Oι Γάλλοι ακολουθώντας την τάση στην αγορά για αυτοκίνητα ελευθέρου χρόνου, κατασκεύασαν ένα επαναστατικό μοντέλο που τράβηξε την προσοχή όλων ακόμη και έως πρωτότυπο. Το Captur ένα μικρό crossover που «πατάει» στην πασπαρτού πλατφόρμα της Renault με ελαφρώς μεγαλύτερο μεταξόνιο και μετατρόχια σε σχέση με το Clio σε cap(s)t-ur(ευει) καψουρεύει με την πρώτη ματιά Με καθαρές μυώδεις γραμμές, με εντυπωσιακή μάσκα και όμορφα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led «κρύβει» το πεντάθυρο αμάξωμα του με έξυπνο τρόπο σε τρίθυρο δίνοντας του ακόμη πιο σπορ χαρακτήρα.

renault captur 2.jpg
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 17 εκατοστά είναι αισθητή όταν μπαίνεις στο εσωτερικό εκεί όπου κάθεσαι ψηλά και έχεις εξαιρετική περιφερειακή ορατότητα. Το ταμπλό το οποίο σχεδιαστικά «αγκαλιάζει» τους επιβάτες , είναι κατασκευασμένο από σκληρά πλην όμως καλά συναρμολογημένα πλαστικά γεγονός που αποδεικνύεται από την έλλειψη ενοχλητικών θορύβων και από τις διαδρομές σε χωμάτινα μονοπάτια. Εργονομία και θήκες για μικροαντικείμενα τω�� επιβατών κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε όλη την καμπίνα, Μας άρεσε ιδιαίτερα το συρταρωτό ντουλάπι από την μεριά του συνοδηγού ,μια επιλογή που δίνει πλήρης εκμετάλλευση των 11 διαθέσιμων λίτρων αποθήκευσης. Τι άλλο μας άρεσε; Οι χώροι για τους επιβάτες ειδικά για τους πίσω με το «κολπάκι» του συρόμενου πίσω καθίσματος .Με αυτό τον τρόπο επιλέγεις είτε περισσότερο χώρο για τα πόδια είτε περισσότερο χώρο για τις απ��σκευές με διαθέσιμα από 377 έως και 455 λίτρα.

renault capture 4.jpg


Με την πλήρη ανάκληση της δεύτερης σειράς καθισμάτων δημιουργείται ένας επίπεδος χώρο φόρτωσης 1235 λίτρων. Στο ταμπλό ξεχωρίζει ο πίνακας οργάνων με το ηλεκτρονικό ταχύμετρο και τις υπόλοιπες αναλογικές ενδείξεις που πλαισιώνεται με ένα περίγραμμα που θυμίζει «ανοιχτά φτερά». Στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται hi-tech λύσεις όπως το σύστημα πολυμέσων Media Nav με οθόνη αφής 7 ιντσών. Ο κινητήρας που «φορούσε» το Captur της δοκιμής μας ήταν ο «τουρμπάτος»diesel των 1,5 λίτρων (1461 κ.εκ για την ακρίβεια) με απόδοση 90 ίππους στις 4000 σ.α.λ. Πολιτισμένος στην λειτουργία, μας ικανοποίησε τόσο με τα τραβήγματα του από τα χαμηλά, με την ροπή των 22 κιλών να εμφανίζεται μόλις στις 1750 σ.α.λ. Το ακριβές μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έχει 5 σχέσεις (θα θέλαμε μια έκτη για τον ανοιχτό δρόμο ) και με την βοήθεια του ξεπεράσαμε τα 170 χλμ./ώρα .

Renaultcapture 3.jpg

Την ίδια στιγμή η τιμή των 13,1 δευτερολέπτων για τα 0-100 χλμ./ώρα ικανοποιεί, αν σκεφτείς μάλιστα ότι το Captur παρά την «δίαιτα» που του έκαναν οι μηχανικοί είναι κατά 100 κιλά βαρύτερο από το Clio.Στην διάρκεια διαδρομής πολλών χιλιόμετρων κοιτώντας τον δείκτη ένδειξης καυσίμου να είναι κολλημένος στο φουλ, νομίσαμε ότι …χάλασε. Αυτό οφείλεται στην εξαιρετική οικονομία καυσίμου που έχει ο κινητήρας με άμεσο ψεκασμό και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, ο οποίος με την επιλογή ECO ,«δίνει ρέστα» με όλη την σημασία της λέξης ,καθώς η μέση εργοστασιακή κατανάλωση των 3,6 λίτρων /100 χλμ.(σύστημα start&stop) δείχνει εφικτή.

«Εκνευρισμένοι» που δεν …κατέβαινε η ένδειξη στον δείκτη, βγάλαμε την επιλογή ECO ,πατήσαμε το γκάζι στο πάτωμα και ικανοποιημένοι είδαμε ότι η μεγαλύτερη τιμή κατανάλωσης που πετύχαμε ήταν γύρω στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Στα θετικά ακόμη είναι οι χαμηλές εκπομπές ρύπων με τα 95 γρμ./χλμ. να σε απαλλάσσουν από τον μπελά των τελών κυκλοφορίας.

Τώρα η αυξημένη απόσταση από το έδαφος ,τα φαρδιά ελαστικά και το άκαμπτο πλαίσιο σε …σπρώχνουν να μπεις μέσα σε κακοτράχαλα μονοπάτια ή σε χωματόδρομους για να δεις ότι οι ικανότητες του Captur είναι πολύ περισσότερες από ενός απλού hatchback. Την ίδια στιγμή η σφιχτή ανάρτηση με γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω μειώνει τις κλίσεις στις στροφές χωρίς να χάνεται η άνεση των επιβατών ενώ το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει πολύ καλή πληροφόρηση.

Όσο για τα φρένα ακόμα και σε παρατεταμένη χρήση , αποδείχθηκαν αποτελεσματικά. Μια εβδομάδα περίπου συμβίωσης με το Renault Captur1,5 dci και οι εντυπώσεις που σχηματίσαμε ήταν θετικές. Σύγχρονο, νεανικό , πρακτικό ,με ασφάλεια 5 αστέρων και οικονομικό στην χρήση , δεν μας «κούρασε» ακόμη και στην συνεχή κίνηση μέσα στην πόλη .Με πλούσιο εξοπλισμό από την βασική έκδοση και για να το αποκτήσετε χρειάζεστε 17700 ευρώ χωρίς το όφελος απόσυρσης .

Βαγγέλης Γκούμας