Πριν από λίγες εβδομάδες είχαμε βρεθεί πίσω από το τιμόνι της πετρελαιοκίνητης έκδοσης του Rapid Space back. Οι εντυπώσεις που αποκομίσαμε ήταν θετικές. Συνεπώς όταν πήραμε στα χέρια μας την έκδοση με τον γνωστό κινητήρα του ομίλου της VW περιμέναμε απλά να δούμε πως πάει με αυτό το κινητήριο σύνολο .Η ορολογία Spaceback ουσιαστικά παραπέμπει στο hatchback μόνο που στην θέση του τρίτου όγκου υπάρχει μια επιμηκυμένη σκεπή με τρίτη κολώνα και «ουρά» σε πιο όρθια θέση. Το αποτέλεσμα αυτής της επιλογής είναι 18 εκατοστά λιγότερα σε σχέση με την κανονική έκδοση και 135 λιγότερα λίτρα αποθηκευτικού χώρου στο πορτμπαγκάζ φθάνοντας τα 415 λίτρα του είναι τις υψηλές θέσεις της κατηγορίας.

σκοντα2.jpg

Η τιμή αυτή ανεβαίνει στα 1380 λίτρα με την αναδίπλωση της διαιρούμενης 60/40 πλάτης του πίσω καθίσματος .Περνώντας στο εσωτερικό μπορεί αν μην εντυπωσιάζεσαι από το design που έχει απλές και καθαρές γραμμές αλλά η ποιότητα υλικών παρά την «σκληρότητα» τους η συναρμογή και η εργονομία είναι σε υψηλά επίπεδα . Οι επιβάτες έχουν στην διάθεση τους άνετους χώρους ενώ η πιο οριζόντια σκεπή δίνει περισσότερο «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω. Αυτά όμως τα είχαμε πει και πιο αναλυτικά στην δοκιμή με τον diesel υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.

Ουσιαστικά λοιπόν εξετάζουμε τις επιδόσεις και την γενική συμπεριφορά του αυτοκινήτου με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων TSI. Αυτό το «πολιτισμένο» σε λειτουργία μοτέρ είναι υπεροφοδοτούμενο 8V με 1ΕΕΚ, άμεσου ψεκασμού και αποδίδει 105 «ζωντανά» άλογα στις 5000 σ.α.λ. που έχουν να αντιμετωπίσουν αμάξωμα βάρους 1170 κιλών. Στην πράξη με το πάτημα του γκαζιού με τη βοήθεια του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις αν��βάζει εύκολα στροφές με την ροπή των 18,5 κιλών να εμφανίζεται μόλις στις 1550 σ.α.λ. Ακόμη και όταν ανεβάσεις την βελόνα του στροφόμετρου στα «κόκκινα» δεν… «διαμαρτύρεται» με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 10,2 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 193 χλμ./ώρα.

σκοντα3.jpg

Οι καλές επιδόσεις του Spaceback 1.2 TSI συμβαδίζουν και με την μετρημένη κατανάλωση καυσίμου καθώς η εργοστασιακή μέση τιμή των 5,5 λίτρων να μην μοιάζει ανέφικτη αν την επιδιώξεις με «μαλακό» πόδι. Πάντως αν ξεχαστείς και οδηγείς χωρίς …φόβο βλέπεις στον υπολογιστή ταξιδιού μια μέση κατανάλωση 6,5 λίτρα. Στα θετικά σημεία ανήκει και η ηχομόνωση καθώς οι όποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι ψιλοακούγονται» μόνο όταν πλησιάζεις την τελική ταχύτητα των 193 χλμ./ώρα . όσον αφορά την οδική συμπεριφορά το Rapid Spaceback «πατάει» σταθερά στον δρόμο δίνοντας το αίσθημα σιγουριάς στις στροφές , φιλτράροντας με ικανοποιητικό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η ίδια σιγουριά εμφανίζεται και όταν κινηθείς και με γρήγορους ρυθμούς εκεί όπου το ακριβές σε βάρος και αίσθηση τιμόνι και το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας βοηθούν στα μέγιστα τον οδηγό Επιπλέον τα φρένα στέκονται στο ύψος αυτών των περιστάσεων.

Τελικά το Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI με τα 105 άλογα είναι ένα ολοκληρωμένο με πλούσιο εξοπλισμό από την βασική έκδοση «Active» που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, ESP, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικές κλειδαριές, υπολογιστή ταξιδιού, αυτόματο κλιματισμό, ηχοσύστημα. Η τιμή είναι προσιτή ,στα 13150 ευρώ με το όφελος απόσυρσης.

Βαγγέλης Γκούμας