Η Citroen φρόντισε να κάνει πιο "γήινο" το C4 στην αντικατάστασή του το 2010, σε μια προσπάθεια να κερδίσει πιο ευρύ κοινό αγοραστών. Απέφυγε τις πρωτότυπες λύσεις του εσωτερικού και κυρίως στα όργανα, φέρνοντας το best seller της πιο κοντά σχεδιαστικά με τους υπόλοιπους ανταγωνιστές του. Το best seller έγινε πιο ... best με τον 1600άρη τουρμποντίζελ κινητήρα, ο οποίος έχει αποδείξει την αξία του καθώς είναι πασπαρτού σε πολλά μοντέλα.

citroen C4_2.jpg
Πριν ακόμη δοκιμάσουμε τις αρετές του κινητήρα ,περνώντας στο εσωτερικό βλέπουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα ποιοτικό αυτοκίνητο με αφρώδη πλαστικά στο ταμπλό που θυμίζουν γερμανικό μοντέλο. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος ενώ τα όργανα πλέον έφυγαν από το κέντρο του ταμπλό και μεταφέρθηκαν μπροστά από τον οδηγό με την hi tech νότα στις ψηφιακές ενδείξεις ταχύμετρου και στροφόμετρου.

Τα κουμπάκια χειρισμού του υπολογιστή ταξιδίου και συστήματος ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας δεν λείπουν ενώ ο χειρισμός τους και από τους διακόπτες πάνω στο κομψό τιμόνι με το "κομμένο" κάτω μέρος θέλουν μικρό χρόνο προσαρμογής. Το ατού του C4 είναι η άνεση που προσφέρει στους επιβάτες. Μας εντυπωσίασαν τα μαλακά καθίσματα με την καλή πλευρική στήριξη που προσφερουν ξεκούραση σε οδηγό και υπόλοιπους επιβάτες ακόμη και μετά από πολύωρα ταξίδια. Αν και ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι σχετικά περιορισμένος δεν ακούσαμε στο τέλος ακόμη και της πιο μακρινής διαδρομής κανένα παράπονο για θέμα χωρητικότητας και άνεσης. Επιπλέον ο χώρος αποσκευών διαθέτει 408 λίτρα, τιμή απόλυτα ικανοποιητική με βάση και το μήκος του C4 που είναι στα 4,4 μέτρα.

Στην άνεση τα μέγιστα προσφέρει και η ανάρτιση που έχει μαλακή αίσθηση, γεγονός που βοηθά στην πλήρη απορρόφηση των κραδασμών ακόμη και όταν κινείται με μεγάλη ταχύτητα. Από την άλλη πλευρά αυτ��ς οι ρυθμίσεις δίνουν σχετικά μεγάλες κλίσεις στις στροφές και κάποιες πλεύσεις στις μεγάλες ταχύτητες. Όμως το C4 "πατάει" καλά στον δρόμο και προσφέρει το απαραίτητο αίσθημα ασφάλειας ακόμη και σε οριακή οδήγηση χάρις το σύστημα ESP.

CitroenC4 3.jpg
Το τιμόνι που πλέον είναι "κανονικό" χωρίς την πρωτοτυπία του προηγούμενου μοντέλου, με το σταθερό αφαλό και την περιστρεφόμενη στεφάνη , στην πράξη έχει καλή πληροφόρηση. Στον ανοιχτό δρόμο το C4 είναι ευθύβολο, ταξιδεύει με άνεση σε υψηλές ταχύτητες ενώ τα φρένα αποδείχθηκαν σε κάθε περίπτωση άμεσα και αποτελεσματικά. Το πιο δυνατό "χαρτί" του βρίσκεται στην "καρδιά" του. Εκεί όπου υπάρχει ο 1600άρης υπερτροφοδοτούμενος diesel κινητήρας, common rail.

Αποδίδει 115 ίππους στις 3600 σ.α.λ. ενώ η ροπή των 27,5 κιλών στις μόλις 1750 σ.α.λ. πρόσφεραν ελαστικότητα και "τραβήγματα" από τις χαμηλές στροφές. Το εξελιγμένο αυτό μηχανικό σύνολο με τον κωδικό e-HDI μας εξέπληξε ευχάριστα καθώς αποδείχθηκε ιδιαίτερα αθόρυβο για πετρελαιοκινητήρα σε όλη την κλίμακα στροφών. Επιπλέον οι εκπομπές CO2 στα 95 γρμ/χλμ εξασφαλίζουν την απαλλαγή και από τα τέλη κυκλοφορίας.

Τα 0-100 χλμ έρχονται στα 12,4 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 190 χλμ/ώρα. Όμως το μεγάλο πλεονέκτημα είναι στην κατανάλωση καυσίμου. Τα 4,4 λίτρα μικτής εργοστασιακής κατανάλωσης είναι εφικτή, τιμή με "αμυντική οδήγηση" ενώ με το γκάζι στο πάτωμα και με αγωνιστική οδήγηση η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα ανά 100 χλμ.(σύστημα start&stop). Όλα αυτά με την βοήθεια του πολύ καλού σε αίσθηση του μηχανικού κιβωτίου με τις 6 σχέσεις και την μακριά κλιμάκωση.

Τα καλά νέα συνεχίζονται και από την τιμή απόκτησης. Η Citroen διατεινεται ότι διαθέτει πετρελαιοκίνητα μοντέλα που είναι πιο φθηνά από αντίστοιχα βενζινοκίνητα. Δεν έχουμε λόγο να διαφωνήσουμε από την στιγμή που η βασική έκδοση του C4 1,6 e-HDI κοστίζει με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας 17710 ευρώ συμπεριλαμβανομένης της τιμής απόσυρσης και του green bonus.

Βαγγέλης Γκούμας