To νέο Hyundai i20 έκανε «ποδαρικό» στην διεθνή έκθση αυτοκινήτου στο Παρίσι με πολύ ενδιαφέρον για τον νέο 3κύλινδρο κινητήρα 1.0 turbo, ισχύος 120 ίππων και μέγιστης ροπής 17,5 κιλών .

Το νέο μοντέλο υιοθετεί την Fluidic Sculpture 2.0 σχεδιαστική ταυτότητα και «πατάει» σε νέα μεγαλύτερη πλατφόρμα που δίνει μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες, αλλά και την υψηλή τιμή των 320 λίτρων για το πορτμπαγκάζ. Ο standard εξοπλισμός θα είναι πλούσιος από την βασική έκδοση ενώ στα εξτρά θα υπάρχουν κάμερα οπισθοπορείας, πανοραμική ηλιοροφή και LED φώτα.

Στην βασική έκδοση θα υπάρχει ο βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων με 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με τα 75 άλογα και την ροπή των 12,4 κιλών που «πιάνει» τα 0-100 χλμ.ώρα σε 13, 6 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα τα 160 χλμ.ώρα.

Ο ίδιος κινητήρας αποδίδει και 84 ίππους με τα 0-100 να έρχονται σε 13,1 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 170 χλμ/.ώρα.

Στην κορυφή είναι ο 1,4 λίτρων βενζινοκινητήρας με τα 100 άλογα ,με ροπή των 13, 7 κιλών και 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων που επιταχύνει το αμάξωμα από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα.

Οι υπερτροφοδοτούμενοι πετρελαιοκινητήρες με 6αρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων , είναι ο 1.1 λίτρων με 75 ίππους και 18,4 κιλά ροπής / 1.750-2.500 σ.α.λ. που έχει τελική ταχύτητα 159 χλμ.ώρα και πίανει τα 0-100 χλμ.ώρα σε 16 δευτερόλεπτα.

Η μεγαλύτερη έκδοση με τα 1,4 λίτρα αποδίδει 90 ίππους και 24,5 κιλά ροπής και χρειάζεται 12,1 δευτερόλεπτα για τα 0-100 με τελική ταχύτητα στα 175 χλμ./ώρα.

Η παραγωγή του νέου i20 ξεκίνησε στο εργοστάσιό της Hyundai στη Τουρκία, και η εμπορική πορεία θα αρχίσει από τον επόμενο μήνα.

Βαγγέλης Γκούμας