Η τελευταία ανανέωση του «παίκτη» της Mitsubishi στην κατηγορία των compact crossover , του ASX, έδωσε μια ξεχωριστή θέση στις υποψήφιες επιλογές των οδηγών. Στην έκδοση της δοκιμής μας τα προσόντα του έγιναν πιο ελκυστικά με την τοποθέτηση κάτω από το καπό του ολοκαίνουργιου υπερτροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα των 1,8 λίτρων. Τo face lifting που έγινε ήταν διακριτικό καθώς μπροστά υπάρχουν νέες θέσεις για τους προβολείς ομίχλης ,η μάσκα απέκτησε περισσότερες γωνίες αλλά και οι προφυλακτήρες μπροστά και πίσω έχουν πλέον το χρώμα του υπόλοιπου αμαξώματος.

mistubshi asx 1,8 did 2.jpg


Στο εσωτερικό που είναι λιτό, υπάρχει εμφανής η ποιότητα κατασκευής με την προσθήκη μαλακού πλαστικού στο μπροστινό τμήμα του ταμπλό και στο πάνω μέρος στις πόρτες. Οι αισθητικές επεμβάσεις εντοπίζονται στο νέο τριάκτινο τιμόνι ��ε τα νέα χειριστήρια του cruise control και του ηχοσυστήματος ,το οποίο είναι και αυτό νέας γενιάς με γυαλιστερό φινίρισμα περιμετρικά. Οι χώροι είναι επαρκέστατοι για τους επιβάτες που έχουν στην διάθεση τους 442 λίτρα χωρητικότητας στο πορτμπαγκάζ, στα οποία συμπεριλαμβάνονται και τα 26 λίτρα της θήκης κάτω από το δάπεδο.

Καθόμαστε στην θέση του οδηγού και ξεκινάμε για να δοκιμάσουμε τις δυνατότητες του νέου αλουμινένιου 4κύλινδρου diesel κινητήρας των 1798 κ.εκ. με σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής MIVEC με φίλτρο μικροσωματιδίων DPF και πλήρες πακέτο τεχνολογιών ClearTec. Το πακέτο περιλαμβάνει σύστημα ανάκτησης ενέργειας πέδησης , σύστημα start &stop και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Βασικό πάντως στοιχείο του είναι η πολύ χαμηλή, αναλογία συμπίεσης: 14.9:1 για diesel κινητήρα ,που προσφέρει χαμηλές εκπομπές ρύπων- κατά κύριο λόγο οξειδίων του αζώτου (NOx)-με αποτέλεσμα μεγάλη αξιοπιστία, ομαλή λειτουργία και επιδόσεις. O τουρμπάτος πετρελαιοκινητήρας DiD διακρίνεται για την ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία του, προσφέροντας 150 άλογα στις 4000 σ.α.λ και ροπή 300 Nm από τις 2.000-3.000 σ.α.λ .Αποτέλεσμα η απόδοση να εμφανίζεται με μια μικρή υστέρηση από χαμηλά και δύναμη από τις 2000 σ.α.λ. .Με την βοήθεια του πολύ καλού μηχανικού κιβωτίου με τις 6 σχέσεις με διαφορετική μακρύτερη τελική σχέση μετάδοσης για τις δύο τελευταίες ταχύτητες ,τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 10 δευτερόλεπτα με την βελόνα του ταχύμετρου να φτάνει έως και τα 198 χλμ./ώρα.

mitsubishi 1,8 did 3.jpg

Οι νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση (ανεξάρτητη, με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και αντιστρεπτική δοκό εμπρός-πίσω) κάνουν μικρότερες τις κλ��σεις του ASX στις στροφές, το τιμόνι έχει ικανοποιητική πληροφόρηση , ενώ η ευστάθεια του ASX ενισχύεται στις οριακές καταστάσεις από το στάνταρ σύστημα ευστάθειας ASC.Βέβαια επιβαρύνουν κάπως την άνεση, κά��ι που θα γίνει περισσότερο αντιληπτό στις εκτός δρόμου διαδρομές.

Το διαπιστώσαμε όταν στην συνέχεια φύγαμε από την άσφαλτο και κινηθήκαμε εκτός δρόμου σε μεικτές διαδρομές με χώμα και «πιο» σκληρά απότομα εδάφη. Εδώ μπαίνει σε λειτουργία η αυτόματη τετρακίνηση All Wheel Control που προέρχεται από το Outlander και ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις μέσω του νέου μπουτόν (push-button). Η επιλογή 2WD μεταφέρει αποκλειστικά κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, στην θέση AUTO όταν χάνεται η πρόσφυση η ροπή μοιράζεται 2%-50 % μπροστά και πίσω ενώ στην θέση LOCK όπου η κατανομή της ροπής μπροστά ��αι πίσω «κλειδώνει» στο 40%-60%.

Στην πράξη δεν έχουμε να κάνουμε με πολεμικό όχημα αλλά με ένα αυτοκίνητο που ξεπερνάει με ευκολία τα «νεροφαγώματα», τις λασπώδεις χαμηλές διαδρομές και τα εμπόδια που δεν μπορεί να …νικήσει κανέναν επιβατικό. Τα ευχάριστα νέα συνεχίστηκαν και στον τομέα της κατανάλωσης εκεί όπου με «βαρύ» δεξί πόδι η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7 λίτρα/100 χλμ. Με αμυντική οδήγηση τα 5,7 λίτρα μικτής κατανάλωσης μοιάζουν εφικτή τιμή. Η τελική αίσθηση που αποκομίσαμε από την δοκιμή είναι ότι το Mitsubishi ASX 1,8 DID είναι ένα αξιόπιστο compact crossover με πολλές δυνατότητες που προσφέρει και μεγάλη οικονομία καυσίμου. Με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας η βασική τιμή είναι στα 25981 ευρώ .

Βαγγέλης Γκούμας