Η νέα Mercedes CLA είναι ένα τετράθυρο coupe με έντονα lifestyle στοιχεία . Με την πρώτη ματιά εντυπωσιάζεσαι από αυτή την Γερμανική «κούκλα» και αναρωτιέσαι πόσα χρήματα χρειάζεσαι για να μπορέσεις να την …κατακτήσεις. Επιπλέον σκέπτεσαι ένα τέτοιο «αστεράτο» μοντέλο , λογικά θα έχει και κινητήρα ο οποίος θα είναι «απαγορευτικός» για την Ελλάδα. Το « 180» στο πίσω μέρος όμως δεν αντιστοιχεί σε αριθμό κυβικών αλλά απλά σε μια έκδοση η οποία είναι μόλις 1500 κ.εκ. και μάλιστα πετρελαιοκίνητη . Με λίγα λόγια έχεις να κάνεις έχεις να κάνεις με ένα μοντέλο που διαθέτει ι status , εμφάνιση , δύναμη και οικονομία καυσίμου. Συντηρητικότητα τέλος για την Mercedes η οποία με τα τελευταία μοντέλα της μας έχει εκπλήξει με την προχωρημένη σχεδίαση.
CLA_ 2.jpg

Η αλά κουπέ συνταγή στην «κορμοστασιά» της δεν κρύβει τη συγγένεια της με την A-Class, άλλωστε «πατάνε» στην ίδια εμπροσθοκίνητη MFA πλατφόρμα. Η CLA στο μπροστινό μέρος τονίζεται ακόμη περισσότερο ��φουσκωμένο» bodykit με πλαϊνά spoilers, διπλές χρωμιομένες απολήξεις εξατμίσεων και τις ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών. Με μήκος που αγγίζει τα 4,63 μέτρα , 1,77 μέτρα πλάτος, 1.437 μέτρα ύψος και 2.699 χλστ. μεταξόνιο διαθέτει «χυτές» γραμμές με την οροφή να χαμηλώνει προς τα πίσω και την «ουρά» του αυτοκινήτου να ακολουθεί την ίδια κατεύθυνση. Αυτό μπορεί να δυσκολεύει λίγο την πρόσβαση για τους πίσω επιβάτες που πρέπει να «ελιχθούν» κατά κάποιο τρόπο για να μπουν μέσα.

Από την άλλη πλευρά όμως αυτό το σχήμα δίνει μια εξαιρετικά νεανική αίσθηση στον παρατηρητή που εντυπωσιάζεται στο πέρασμα της. Στο γύρισμα του βλέμματος συνηγορούν το προτεταμένο ρύγχος με το γνώριμο αστέρι αλλά και τα όμορφα «επιθετικά »φωτιστικά σώματα τεχνολογίας. Προσθέστε σε αυτά και τον εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή 0,23 Cd τιμή που επιτυγχάνεται καθώς εκτός των άλλων με το πάτωμα να είναι καλυμμένο με πλαστικά, τα οποία βελτιώνουν τη ροή του αέρα στο κάτωμέρος.
mercedes-cla-180-cdi- 3.jpg

Εσωτερικά ακολουθείται η ίδια πεπατημένη με σύγχρονο ταμπλό, με την γνωστή απτή ποιότητα της Mercedes που δεν κάνει «εκπτώσεις» σε αυτό τον τομέα ούτε στα μικρότερα μοντέλα της, Οι μεγάλοι κυκλικοί αλουμινένιοι αεραγωγοί, το κοφτό τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με τον αλουμινένιο σκελετό , τα αναπαυτικά μπάκετκαθίσματα ,η φάσα που χωρίζει το ταμπλό σε δύο τμήματα και η κεντρικά τοποθετημένη ψηφιακή οθόνης αλά iPad αφήνουν ικανοποιημένο��ς οδηγό και επιβάτες
στην αρχή οπτικά και στην συνέχεια «ακουστικά» ειδικά από την έλλειψη τριγμών σε περάσματα από κακοτράχαλα οδοστρώματα που δεν σπανίζουν στην χώρα μας. Για τον χειρισμό των ηλεκτρονικών συστημάτων πέρα των άλλων υπάρχει ο γνωστός περιστροφικός διακόπτης στην βάση της κονσόλας που χρειάζεται ένα μικρό χρόνο εξοικείωσης για τον χειρισμό του.

