Η PSA Peugeot Citroën επανήλθε στην πρώτη θέση στην Ευρώπη, μειώνοντας τα επίπεδα εκπομπών καυσαερίων, με μέσο όρο 110,3γρ. CO2 ανά χλμ. συγκρινόμενο με τα 123,7γρ. της Ευρωπαϊκής αγοράς. Από το 2008, ο όμιλος βαθμιαία ελάττωσε τις εκπομπές των οχημάτων του κατά 30 περίπου γραμμάρια.

Για το σκοπό αυτό δεσμεύει περισσότερο από το 50% του διαθέσιμου προϋπολογισμού του τμήματος R&D, προκειμένου να αναπτύξει τεχνολογίες που βελτιστοποιούν την οικονομία καυσίμου και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μοντέλων της.

Η πρωτιά του Γαλλικού Ομίλου οφείλεται πρωτίστως στην πολιτική μείωσης του κυβισμού των κινητήρων (downsizing), με τη νέα γκάμα των 3κύλινδρων κινητήρων βενζίνης PureTech καθώς επίσης, και με τους νέας γενιάς οικονομικούς κινητήρες πετρελαίου BlueHDi.

Ενδεικτικά, το 2014 το 30% των οχημάτων που πουλήθηκαν από τον όμιλο εκλύουν λιγότερο από 100γρ. CO2. Κατά συνέπεια τα πιο δημοφιλή - σε επίπεδο πωλήσεων - μοντέλα του Ομίλου, όντας εφοδιασμένα με τους παραπάνω κινητήρες, συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση των εκπομπών.

Ακολουθούν σχετικά παραδείγματα: Citroën C4 Cactus, 1.6-litre BlueHDi, 100 hp, 82γρ. CO2 ανά χλμ. Citroën DS 3, 1.6-litre BlueHDi, 100 hp, 79γρ. CO2 ανά χλμ.Peugeot 308, PureTech 1.2-litre, 130 hp, 107γρ. CO2 ανά χλμ.

Η συγκεκριμένη έκδοση πέτυχε ρεκόρ κατανάλωσης με 2,85 λίτρα ανά 100χλμ. διανύοντας 1.810χλμ. με τα 51 λίτρα χωρητικότητας του δοχείου καυσίμου.

Τα πρόσφατα μοντέλα Peugeot 308 και Citroën C4 Picasso (βασισμένα στη νέα πλατφόρμα EMP2) καθώς και το Citroën C4 Cactus είναι σημαντικά ελαφρύτερα από τους προκατόχους τους, ζυγίζοντας αντιστοίχως 140 και 200 κιλά λιγότερο, συμβάλλοντας έτσι στην προσπάθεια μείωσης των εκπομπών καυσαερίων.

Βαγγέλης Γκούμας