Ζητήσαμε για τις ημέρες των Χριστουγέννων από την Opel για δοκιμή ένα αυτοκίνητο με άνετους χώρους ,μεγάλο πορτμπαγκάζ και το κυριότερο να είναι οικονομικό στα καύσιμα. Η προσφορά του ανανεωμένου Insignia με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήrα diesel των 2.0 λίτρων μας ικανοποίησε απόλυτα καθώς και στο παρελθόν το είχαμε δοκιμάσει αλλά ουσιαστικά μέσα στην πόλη.

Οι μικρές καθημερινές αποδράσεις σε φιλικά σπίτια σε απόσταση 60 και 70 χιλιομέτρων από την Αθήνα σε ανοιχτό δρόμο σε συνδυασμό και με την δουλειά ήταν ιδανικές καθώς το Insignia «κατάπινε» τα χιλιόμετρα με άνεση χωρίς όμως να «καταπίνει» το καύσιμο. Ξεκινώντας από την εμφάνιση που είναι ιδιαίτερα επιβλητική με τα επιθετικά φωτιστικά σώματα και ��ην μεγάλη μάσκα συναντάς μια ξεχωριστή αντιμετώπιση στο …παρκάρισμα μπροστά από τα νυχτερινά μαγαζιά ότ��ν πας για φαγητό .Βέβαια η εντυπωσιακή εμφάνιση δεν είναι απλά πουλ(άω) μούρ(η) καθώς ο αεροδυναμικός συντελεστής cd:0.25 είναι μια εξαιρετική τιμή.

18040533_Opel_Insignia_diesel 2.jpg


Περνώντας στο εσωτερικό «μικροί και μεγάλοι» εντυπωσιάζονται από τις σύγχρονες γραμμές του ταμπλό , τον συνδυασμό ηλεκτρονικών και αναλογικών οργάνων αλλά και από την μεγάλη οθόνη αφής .Η νέα γενιά infotainment του Insignia ελέγχεται μέσω αυτής της έγχρωμη οθόνης αφής 8 ιντσών. Από την αρχική οθόνη, ο οδηγός μπορεί να έχει πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες και τα μενού όπως ραδιοφωνικοί σταθμοί, ��ίτλοι τραγουδιών, σύνδεση smartphone ή 3D χάρτες πλοήγησης μέσω μπουτόν, οθόνη αφής, φωνητικοί έλεγχοι ή το νέο touchpad. Που βρίσκεται στην βάση της κονσόλας δεξιά του οδηγού.

Το σύστημα infotainment έχει δυνατότητα εξατομίκευσης – μπορούν να αποθηκευτούν μέχρι 60 προσωπικές προτιμήσεις (π.χ. playlists, τηλεφωνικές επαφές, διευθύνσεις πλοήγησης).Τα καλά νέα ξεκινούν από τους χώρους των επιβατών που δεν κουράζονται ακόμη και μετά από πολύωρες διαδρομές και αισθάνονται άνετα μέσα στο φιλόξενο περιβάλλον του Insignia . Το δυνατό σημείο του Insignia είναι ο ανοιχτός δρόμος με ανοιχτές ή και κλειστές καμπές. Ταξιδεύει με ασφαλή «πατήματα» δίνοντας το απαραίτητο αίσθημα ασφάλειας στους επιβαίνοντες ενώ η άνεση της ανάρτησης απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος .

_Opel_Insignia_3.jpg

Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές και τα φρένα αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά ακόμη και σε φρεναρίσματα «πανικού» . Ας μην ξεχνάμε ότι τέτοιες ημέρες σε Εθνική και Αττική οδό ταξιδεύουν και πολλοί οδηγοί του… Σαββατοκύριακου όπως λένε και οι παλαιότεροι με τις όποιες οδηγικές τους αδυναμίες. Το νέο Opel Insignia έχειε στάνταρ ESPPlus, ABS με Cornering Stability Control και Brake Assist, χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας όπως εμπρόσθιοι και πλευρικοί αερόσακοι για τον οδηγό και το συνοδηγό και αερόσακοι οροφής ��μπρός και πίσω. Ακόμη προσφέρονται προηγμένα συστήματα υποστήριξης μέσω ραντάρ και κάμερας που περιλαμβάνουν από Adaptive Cruise Control μέχρι Side Blind Spot Alert (προειδοποίηση τυφλού σημείου) και Forward Collision Alert (προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης).

