Θέλετε ένα αυτοκίνητο που να έχει status, prestige, ασφάλεια, τεχνολογία, άνεση , επιδόσεις , άψογη ποιότητα κατασκευής και αξιοπιστία που να μην χάνεται στο πέρασμα των χρόνων. Σε αυτή την επιθυμία ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο η ανανεωμένη E- Class.

MERCEDES E 200 2.jpg

Η ανανέωση αυτή μάλιστα κόστισε στην Γερμανική εταιρεία σχεδόν το ίδιο με αυτή που θα κόστιζε ένα νέο μοντέλο. Το αστέρι της Mercedes που δοκιμάσαμε είχε τον κωδικό Ε200 που σε αντίθεση με άλλα μοντέλα της εταιρείας το «200» αντιπροσωπεύει εν μέρει τον αριθμό «2000» των κυβικών του κινητήρα. Με την πρώτη ματιά εντυπωσιάζεσαι από το επιβλητικό του μέγεθος ενώ παρά τον οικογενειακό του σχεδιασμό διαθέτει την κορυφαίο για την κατηγορία αεροδυναμικό συντελεστή που είναι στο 0,26. Με ενιαία φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED ,με μεγάλη γρίλια μάσκας που αλλάζει ανάλογα με την έκδοση φιλοξενώντας αντίστοιχα στο κέντρο της το μεγαλύτερο σε διαστάσεις «αστέρι», με έντονες σπορ γραμμές σε όλο το αμάξωμα, η Mercedes Ε-Class ξεφεύγει από τα όρια ενός οικογενειακού βαρετού αυτοκινήτου κερδίζοντας με αυτό τον τρόπο περισσότερους μη παραδοσιακούς αγοραστές.

Το μοντέλο αυτό προσδίδει κύρος στον ιδιοκτήτη και τραβάει τα βλέμματα των περαστικών κυρίως μέσα στον θάλαμο επιβατών σε μια …αγωνιώδη προσπάθεια να δουν ποιος επίσημος κάθεται μπροστά ή συνήθως στο πίσω κάθισμα. Με μήκος που αγγίζει τα 5 μέτρα, πλάτος 1,854 μέτρα, ύψος 1,470 μέτρα και με τη διατήρηση του μεταξονίου στα 2.874 χλστ. η E-Class σε προϊδεάζει για τους μεγάλους εσωτερικούς χώρους. Περνώντας στο εσωτερικό σου έρχεται έντονη η …οσμή της πολυτέλειας και της άνεσης. Εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, με τη συναρμογή και το φινίρισμα να αγγίζουν την κορυφή για την κατηγορία.

MNERCEDES E200 3.jpg

Στην διάθεση του οδηγού βρίσκονται όλα τα τεχνολογικά επιτεύγματα άνεσης και τεχνολογίας μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη για την προβολή τους και έναν εύχρηστο περιστροφικό διακόπτη στη βάση της κονσόλας για τον χειρισμό. Εντυπωσιακό είναι το έγχρωμο σύστημα περιφερειακής κάλυψης με κάμερες που προσφέρουν εξαιρετική ορατότητα κατά την διάρκεια του παρκαρίσματος. Τα μαλακά άνετα καθίσματα με τις δερμάτινες επενδύσεις κ��ι το φιλόξενο περιβάλλον σου δημιουργούν τέτοια διάθεση ώστε να μην θέλεις να κατέβεις ακόμη και μετά από μια μεγάλη διαδρομή. Όσο για τον χώρο αποσκευών αυτός φτάνει τα 540 λίτρα.

Στην διάρκεια της διαδρομής βλέπεις ότι όλο και πιο λίγα πράγματα που πρέπει να κάνεις καθώς υπάρχουν στην διάθεση σου πλήθος ηλεκτρονικ��ν συστημάτων. Υπάρχει σύστημα που ανοίγει και κλείνει τα μεγάλα φώτα αυτόματα χωρίς να μπαίνετε στην διαδικασία να το κάνετε κάθε φορά που δεν βλέπετε καλά ή που έρχεται απέναντι σας άλλο αυτοκίνητο, αποφεύγοντας να τον «στραβώσετε». Στον τομέα της ασφάλειας υπάρχει το «Ιntelligent Drive» με το Pre-Safe για την διατήρηση της σωστής απόστασης εν κι��ήσει από το μπροστινό αυτοκίνητο, με στόχο την αποφυγή συγκρούσεων και την προστασία από επαφή με πεζό ενώ το νέο σύστημα αλλαγής λωρίδας Active Lane Keeping Assist έχει διαφορετικό τρόπο λειτουργίας. Όταν λοιπόν αφαιρεθείτε κατά την διάρκεια της οδήγησης και ξεφύγετε από την πορεία σας αλλάζοντας λωρίδα, το σύστημα φρενάρει αυτόματα τους εξωτερικούς τροχούς και το αυτοκίνητο επανέρχεται με ασφάλεια στην σωστή και ασφαλή πορεία.

