Η μάρκα Dacia παραπέμπει τους περισσότερους στο παλιό Ανατολικό μπλοκ τότε που τα αυτοκίνητα ήταν όχι απλά λιτά αλλά μάλλον… παραμελημένα. Η απόφαση της Renault να ασχοληθεί σοβαρά με την αδελφή μάρκα, έφερε γρήγορα αποτελέσματα και σήμερα η Dacia διαθέτει μοντέλα σύγχρονα που σε πολλούς τομείς δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τους ανταγωνιστές τους.

Dacia_Sandero_Stepway_002.jpg
Το «περιπετειώδης» σε εμφάνιση πεντάθυρο Sandero Stepway στην δεύτερη γενιά του είναι η απόδειξη για όσα προαναφέραμε. Με το πλεονέκτημα της χαμηλής τιμής αποτελεί μια τίμια πρόταση που σέβεται κάθε σεντ του υποψήφιου αγοραστή.

Μάλιστα η έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο diesel κινητήρα των 1,5 λίτρων είναι Σκωτσέζα στην κατανάλωση καυσίμου. Η εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου τονίζεται από τις ζάντες 16 ιντσών, τα λογότυπα «Stepway» στις εμπρός πόρτες , από τις ράγες στην οροφή, από τα προστατευτικά του αμαξώματος που βρίσκονται περιμετρικά, από τις χρωμιωμένες ποδιές και την αυξημένη κατά 20 χλστ. απόσταση από το έδα��ος που παραπέμπουν σε τετρακίνητο crossover, άσχετα αν στο Sandero Stepway υπάρχει κίνηση μόνο στους δύο τροχούς. Αυτή η αύξηση της απόστασης δίνει στο Dacia δυνατότητες άνετης κίνησης σε κακοτράχαλα εδάφη.

Το εσωτερικό είναι μουντό και λιτό στην σχεδίαση. Επικρατούν τα σκληρά πλαστικά που δείχνουν καλά «δεμένα» μεταξύ το��ς ενώ την προσοχή κλέβει το σύστημα πολυμέσων «Media Nav» της Renault με την οθόνη αφής 7 ιντσών, το οποίο όμως διατίθεται στάνταρ στην πλουσιότερη έκδοση Style. Ο σχεδιασμός των οργάνων με τα νίκελ περιγράμματα βελτιώνει κάπως την μουντή εικόνα ενώ η επιλογή της τοποθέτησης των διακοπτών για ηλεκτρικά παράθυρα και του cruice control στο κέντρο της κονσόλας δεν θα λέγαμε ότι είναι και η καλύτερη.
Dacia_Sandero_Stepway_003.jpg
Από την άλλη πλευρά θετική εντύπωση κάνουν τα μαλακά άνετα καθίσματα και οι πολύ καλοί χώροι για τους επιβάτες, που έχουν στην διάθεση τους και αρκετούς χώρους για τα μικροαντικείμενα. Για τις αποσκευές υπάρχουν διαθέσιμα 320 λίτρα στο πορτμπαγκάζ με το μεγάλο άνοιγμα. Τα καλά νέα όμως έρχονται από την δοκιμή στον δρόμο. Κάθεσαι ψηλά και έχεις πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Πατώντας το γκάζι ο υπετροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,5 λίτρων αποδίδει 90 «ψυχωμένα « άλογα στις 3750 σ.α.λ. που κινούν αξιοπρεπέστατα το αμάξωμα των 1080 κιλών .

Στην πράξη βλέπεις ότι έχει δυνατό τράβηγμα από χαμηλά χάρη στην ροπή των 22 κιλών που εμφανίζονται μόλις στις 1750 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός της Renault είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος και αν ακούγεται λίγο περισσότερο στα 120 χλμ./ώρα αυτό οφείλεται στην μη επαρκή ηχομόνωση .Η συνεργασία του μάλιστα με τον καλό σε αίσθηση και ακρίβεια μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με τις 5 σχέσεις κάνει ακόμη πιο άνετη την ζωή του οδηγού ο οποίος με την μακριά πέμπτη αγγίζει στην τελική ταχύτητα τα 170 χλμ./ώρα.

Τα 0-100 έρχονται σε 11,8 δευτερόλεπτα, χρόνος ικανοποιητικός για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Αυτό που χαροποιεί ακόμη περισσότερο τον οδηγό είναι η μειωμένη κατανάλωση που κυμάνθηκε με την επιλογή ECO(οικονομικό πρόγραμμα οδήγησης ) στα 5 με 5,5 λίτρα χωρίς να …φοβόμαστε να πατήσουμε το γκάζι. Οι ρύποι CO2 είναι στα 105 γρμ./χλμ. γεγονός που μεταφράζεται σε 94.6 ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας.

Το τιμόνι δείχνει ελαφρύ , οι κλίσεις στις στ��οφές είναι μειωμένες και σε γενικές γραμμές το Sandero Stepway είναι ένα καλοστημένο crossover με μια ανάρτηση που «σιδερώνει» τις ανωμαλίες του οδοστρώματος προσφέροντας άνεση στους επιβάτες. Έτσι το δυνατό του σημείο θα μπορούσαμε να πούμε είναι η κίνηση στους χωματόδρομους χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι χάνει στην κίνηση στην άσφαλτο καθώς το Dacia ακολουθεί πιστά την πορεία που του χαράζεις και αν υπερβάλεις τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας επαναφέρουν τα πράγματα στην σωστή τους θέση.

Σε τελική ανάλυση το Dacia Sandero Stepway 1,5 dci μας ικανοποίησε στην διάρκεια συμβίωσης μας καθώς είναι ένα «ξεκούραστο» αυτοκίνητο ΔΩΡΕΑΝ 5 ΧΡΟΝΙΑ SERVICE & ΔΩΡΕΑΝ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΕΓΓΥΗΣΗ σε όλα τα μοντέλα Dacia έως 31 Δεκεμβρίου ΔΩΡΕΑΝ 5 ΧΡΟΝΙΑ SERVICE & ΔΩΡΕΑΝ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΕΓΓΥΗΣΗ σε όλα τα μοντέλα Dacia έως 31 Δεκεμβρίου, με πολύ καλό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και ενδιαφέρουσα τιμή στα 14740 ευρώ χωρίς το όφελος απόσυρσης . Η προσφορά μάλιστα των 5 χρόνων εργοστασιακής εγγύησης και των 5 χρόνων δωρεάν service μέχρι τα τέλη του χρόνου σε κάνουν να σκεφτείς σοβαρά τη αγορά του ακόμη και αν είσαι ο τύπος που κοιτάει το σήμα στην μάσκα.

Βαγγέλης Γκούμας