Το Adaptive Cruise Control κρατά σταθερή την ταχύτητα που έχει επιλέξει ο οδηγός και παράλληλα την επιλεγμένη από τον ίδιο απόσταση ασφαλείας από το όχημα που προπορεύεται. Η κάμερα οπισθοπορείας με τις λειτουργίες Rear Cross Traffic Alert, Lane Change Alert και Side Blind Zone Alert διασφαλίζει βέλτιστη ορατότητα στο πλάι και πίσω. Με λειτουργίες όπως φωτισμός πόλης/πεζών, φωτισμός επαρχιακού δρόμου/αυτοκινητόδρομου και δυναμικός/στατικός φωτισμός στροφών, το Adaptive Forward Lighting AFL+ αυξάνει την ασφάλεια κυρίως όταν η ορατότητα είναι περιορισμένη ή στο σκοτάδι.

Όλα αυτά τα hi-tech στοιχεία εντυπωσιάζουν μικρούς και μεγάλους . Τα καλά νέα συνεχίζονται με την απόδοση του κινητήρα. Στην «καρδιά» βρίσκεται ένας νέος δίλιτρος Common rail με υπερτροφοδότηση VTG πετρελαιοκινητήρας ο οποίος παρά τον κυβισμό του έχει εκπομπές ρύπων 99 γρμ./χλμ. τιμή που σε απαλλάσσει από τα τέλη κυκλοφορίας αντισταθμίζοντας έτσι τον «κυνηγημένο» στην Ελλάδα από την εφορία κυβισμό του.

Με 140 άλογα στις 4000 σ.α.λ. και ροπή στρέψης 37,7 κιλά στο ρελαντί των 1700 σ.α.λ. το μοτέρ αυτό αποδείχθηκε ιδιαίτερα πρόθυμο στις χαμηλές στροφές. Ανεβάζει στροφές με έναν χαρακτηριστικό ήχο και με την βοήθεια το�� πολύ καλού σε αίσθηση μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις πιάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 205 χλμ. Το Opel Insignia σε γενικές γραμμές δεν προσφέρεται για γρήγορη αγωνιστική οδήγηση αλλά περισσότερο για ήρεμη οικογενειακή όπως άλλωστε είναι και ο χαρακτήρας του μοντέλου.

Μάλιστα η μέση κατανάλωση που δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα/100 χλμ.(σύστημα start&stop) με σχετικά «βαρύ» το δεξί πόδι σε ικανοποιεί και με το παραπάνω. Άλλωστε είχαμε να κάνουμε όχι απλά με ένα βαρύ αμάξωμα 1470 κιλών αλλά με ένα φορτωμένο επιπλέον με 4 ακόμη επιβάτες μαζί με τις αποσκευές τους που είχαν «φουλάρει» το πορτμπαγκάζ των 530 λίτρων που φθάνουν τα 1470 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων. Οι πρώτες θετικές εντυπώσεις που είχαμε σχηματίσει στην πρώτη δοκιμή έγιναν ακόμη καλύτερες . Σε αυτό βέβαια μπορεί να βοήθησε και η καλή διάθεση μας λόγω Χριστουγέννων αλλά και το γεγονός ότι καλύπταμε με ασφάλεια ξεκούραστα και οικονομικά πολλά χιλιόμετρα σε καθημερινή χρήση . Η τιμή για όσους ενδιαφέρεστε για την απόκτηση του είναι στα 28100 ευρώ.