Στην καρδιά της Ε-200 της δοκιμής υπάρχει ένας απόλυτα γραμμικός και πολιτισμένος κινητήρας 1991 κ. εκ. με προδιαγραφές Euro 6 που αποδίδει 184 ίππους στις 5500 σ.α.λ. Αυτό το μηχανικό σύνολο διαθέτει τεχνολογία άμεσου ψεκασμού καυσίμου από τα μεγαλύτερα εξακύλινδρ�� και οκτακύλινδρα σύνολα και σε συνδυασμό με έναν υπερσυμπιεστή καυσαερίων προσφέρει επιδόσεις και περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου. Με το βαθύ πάτημα του γκαζιού ακούς ένα ευχάριστο «γουργούρισμα» από την πλευρά του και νιώθεις την δύναμη να σε σπρώχνει(ροπή στρέψης 270 Nm/1200 σ.α.λ. Τα 0-100 χλμ..ώρα έρχονται σε 7,9 δευτερόλεπτα και η τελική αγγίζει με άνεση τα 233 χλμ./ώρα . Βέβαια σε αυτές τις τιμές που κάθε άλλο παρά οικογενειακό αυτοκίνητο θυμίζουν ,συνεισφέρει και το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 7G Tronic Plus με χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι. Αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ιδανικό και για ήρεμη αλλά και οικονομική οδήγηση.

Τώρα όσον αφορά την κατανάλωση(λειτουργία ECO start / stop για να πετύχεις την εργοστασιακή μέση τιμή των 5,9 λίτρων /100χλμ. πρέπει να βάλεις στην άκρη τις αγωνιστικές σου επιθυμίες και να οδηγείς άκρως …αμυντικά. Στην διάρκεια της δοκιμής μας πάντως η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα και μάλιστα οδηγήσαμε σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς. Οι επιδόσεις ακολουθούνται και και από τα εξαιρετικά κρατήματα . Στο δρόμο εντυπωσιάζεσαι από το … σταθερό πάτημα σε στροφές και στις μεγάλες ταχύτητες αλλά και από την ησυχία που επικρατεί στον θάλαμο των επιβατών. Στα σίγουρα «πατήματα» συνεισφέρει τα μέγιστα η αυτόματα ρυθμιζόμενη ανάρτηση DIRECT CONTROL, που χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 15 χλστ αλλά και το σύστημα ηλεκτρονικής ευστάθειας το οποίο όμως σπάνια εμφανίζεται καθώς η E-Class δύσκολα παρεκτρέπεται της πορείας της.

. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο έχει καλό βάρος, αλλά θα θέλαμε λίγο καλύτερη πληροφόρηση. Τα φρένα ADAPTIVE BRAKE με λειτουργία HOLD αποδείχθηκαν κορυφαία και ακούραστα ακόμη και μετά από συνεχόμενες κατηφορικές διαδρομές όπου δοκιμάσαμε την απόδοση τους Σε αυτό το σημείο να πούμε ότι απολαύσαμε στην εθνική οδό και για 550 χλμ. καθώς πέρα από την χαρά της οδήγησης η γνώμη των συνεπιβατών ήταν ιδιαίτερα θετική .Ακόμη και μετά από πολλές ώρες οδήγησης οι επιβάτες βγήκαν ξεκούραστοι για να συνεχίσουν την ημέρα τους. Πάμε τώρα στο ζητούμενο που είναι η τιμή Η τιμή της βασικής έκδοσης που είναι πλούσια σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας είναι στα 48250 ευρώ συμπεριλαμβανόμενου και του οφέλους απόσυρσης.

Βαγγέλης Γκούμας