Τι ζητάει σήμερα ένας οικογενειάρχης όταν πρόκειται να αγοράσει ένα αυτοκίνητο; Να έχει χώρους , να είναι όμορφο, ποιοτικό, «αστεράτο» στα crash test και το κυριότερο να μην καταναλώνει πολ�� καύσιμο. Το πεντάθυρο Renault Megane με τον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi αποτελεί μια ιδανική λύση που καλύπτει τα παραπάνω ζητούμενα. Στα θετικά πλέον είναι και η ανάληψη της αντιπροσώπευσης στην Ελλάδα από την οικογένεια Θεοχαράκη που αν μη τι άλλο ανέβασε τις πωλήσεις προσφέροντας εμπιστοσύνη στους πελάτες που είχαν «χάσει τον μπούσουλα» στο παρελθόν.

r.megane 2.jpg

Το Megane είναι ένα κομψό χάτσμπακ που κρατάει εμφανισιακά μετά και την τελευταία ανανέωση δείχνει ακόμ,η πιο επιθετικό και δυναμικό με το νέο επιβλητικό λογότυπο της Renault να ξεχωρίζει στο μαύρο φόντο της μάσκας και τα φώτα ημέρας LED να ενισχύουν το χαρακτήρα και την έντονη προσωπικότητα του Το σπορτίφ πακέτο εξοπλισμού GT-Style με τις 16άρες ζάντες αλουμινίου ,τους ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες , τις χειρολαβές θυρών σε απόχρωση γκρι σατινέ, τον ειδικής σχεδίασης εμπρός προφυλακτήρα με διακοσμητικά στοιχεία σε γκρι σατινέ και τα φώτα LED δίνει άλλο «αέρα» και καλύπτει τις ανάγκες αυτών που θέλουν κάτι ξεχωριστό.

Στο ποιοτικό και καλά συναρμολογημένο εσωτερικό επικρατεί σύγχρονη σχεδίαση με το πιο εντυπωσιακό στοιχείο να είναι ο πίνακας οργάνων με το ηλεκτρονικό ταχύμετρο όπου «ενσωματώνονται» οι δείκτες καυσίμου και θερμοκρασίας του κινητήρα, και την οθόνη όπου προβάλλονται τα στοιχεία του υπολογιστή ταξιδιού. Μια καλοδεχούμενη high tech νότα όπως και η κάρτα εκκίνησης του κινητήρα.Η εργονομία δείχνει ικανοποιητική με μοναδική «παραφωνία» τα κοντά χειριστήρια στην κολόνα του τιμονιού. Οι χώροι των επιβατών είναι άνετοι ενώ ικανοποιούν τόσο τα 372 λίτρα του χώρου αποσκευών όσο και η εύκολη φόρτωση από το μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας. Το πιο δυνατό «χαρτί» του Megane είναι ο εξαιρετικός και «ήσυχος» 8βάλβιδος άμεσου ψεκασμού υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας των 1461 κ.εκ. Μπορεί στα χαρτιά να φαίνεται ότι αποδίδει 110 ίππους στις 4000 σ.α.λ. στην πράξη όμως και στο πάτημα του γκαζιού νομίζαμε ότι είχαμε να κάνουμε με πολύ περισσότερα άλογα.

megane 3.jpg
Γιατί το λέμε αυτό; Απλά στο πάτημα του γκαζιού εντυπωσιαστήκαμε από το δυνατό τράβηγμα ακόμη και με 6η ταχύτητα στο μηχανικό κιβώτιο και όταν η ταχύτητα μας ξεπερνούσε τα 120 χλμ./ώρα. Βέβαια στο τελευταίο συνεισφέρουν τόσο η τιμή της ροπής των 26 κιλών στο …ρελαντί των 1750 σ.α.λ. όσο και από την σωστή κλιμάκωση των εύχρηστων στις εναλλαγές σχέσεων του 6αριού κιβωτίου ταχυτήτων. Δύναμη στις χαμηλές στροφές και στις μεσαίες και ακόμη ψηλότερ�� με τα 0100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 12,1 δευτερόλεπτα και με την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 190 χλμ./ώρα. Βέβαια θα μας πείτε καλά όλα.

Αυτό το θέμα είναι τι «καίει» γιατί είναι το πρώτο που κοιτάς όταν κάνεις την επιλογή αγοράς πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου. Με βαρύ το δεξί πόδι δεν είδαμε στον υπολογιστή ταξιδιού την κατανάλωση να ξεπερνά τα 6,5 λίτρα , τιμή που είναι ικανοποιητική γιατί πιστεύουμε ότι οι περισσότεροι οδηγοί θα έχουν πιο… ελαφρύ πόδι. Με «ταξιτζίδικη» οδήγηση είδαμε ότι η μέση εργοστασιακή τιμή των 3,5 λίτρων/100 χλμ. δείχνει εφικτή. Από ότι μάλιστα καταλάβαμε οι χαμηλές στροφές (2300σ.α.λ.)που κρατάει ο κινητήρας στο ταξίδι με ταχύτητα περίπου 130 χλμ./ώρα βοηθούν στην επίτευξη του στόχου της οι��ονομικής οδήγησης.

Και τα ευχάριστα νέα συνεχίζονται στο τομέα των καυσαερίων όπου η τιμή των 90 γρμ. /χλμ. (σύστημα Stop & Start) σε απαλλάσσουν από το βάρος των τελών κυκλοφορίας. Μια και μιλήσαμε για ταξίδια το Megane σε ανοικτό δρόμο και με ταχύτητα κοντά στην τελική εμφανίζεται ευθύβολο και σταθερό ενώ οι συνεπιβάτες μας δεν διαμαρτυρήθηκαν ακόμη και μετά από πολύωρη αναμονή στο αυτοκίνητο λόγω κίνησης ή και κάλυψης αρκετών χιλιομέτρων.

Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και σε συνεργασία με την σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση (γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης μπροστά / ημιάκαμπτος άξονας πίσω) δίνουν ασφαλή ουδέτερη οδική συμπεριφορά ακόμη και στις κλειστές καμπές του δρόμου. Τα τέσσερα δισκόφρενα(μπροστά αεριζόμενα) έκαναν πολύ καλά την δουλειά τους ακόμη και σε καταστάσεις… πανικού. Για να αποκτήσετε το Renault Megane 1,5 DCi που διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας χρειάζεστε 19250 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας