ακόμη και στο βαθύ πάτημα του γκαζιού κάθε άλλο παρά diesel θυμίζει και σε αυτό βοηθάει και η εξαιρετική ηχομόνωση που απομονώνει κάθε εξωτερικό θόρυβο όταν κλείσουν οι πόρτες. Εδώ υπάρχουν και οι επιλογές λειτουργίας για τον οδηγό που μπορεί να κινηθεί ανάλογα με την διάθεση του. Με τα μάτια προσηλωμένα στον δείκτη καυσίμου η επιλογή Εco Pro είναι ιδανική αλλάζοντας την χαρτογράφηση του κινητήρα ενώ όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου όπως για παράδειγμα ο κλιματισμός, προσαρμόζονται στην εξοικονόμηση καυσίμου.Oπίνακας οργάνων την ίδια στιγμή αλλάζει χρώμα και γίνεται μπλε. Έτσι καταφέραμε να πλησιάσουμε την εργοστασιακή μέση κατανάλωση των 4, 9 λίτρων ανά 100 χλμ. όσο για την οδική συμπεριφορά όπως πάντα τα μοντέλα της BMW προσανατολίζονται στην οδηγική ευχαρίστηση .


Στον αντίποδα εκτός από την μεσαία επιλογή Normal υπάρχει η Sport όπου τα όργανα «κοκκινίζουν» και το αυτοκίνητο αγριεύει για τα καλά πιάνοντας τις επιδόσεις που αναφέραμε πιο πάνω με την κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 7, 9 λίτρα /100 χιλιόμετρα στο υπολογιστή ταξιδιού.

Ροπές πολύ ψηλές, γρήγορες προσπεράσεις δυναμικές επιταχύνσεις και εξαιρετικά φρένα ολοκληρώνουν το σύνολο. Το «κοφτερό» σύστημα διεύθυνσης με την πολύ καλή πληροφόρηση , οι σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις(απενεργοποιείται το ESP) και τα εξαιρετικά φρένα συμπληρώνουν το ιδανικό σύνολο. Όσο χρονικό διάστημα είχαμε στα χέρια μας την επιβλητική Βαυαρή καταλάβαμε τους λόγους για τους οποίους κάποιοι οικονομικά βέβαια οικονομικά ανεξάρτητοι παραμένουν πιστοί μπεμβεδάκηδες και αλλάζουν την BMW 520 με το νέο μοντέλο. Η τιμή βέβαια είναι για λίγους καθώς χρειάζεσαι 48300 ευρώ με απόσυρση.

Βαγγέλης Γκούμας