Τα καθίσματα με ενσωματωμένο το προσκέφαλο, έχουν επένδυση με μαύρο συνθετικό δέρμα ενώ από τα ίδια υλικά ��ίναι επενδυμένες και οι πόρτες. Το τιμόνι ρυθμίζεται ασφαλώς τόσο σε ύψος όσο και σε βάθος ενώ τα bucket καθίσματα δεν θα σε κουράσουν όσες ώρες και αν ταξιδεύεις. Έτσι μπορείς εύκολα να φέρεις τα πάντα στα δικά σου μέτρα και σταθμά, δημιουργώντας τη δική σου ιδανική θέση οδήγησης.

Οι χώροι είναι το λιγότερο ικανοποιητικοί για τους επιβάτες με τον χώρο αποσκευών που μένει χωροταξικά ανεπηρέαστος από το σχήμα του αυτοκινήτου να διαθέτει 470 εκμεταλλεύσιμα λίτρα. Για την κίνηση της Mercedes CLA της δοκιμής μας φροντίζει ένα 4κύλινδρο 8βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού common rail που αποδίδει 109 ίππους και 26 κιλά ροπή στρέψης από τις 1750-2500 σ.α.λ. Στην πράξη η βοήθεια του πολύ γρήγορου σε λειτουργία αυτόματου κιβωτίου με τις 7 σχέσεις αυτός ο κινητήρας προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 11.9 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα. Από την θέση του οδηγού είχαμε την επιλογή να αλλάζουμε τις ταχύτητες και με τα "αυτάκια" πίσω από το τιμόνι ενώ υπά��χουν και τρείς επιλογές λειτουργίας με το πάτημα ενός διακόπτη στην κονσόλα. Στη πρώτη επιλογή Eco συνεισφέρει στην μειωμένη κατανάλωση καυσίμου που μπορεί με αμυντική οδήγηση να κατέβει ακόμη και στα 4,6 λίτρα/100 χλμ. ενώ στην Sport οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται σε υψηλότερες στροφές και όλο το αυτοκίνητο γίνεται πιο άμεσο στις εντολές του οδηγού.

Οι εκπομπές ρύπων είναι στα είναι μόλις 102 γρ./χλμ. CO2γεγονός που μεταφράζεται σε μειωμένα τέλη κυκλοφορίας. Τα καλά νέα όμως συνεχίζονται στο δρόμο. Σε συνδυασμό με τις 18άρες ζάντες με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά και στις σφιχτές αναρτήσεις προσφέρει μεγάλη πρόσφυση και ασφαλή «πατήματα» στις στροφές με μειωμένες κλίσεις ικανοποιώντας τις όποιες αγωνιστικές διαθέσεις μας.

Στον αυτοκινητόδρομο ε��τιμάς την άριστη κατευθυντικότητα του και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Από την άλλη πλευρά οι σκληρές ρυθμίσεις των αναρτήσεων( γόνατα MacPherson μπροστά και νέο πίσω άξονα με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων) επηρεάζουν την άνεση των επιβατών όμως « μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος» που λέει και η λαϊκή ρήση. Το σύστημα διεύθυνσης με το Direct Steer σου επιτρέπει να χαράζεις με ακρίβεια την πορεία σου ενώ και το σύστημα πέδησης με τα τέσσερα δισκόφρενα ακολουθεί την πολύ καλή εικόνα της οδικής συμπεριφοράς.

Σε τελική ανάλυση το πλήθος των ηλεκτρονικών συστημάτων (ESP με δυνατότητα Extended Traction Control,) διορθώνουν άμεσα τις όποιες υπερβολές και κακές εκτιμήσεις που θα κάνεις. Για να αποκτήσεις την CLA 180 CDI στην βασική έκδοση με πλούσιο εξοπλισμό χρειάζεσαι31070 ευρώ συμπεριλαμβανόμενου και του οφέλους απόσυρσης.

Βαγγέλης Γκούμας