H MiTo είναι η πιο πρoσιτή Alfa Romeo η οποία έχει μια ξεχωριστή ομορφιά, σήμα κατατεθέν της φίρμας. Πέντε χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση της και με μικρές διαφοροποιήσεις στην εξωτερική της εμφάνιση η MiTo εξακολουθεί να γοητεύει οδηγό, επιβάτες και …περαστικούς.
AR_mito_my14_1.jpg


Οι αισθητικές παρεμβάσεις περιορίστηκαν στη γρίλια με το επιχρωμιωμένο πλαίσιο, στους σκουρόχρωμους προβολείς, στα νέα χρώματα και τις διαφορετικές επενδύσεις στο εσωτερικό και στο ταμπλό. Αλλά Alfa Romeo πετρέλαιο θα πει κάποιος;Γιατί όχι.
1_AR_MiToMY2014 2.jpg


Με δυναμικό προφίλ, γοητευτική αλλά και οικονομική στην τιμή ,με την προσθήκη του 1, 3 υπερτροφοδοτούμενου diesel κινητήρα απέκτησε και το προσόν της χαμηλής κατανάλωσης και των μηδενικών τελών κυκλοφορίας . Ο κινητήρας 1,3 .3 JTDM-2 τουρμποντίζελ των 85 ίππων δεν διεκδικεί δάφνες για την ήσυχη λειτουργία του, όμως προσφέρει σπιρτόζικες επιδόσεις ,με τα 0-100 χλμ./ώρα( με την βοήθεια του σχετικά μακρού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 5 σχέσεις )να έρχονται σε 12,9 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να ξεπερνά όπως είδαμε τα 175 χλμ./ώρα .

Το πιο σημαντικό όμως είναι η τιμή της ροπής που είναι 20 κιλά τα οποία εμφανίζονται μεταξύ 2.000 – 3.500 σ.α.λ. Αυτή η τιμή δίνει εξαιρετική ζωντάνια στην κίνηση μέσα στην πόλη, όπου έχεις δύναμη μέχρι και τις 4000 σ.α.λ. καθώς ο κινητήρας αυτός δεν …αγαπάει ιδιαίτερα τις πολύ υψηλές στροφές.
AR_mito_3.jpg



Την διαφορά με οποιοδήποτε άλλο ανταγωνιστή κάνει το σύστημα DNA που προσαρμόζει την δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού, ο οποίος το μόνο που έχει να κάνει είναι να χρησιμοποιήσει ανάλογα τον κομψό διακόπτη στην κονσόλα, μπροστά από τον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων. Έτσι επιλέγοντας την θέση Dynamic έχεις μεγαλύτερο «τράβηγμα» με το τιμόνι να «βαραίνει» και να δίνει σαφώς καλύτερη πληροφόρηση. Στην θέση N (Normal) η κατανάλωση είναι χαμηλή σε, συνθήκες καθημερινής οδήγησης, ενώ την θέση All Weather επιλέγεται από τον οδηγό σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, όπως είναι τα χιόνια ή το γλιστερό οδόστρωμα. Αν και η κατανάλωση κυμαίνεται στα 6 με 6,5 λίτρα στην θέση της δυναμική οδήγησης όπου όλα είναι «τσιτωμένα» βλέπεις ότι στην κανονική οδήγηση κρατώντας «ελαφρύ» το δεξί πόδι , η μέση κατανά��ωση καυσίμου μπορεί να πλησιάσει ακόμη και την εργοστασιακή τιμή των 3, 9 λίτρων /100 χλμ με την βοήθεια και του συστήματος Start&Stop.. Όμως η πιο σημαντική είδηση έρχεται από τις εκπομπές CO2 που είναι 90 γρμ./χλμ.
_AR_mito_my14_04.jpg



Με δυο λόγια γλυτώνεις τα τέλη κυκλοφορίας όπως άλλωστε είπαμε και στον πρόλογο μας. Η μικρή MiTo είναι …μεγάλη στον δρόμο. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι πολύ υψηλό, με το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας VDC να επεμβαίνει άμεσα . Οι κλίσεις στις στροφές είναι μειωμένες το τιμόνι είναι άμεσο και με πολύ καλή πληροφόρηση ενώ και τα φρένα όποτε τα χρειαστήκαμε έκαναν με εντυπωσιακό τρόπ�� την εμφάνιση τους. Το μπροστινό ηλεκτρονικό διαφορικό e-Q2 στην επιλογή Dynamic περιορίζει τις υποστροφικές τάσεις σε συνθήκες πίεσης. Από την άλλη πλευρά οι 17άρες ζάντες και η σφιχτή σε γενικές γραμμές ανάρτηση περιορίζουν σε μικρό βαθμό την άνεση των επιβατών κυρίως στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Η MiTo τελικά όσα χρόνια και να περάσουν δείχνει και είναι σύγχρονη σε όλους τους τομείς . Η προσθήκη του συστήματος πληροφόρησης και ψυχαγωγίας UConnect με την έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών με Bluetooth, θύρες USB και Aux-In, δυνατότητα ανάγνωσης SMS, αναγνώριση φωνητικών εντολών και πίνακα ρύθμισης του υπολογιστή ταξιδιού, ανάγνωση navigation και εμφάνισης αρκετών άλλων λειτουργιών είναι το …κερασάκι στην γλυκιά γεύση που σου αφήνει η MiTo μετά την… δοκιμή.

Το Ιταλικό χάτσμπακ στην έκδοση Distinctive με πλουσιότατο εξοπλισμό έχει αρχική τιμή 18800 ευρώ ενώ μετά την αφαίρεση του οφέλους της απόσυρσης και των προωθητικών ενεργειών κοστίζει 16840 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας