Το Astra αποτελεί το δυνατό χαρτί της Opel σε μια κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Στην ίδια κατηγορία οι αγοραστές κοιτούν να αγοράσουν για την οικογένεια τους ένα αυτοκίνητο απροβλημάτιστο, ποιοτικό που να έχει και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Το νέο Astra έγινε ακόμη πιο… νέο με την προσθήκη του ολοκαίνουργιου αθόρυβου πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων που δίνει μαθήματα οικονομίας, καλύπτοντας τις ανάγκες των οδηγών που αναφέραμε πιο πάνω.

οπελ2.jpg

Αυτός ο κινητήρας έκανε ντεμπούτο στο Zafira Tourer και τώρα διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις του Astra. Από τα πρώτα μέτρα εντυπωσιαστήκαμε από την πολιτισμένη λειτουργία του που ουσιαστικά σε κάνει να ξεχνάς ότι οδηγείς αυτοκίνητο με πετρελαιοκινητήρα. Άλλωστε η Opel ονομάζει το κινητήριο αυτό σύνολο «Whisper diesel» ή επί το Ελληνικότερο ο «κινητήρας που ψιθυρίζει» θέλοντας με αυτό τον τρόπο να τονίσει την ησυχία που προσφέρει ακόμη και στις απότομες επιταχύνσεις. Αυτό οφείλεται στην ιδιαίτερα α��οδοτική διαδικασία καύσης με πολλαπλό ψεκασμό και στη καλύτερη σχεδίαση των εξαρτημάτων του που διαθέτουν και καλύτερη ηχομόνωση.

Το κινητήριο αυτό σύνολο με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας VTG «υπερηφανεύεται» για τις καθαρές επιδόσεις του με ρύπους CO2 104γρ./χλμ. χάρη στο προηγμένο υψηλής πίεσης σύστημα common rail και στην «παγίδευση» των οξειδίων του αζώτου Lean NOx Trap (LNT).

οπελ3.jpg

Στην πράξη τώρα αυτό που είδαμε από τα πρώτα χιλιόμετρα, είναι ότι έχεις να κάνεις με ένα μοτέρ 1,6 λίτρων που «βγάζει» 136 «ζωντανά» άλογα στις 3500 στροφές με την τελική ταχύτητα να αγγίζει με άνεση τα 200 χλμ./ώρα. Ο υπετροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα ελαστικός χαμηλά με την ροπή στρέψης των 320 Nm να εμφανίζεται από τις 2000 σ.α.λ.(7% π��ρισσότερη από αυτή του προκατόχου του 1.7 λίτρων με τα 130 άλογα.) Με το πάτημα του γκαζιού και με την βοήθεια του μηχανικού κιβωτίου με τις 6 σχέσεις βλέπεις ότι έχεις δύναμη σε όλη την κλίμακα των στροφών επιταχύνοντας χωρίς κενά ισχύος ,με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 10,3 δευτερόλεπτα.

Εδώ πρέπει να σταθούμε και στο κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς υπήρξαν βελτιώσεις στα εξαρτήματα και στους μηχανισμούς αλλαγών ταχυτήτων, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σαφώς λιγότερες τριβές. Με «μαλακό» πάντως πόδι, οδηγώντας «αμυντικά» και με την βοήθεια του στάνταρ start&stop βλέπεις ότι η μέση κατανάλωση των 3, 9 λίτρων που ανακοινώνει η εταιρεία δεν είναι απλησίαστο νούμερο. ��σον αφορά την οδική συμπεριφορά το Astra «πατάει» καλά στις στροφές , με το τιμόνι να έχει πολύ καλή πληροφόρηση , τα φρένα να είναι αποτελεσματικά ακόμη και μετά από σκληρή χρήση, εμπνέοντας έτσι το απαραίτητο αίσθημα ασφάλειας σε οδηγό και επιβάτες.

Οι επιβάτες φιλοξενούνται σε ένα φιλικό περιβάλλον με ικανοποιητικούς χώρους και πορτμπαγκάζ που φτάνει τα 1235 λίτρα, με την πλήρη αναδίπλωση καθισμάτων Το όλο σύνολο δείχνει και είναι «δεμένο», δείχνοντας με αυτό τον τρόπο και την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Άλλωστε η τελευταία είναι απτή όταν περνάς στο νεανικό εσωτερικό με το ταμπλό που σε «αγκαλιάζει» και τα στρογγυλά χωνευτά όργανα να συμπληρώνουν την μοντέρνα ελκυστική εικόνα. Εδώ πρέπει να σταθούμε στο νέο προηγμένο σύστημα infotainment IntelliLink με την έγχρωμη οθόνη των 7 ιντσών όπου μπορείς να προβάλεις φωτογραφίες και να διαβάσεις εισερχόμενα μηνύματα, καθώς υπάρχει πλήρης ενσωμάτωση σε λειτουργίες smartphone.

Έτσι περιλαμβάνονται τηλεφωνικές κλήσεις μέσω Bluetooth , το audio streaming, αλλά και σύνδεση USB. Στις λειτουργίες του συστήματος ενσωματώνεται το Navi 650 IntelliLink για όλη την Ευρώπη με τους προορισμούς να εισάγονται με φωνητικό έλεγχο.Για να αποκτήσετε το Opel Astra Dream 1,6 CDTI με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας χρειάζεστε 20379 ευρώ με το όφελος απόσυρσης , ενώ για την έκδοση Sport 22070 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας