H Suzuki εδώ και πολλά χρόνια έδινε πάντα παρών στην κατηγορία των τετρακίνητων αυτοκινήτων με μοντέλα που ήταν προσιτά στον μέσο οδηγό. Το Jimny ή το Grand Vitara σηματοδότησαν μια εποχή όπου με προσιτά κυβικά 1300 και 1600 είχαν δώσει δυναμικό παρόν στην συγκεκριμένη αγορά.

suzuki sx4 s-cross 2.jpg

Παράλληλα το κοινό δημιούργημα με την Fiat to S(uzuki) Χ4 έδειξε για μια ακόμη φορά την εμπειρία της Ιαπωνικής εταιρείας στην τετρακίνηση. Η νέα της όμως πρόταση ακούει στην κωδική ονομασία SX4 S-Cross με το νέο σύστημα προηγμένης τετρακίνησης ALLGRIP η οποία βασίζεται πάνω σε μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα είναι σαφώς πολύ καλύτερη από τo SΧ4. Με μεγαλύτερο αμάξωμα το μεγαλύτερο αμάξωμα (4.30x1.77x1.58μ.)και μεγαλύτερο μεταξόνιο( 2.60μ.)δίνει μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες και περισσότερα λίτρα αποθήκευσης. Ο χώρος αποσκευών με τον διπλό πάτο έχει διαθέσιμα πλέον 430 λίτρα ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1269 λίτρα. Επειδή όμως η εμφάνιση παίζει σοβαρό ρόλο στην επιλογή ενός αυτοκινήτου το ολοκαίνουργιο S-Cross έχει καθαρές γραμμές με τις απαραίτητες καμπύλες να κάνουν ελκυστικό το αμάξωμα που ξεχωρίζει και για την κεκλιμένη οροφή στο πίσω μέρος.

Suzuki-SX4-S-Cross3.jpg

Τα μεγάλα φωτιστικά σώματα με τεχνολογία LED «δένουν» αρμονικά με την καμπυλωτή μάσκα . Επιπλέον οι προστατευτικές ποδιές, εκτός από την απαραίτητη για την κατηγορία off road εμφάνιση δίνουν και πραγματική προστασία στο κάτω μέρος στις εκτός δρόμου διαδρομές την στιγμή που η απόσταση από το έδαφος, μειώθηκε κατά 5 χλστ. Οι αλουμινένιες ράγες οροφής συμπληρώνουν την δυναμική εικόνα του S-Cross.

Εσωτερικά το Suzuki SX4 S-Cross διαθέτει ταμπλό με σύγχρονες γραμμές που είναι κατασκευασμένο από σκληρά υλικά που διαθέτουν όμως πολύ καλή συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα. Υπάρχουν πολλές θήκες για μικροαντικείμενα. Ο πίνακας οργάνων έχει μπλε περίγραμμα ενώ στην οθόνη που βρίσκεται ανάμεσα σε αυτά προβάλλονται όλες ενδείξεις της 4κίνησης και του υπολογιστή ταξιδιού.

suzuki sx4 s-cross 4.jpg

Όμως τα πραγματικά προσόντα αυτής της ιαπωνικής τετρακίνητης πρότασης εντοπίζονται κάτω από το αμάξωμα εκεί όπου τον πρώτο λόγο έχει ο εξελιγμένος πετρελαιοκινητήρας DDiS τεχνολογίας common rail που έχει την Ιταλική υπογραφή της Fiat. Με χωρητικότητα 1.598 κ.εκ .με την συμπαράσταση του υπερτροφοδότη μεταβλητής τεχνολογίας ης Garrett και, το τετρακύλινδρο 16βάλβιδο μοτέρ «βγάζει» 120 άλογα στις 3.750 σ.α.λ. με τα 320 Nm ροπής να κάνουν την εμφάνιση τους από μόλις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη η τιμή αυτή της ροπής σου δίνει δύναμη από το..ρελαντί ενώ με την βοήθεια του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με την σχετικά μέτρια αίσθηση, επιταχύνει το αμάξωμα των 1240 κιλών από τα 0-100 χλμ//ώρα σε 13 δευτερόλεπτα.

Με την έκτη και το πεντάλ γκαζιού στο πάτωμα, είδαμε την βελόνα του ταχύμετρου να «σκαρφαλώνει» στα 180χλμ./ώρα. Επιδόσεις ικανοποιητικές αλλά πιο ικανοποιητική είναι η τιμή της μέσης κατανάλωσης καυσίμου των 4,4 λίτρων /100 χλμ. που μοιάζει εφικτή αν έχεις ελαφρύ το δεξί πόδι και σε …στρωτό δρόμο, επιλέγοντας ταυτόχρονα την ρύθμιση, AUTO που στέλνει ροπή μόνο στους μπροστινούς τροχούς και στους τέσσερεις όταν υπάρχει απώλεια στην πρόσφυση.

Αν τώρα κινηθείς σε ανώμαλοι δρόμο η τιμή ανεβαίνει στα 6 με 6,5 λίτρα.( 120 γρμ. CO2/ χλμ.) Όσον αφορά τις αναρτήσεις μπροστά υπάρχει υποπλαίσιο με γόνατα MacPherson και πίσω ημιάκαμπτος άξονας. Στον αυτοκινητόδρομο οι κλήσεις παρά τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι μικρές με το τιμόνι να είναι «υπάκουο «στις άμεσες εντολές σου με τα περιθώρια πρόσφυσης να είναι υψηλά.. Όταν το παρακάνεις επεμβαίνει το σύστημα ESP και διορθώνει την κατάσταση .όμως όταν αγοράζεις ένα τετρακίνητο όχημα το κάνεις γιατί έχεις σκοπό να κινηθείς και σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Εδώ λοιπό συμμετέχει το σύστημα ALLGRIP που έχει εκτός από την προαναφερόμενη και άλλες επιλογές. Μετά την επιλογή SPORT όπου είναι βελτιωμένη η απόκριση του γκαζιού βελτιώνεται ενώ η 4κίνηση βελτιστοποιείται για χάρη των επιδόσεων και της ελκτικής πρόσφυσης υπάρχει η επιλογή SNOW/MUD που βοηθά την εκτέλεση διαδρομής σε χιονισμένες ή σε ανάλογες -μειωμένης πρόσφυσης- καταστάσεις βελτιώνοντας την απόδοση της τετρακίνησης .Όταν μάλιστα επιλέξεις μαζί και το κουμπί LOCK «κλειδώνεις» το σύστημα μεταφέροντας το μεγαλύτερο μέρος της ροπής στους πίσω τροχούς ξεφεύγοντας έτσι από λασπώδεις καταστάσεις. Όλα αυτά τα δοκιμάσαμε και μείναμε ικανοποιημένοι ,δεν κολλήσαμε και δεν «ταπεινωθήκαμε στους συνεπιβάτες μας καθώς είχαμε πάντα στο μυαλό μας ότι το Suzuki SX4 S-Cross 4WD δεν είναι… πολεμικό όχημα. Σε όλη την διάρκεια της δοκιμής μας τα τέσσερα δισκόφρενα αποδείχθηκαν «ετοιμοπόλεμα» και άμεσα στην λειτουργία τους.

H τιμή για να αποκτήσετε το «πεντάστερο» σε ασφάλεια Suzuki SX4 S-Cross 4WD diesel είναι στην πλούσια έκδοση GL 24450 ευρώ και για την πλουσιότατη GLX είναι στα 25850 ευρώ(συμπεριλαμβάνεται η απόσυρση).


Βαγγέλης Γκούμας