H απόφαση της BMW να κατεβάσει τον κυβισμό στην Χ3 αποτελεί κίνηση ματ ειδικά στην Ελλάδα όπου η απόκτηση αυτοκινήτων με κινητήρες από 2.0 λίτρα και πάνω αποτελεί …έγκλημα για την εφορία που σου «αλλάζει τα φώτα». Έτσι οι BMWάκηδες έχουν έναν λόγο να παραπάνω να χαίρονται καθώς μπορούν να αποκτήσουν την εξαιρετική X3 με τον προσιτό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,6 λίτρων που αποδίδει 170 άλογα.

Ας ξεκινήσουμε όμως από τα …σωματικά προσόντα της Βαυαρής. Η ανανέωση που έγινε για να τονωθεί το …ηθικό της και να γίνει ακόμη πιο αρεστή στους υποψηφίους… γαμπρούς (βλέπε αγοραστές) αφορά μικρές στιλιστικές αλλαγές που της προσδίδουν χαρακτηριστικά της μεγαλύτερης «αδελφής» της Χ5.
bmw x3 2.jpg


Νέοι προφυλακτήρες ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα με τεχνολογία led, που δένουν αρμονικά με την κεντρικά τοποθετημένη, μεγάλη μάσκα ψυγείου με τα διπλά «νεφρά» ,αεροδυναμικοί καθρέφτες με LED για τα ενσωματωμένα φλας είναι στοιχεία που προσδίδουν ακόμη πιο δυναμική εικόνα στην ήδη μυώδη εμφάνιση της . Η ποικιλία των χρωμάτων έχει μεγαλώσει με τα δύο προαιρετικά πακέτα xLine και Μ Sport, με αεροδυναμικά βοηθήματα και τροχούς από 18 έως και 20 ιντσών και σπορ καθίσματα για την δεύτερη έκδοση να καλύπτον τις ανάγκες των πιο «ανήσυχων» οδηγών. Εσωτερικά κυριαρχεί η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής με την στιβαρή συναρμογή ενώ η όλη σχεδίαση είναι προσανατολισμένη στον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Ακόμη τα χρωμιωμένα διακοσμητικά στοιχεία, τονίζουν την ποιότητα του εσωτερικού. Ο οδηγός έχει στην διάθεση του το αναβαθμισμένο infotainment και το σύστημα iDriveΧ3 μπορεί πλέον να εξοπλιστεί με τεχνολογίες, όπως το εξελιγμένο BMW parking assistant, το οποίο προβάλλει στην εντυπωσιακή έγχρωμη οθόνη ολόγραμμα του αυτοκινήτου σε κάτοψη πάνω στον περιβάλλοντα χώρο 360 μοιρών που συντίθεται από 6 ��άμερες. Φυσικά όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα άνεσης και ασφάλειας είναι σε πρώτη διάθεση για τους επιβάτες οι οποίοι κάθονται στα υπερυψωμένα καθίσματα, με τα πίσω να είναι διαιρούμενα σε αναλογία 40:20:40 έχοντας μεγάλη ορατότητα. Οι χώροι των επιβατών είναι άνετοι ενώ το πορτμπαγκάζ(με διπλό πάτωμα) χωρητικότητας 550 λίτρων καλύπτει τις ανάγκες μιας οικογένειας. Το γκατζετάκι «Smart Opener» επιτρέπει το αυτόματο άνοιγμα της πόρτας του χώρου αποσκευών με το απλό πέρασμα του ποδιού κάτω από την πέμπτη πόρτα. Όμως η σημαντικότερη… μεταρρύθμιση είναι στην «καρδιά» της Χ3. Εκεί όπου σύμφωνα με τους ιθύνοντες της Βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας είμαστε στις επιλεγμ��νες χώρες που η εφορία τους επιτρέπει να έχουμε… κυβισμό 1600 κ.εκ. χωρίς τιμωρία.
bmw x3 3.jpg



Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι έκαναν εκπτώσεις σε τεχνολογία και επιδόσεις. Το αντίθετο μάλιστα .Βάζουμε την ζώνη ασφαλείας, πατάμε το μπουτόν λειτουργίας του και του δίνουμε …ζωή. Ο υπερτροφοδοτούμενος (TwinScroll Turbo Technology twin croll)τετρακύλινδρος κινητήρας άμεσου ψεκασμού των 1598 κ.εκ. αποδίδει 170 άλογα στις 5000σ.α.λ. και ροπή στρέψης 25,5 κιλά από τις 1500σ.α.λ. Οι δυνατότητες του κινητήρα αυξάνονται από το στάνταρ εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Steptronic (λεβιές –κόσμημα) το οποίο αλλάζει τις σχέσεις χωρίς κομπιάσματα ή και κρεμάσματα Πολύτιμη βο��θεια σε οδηγό προσφέρουν και οι τρείς επιλογές ECO PRO,COMFORT, SPORT που αλλάζουν ανάλογα τον χαρακτήρα και την …διάθεση του αυτοκινήτου. Η τεχνολογία της BMW EfficientDynamics ,η προνοητική υποβοήθηση οδήγησης σε συνεργασία με το σύστημα πλοήγησης Professional αποτελούν ένα ευεργετικό σύνολο τεχνολογίας που συνεισφέρει στην μικρότερη κατανάλωση.

Στην πρώτη οικολογική λειτουργία η χαρτογράφηση του κινητήρα και υπόλοιπων λειτουργιών όπως είναι ο κλιματισμός αλλάζει με βάση την οικονομία καυσίμου η οποία κατεβαίνει έως και 5% (σύστημα start&stop) σε σχέση με την δεύτερη όπου όλα κυλούν κανονικά και άνετα.(μικτή κατανάλωση 7-8 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές ρύπων στα 164 γρμ./χλμ.CO2 ).Στην επιλογή SPORT όλα αλλάζουν προς όφελος των επιδόσεων που κάθε άλλο παρά αμελητέες είναι με βάση το μέγεθος και το βάρος της X3.Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,7 δευτερόλεπτα ενώ είδαμε την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα.

Στην πράξη η X3 δείχνει ευκίνητη και ξεκούραστη στις μεγάλες αποστάσεις με την βοήθεια και του cruise control Ή σφιχτή ανάρτηση και το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης με την κωδική ονομασία xDrive επιτρέπει στην X3 να αντιδρά άμεσα στις δυσκολίες του οδοστρώματος κάτι που διαπιστώσαμε και στις εκτός δρόμου διαδρομές. Σε χωματόδρομο αλλά και σε λασπώδες έδαφος όπου κινηθήκαμε η τετρακίνηση ανταποκρίθηκε με τον καλύτερο τρόπο κατανέμοντας τη ροπή με ευέλικτο τρόπο στους δύο άξονες, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή πρόσφυση . ο έξυπνο σύστημα τετρακίνησης BMW xDrive και τον δυναμικό έλεγχο Ευστάθειας (DSC) προσαρμόζεται άψογα ακόμα και στις πιο απαιτητικές επιφάνειες οδοστρώματος, εξασφαλίζοντας πάντα εξαιρετική πρόσφυση. Όταν υπερβείς τα όρια σε εκτός δρόμου διαδρομές αποκτάς πρόσβαση σε πληροφορίες για την οδήγηση μέσω του πίνακα οργάνων στην κεντρική οθόνη ελέγχου είτε με αριθμητικές τιμές ,είτε με τρισδιάστατη γραφική απεικόνιση κλίσης του αυτοκινήτου.

Μετά από αρκετά χιλιόμετρα διαδρομής εντός και εκτός δρόμου αποκομίσαμε το συμπέρασμα ότι η X3 έχει την κλασσική οδική συμπεριφορά που μας έχει μάθει η BMW με το άμεσο και πλούσιο σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης , την ασφαλή οδική συμπεριφορά , την προηγμένη τεχνολογία που «προστατεύει» το όχημα , τον πλούσιο εξοπλισμό, την εξαιρετική ποιότητα κατασκευή , το κύρος που αποπνέει αλλά και την κάπως «τσιμπημένη» κατανάλωση (εδώ παίζουν ρόλο και οι διαστάσεις των ζαντολάστιχων) όταν δεν χρησιμοποιείς την οικονομική επιλογή . Για να αποκτήσετε την BMW X3 με τον κινητήρα που έχει κυβισμό που …στενοχωρεί τους εφοριακούς σε αυτή την κατηγορία χρειάζεστε 411370 ευρώ με την απόσυρση.

Bαγγέλης Γκούμας