Η Suzuki εδώ και χρόνια με το Swift ακολουθεί μια συνταγή που δεν την αλλάζει. Το τελευταίο της μοντέλο όταν αντικατέστησε τον «προγονό» του κράτησε την ίδια «κορμοστασιά» η οποία παραπέμπει στο Mini δίνοντας με αυτόν τον τρόπο μια Ευρωπαϊκή φινέτσα στο Swift.

Στην γρήγορη έκδοση του, το νέο Suzuki Swift Sport έχει θρυλικό παρελθόν με το Swift GTi με τον 1300άρι κινητήρα που έβγαζε 115 άλογα , τιμή εντυπωσιακή για την εποχή του. Σήμερα τα 136 άλογα αποδίδονται από ένα μοτέρ 1600 κ.εκ. το οποίο είναι ατμοσφαιρικό αντίθετα με τις επιταγές της εποχής που προστάζουν υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ. Το Ιαπωνικό hot hatchback με αυτή την επιλογή προσβλέπει σε οδηγούς «παλιάς κοπής» που θέλουν να παίζουν με το γκάζι ,τον επιλογέα ταχυτήτων και την «ουρά» του αυτοκινήτου. Όμως την ίδια στιγμή επιθυμούν και μια ξεχωριστή εμφάνιση.

suzuki swift 2.jpg

Το πακέτο Sport προσφέρει το «θεαθήναι» σχετικά διακριτικά , με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα μπροστά στο προφυλακτήρα, την κυψελώδη μάσκα ,την αεροτομή στο πίσω μέρος, τα πλαϊνά μαρσπιέ, τις διπλές χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης αλλά και τις όμορφες 19άρες ζάντες αλουμινίου με τα «χαμηλά» ελαστικά 195/45.Εσωτερικά αμέσως την προσοχή τραβούν τα μπάκετ καθίσματα τα οποία είναι λίγο σκληρά αλλά κάνουν πολύ καλή δουλειά συγκρατώ��τας το σώμα σου στα απότομα «μπασίματα» στις στροφές. Από εκεί και πέρα οι αλλαγές σε σχέση με τις απλές εκδόσεις είναι περισσότερο διακοσμητικές με το σπορ τιμόνι, τον λεβιέ των ταχυτήτων και τα αλουμινένια πεντάλ. Τα υλικά κατασκευής αν και σκληρά είναι προσεγμένα στην συναρμογή και όσον αφορά τους χώρους, αυτοί είναι μεγαλύτεροι από την πρώτη εντύπωση που σου δίνει το «μαζεμένο» αμάξωμα.

2014-Suzuki-Swift- 3.jpg
Το πορτμπαγκάζ έχει διαθέσιμα 211 λίτρα για τις αποσκευές σας. (Διαστάσεις μήκος 3850 x πλάτος 1695 x ύψος 1510 χιλ). Πάμε τώρα στο μοτέρ. Στην «καρδιά» του Ιαπωνικού μίνι βρίσκεται ο 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας 1586 κ.εκ. ο οποίος έχει εξελιχθεί για την συγκεκριμένη έκδοση του Swift.Με μπλοκ από χυτοσίδηρο, αλουμινένια κεφαλή και 16βαλβίδες αποδίδει 136 άλογα στις 6900 σ.α.λ και ροπή 16 κιλά στις 4400 σ.α.λ. Ίσως κάποιοι να μην εντυπωσιάζονται από αυτές τις ονομαστικές τιμές ειδικά αν τις συγκρίνεις με αυτές ενός υπερτροφοδοτούμενου ανταγωνιστή.

Όμως αν ακολουθήσεις την λογική «κρατάω τις στροφές ψηλά και αξιοποιώ τις δυνατότητες του πολύ καλού και «γρήγορου» μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις» τότε βλέπεις ότι τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα.

Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,7 δευτερόλεπτα και η τελική αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα. Άλλωστε το χαμηλό βάρος των 1045 κιλών του αμαξώματος δίνει μια αναλογία 7,8 κιλά ανά ίππο προσφέρει ακόμη περισσότερο στον τομέα των επιδόσεων. Στα συν είναι η χαμηλή κατανάλωση των 6 με 7 λίτρων/100 χλμ. ενώ στον αντίποδα οι εκπομπές ρύπων 147 γρ/χλμ. CO2 που έχουν τέλη κυκλοφορίας. Το «μυστικό» των γρήγορων μετακινήσεων δεν κρύβεται τόσο στο μοτέρ αλλά στο «στήσιμο» του Swift Sport που σε προδιαθέτει να οδηγείς σε αγωνιστικούς ρυθμούς.

Το σύστημα διεύθυνσης αν και έχει ηλεκτρική υποβοήθηση παρέχει εξαιρετική αίσθηση και «κόβει» άμεσα υπακούοντας στις εντολές σου σε διαδρομές με απότομες στροφές. Το σετάρισμα των αναρτήσεων έχουν μειώσει τις κλίσεις στις στροφές ακόμη και όταν οδηγείς με αγωνιστικούς ρυθμούς εκεί όπου το ESP κάνει την εμφάνιση του όταν υπερβάλεις ή όταν το οδόστρωμα «προδίδει» το αυτοκίνητο.

Από την άλλη πλευρά το Swift Sport παρά την χαμηλή διάσταση των ελαστικών και την σφιχτή ρύθμιση δεν «κοπανάει» στις ανωμαλίες του οδοστρώματος ενώ τα τέσσερα δισκόφρενα διαμέτρου 280 χλστ.(τα μπροστινά αεριζόμενα) αποτελούν την εγγύηση για άμεσο και προοδευτικό σταμάτημα σε δύσκολες καταστάσεις. Ο εξοπλισμός μπορεί να χαρακτηριστεί πλούσιος καθώς υπάρχουν επτά αερόσακοι, ESP, ABS, traction control όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμός, υπολογιστής ταξιδιού, Cruise control, ηχοσύστημα CD MP3 με USB/AUX /Bluetooth με χειριστήρια στο τιμόνι και σύστημα Keyless push start . Η τιμή είναι στα 15690 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας