​Όταν ανήκεις στα επονομαζόμενα «νεανικά κοινά» είτε λόγω ηλικίας είτε λόγω «καρδιάς» και ζητάς ένα όμορφο όχημα ελεύθερου χρόνου η επιλογή του Mokka ταιριάζει απόλυτα. Μάλιστα το μοντέλο της Opel με το …άρωμα καφέ ξυπνάει τις αισθήσεις σε όσους το δοκιμάσουν βοηθώντας ταυτόχρονα την εταιρεία να μπει για τα καλά σε μια κατηγορία όπου μέχρι τώρα είχε μια σχεδόν αδιάφορη παρουσία.

Η έκδοση με τον 1,7 diesel κινητήρα με την τετρακίνηση είναι αυτή που δοκιμάσαμε και νομίζουμε ότι ταιριάζει απόλυτα στον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Είναι trendy ,είναι όμορφο και ταυτόχρονα δυναμικό. Η κόμπακτ όμορφη σπορτίβικη σχεδίαση αποτελεί το δυνατό χαρτί του αυτοκινήτου το οποίο με μήκος ανάμεσα σε Corsa και Astra ( 4,28 μέτρα μήκος Χ1,777 πλάτος Χ ύψος 1,658 μέτρα) προσφέρει λόγω του σχήματος και της διαρρύθμισης του εσωτερικού ,άνετους χώρους για μια οικογένεια μαζί με αρκετές αποσκευές .

Ο χώρος αποσκευώ�� έχει πλήρη εκμεταλλεύσιμο χώρο 356 λίτρων που φτάνει με την αναδίπλωση των καθισμάτων στα 1372 λίτρα. Η πρακτικότητά τονίζεται και από το ράφι με χωρίσματα που εντοπίσαμε ανάμεσα σε δάπεδο και ρεζέρβα, αλλά και από ένα δεύτερο μικρότερο στο αριστερό τοίχωμα του χώρου αποσκευών. Στο εσωτερικό δεν έχεις κανένα παράπονο από την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και συναρμογής ενώ η σχεδιαστική ταυτότητα των υπολοίπων μοντέλων της Opel κάνει και εδώ εμφανή την παρουσία της.

mokka 3.jpg

Την πρακτικότητα του αυτοκινήτου επικυρώνουν οι καλοί χώροι για τα μικροαντικείμενα και τα δυο κλειστά ντουλαπάκια. Όμορφα όργανα, νεανικό ταμπλό και υψηλό επίπεδο εξοπλισμού καλύπτουν και τον πιο απαιτητικό οδηγό. Άλλωστε η τηλεοπτική διαφήμιση της Opel για το Mokka επικεντρώνεται στο επίπεδο εξοπλισμού καθώς όταν πλησιάζει ο ειδικός στο …καμάκι την Κλώντια Σίφερ για να προσφέρει την αμέριστη βοήθεια σε μια ιδιαίτερα κατηφορική διαδρομή απλά αυτή του λέει πατήστε αυτό το κουμπί .

Μιλάμε για το σύστημα ελέγχου κατάβασης σε απότομη κατηφόρα. Επιπλέον υπάρχουν σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, ESP , 6 αερόσακοι, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες , ηχοσύστημα με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι., υπολογιστής ταξιδιού, cruise control,, κλιματισμός ,προβολείς ομίχλη και ζάντες αλουμινίου.

Ξεκινώντας με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,7 λίτρ��ν( ο οποίος ακούγεται λίγο περισσότερο από ότι θα θέλαμε) βλέπεις μετά από αρκετά χιλιόμετρα ότι αν οδηγήσεις με χαλαρή διάθεση με την βοήθεια του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις έχεις να αντιμετωπίσεις και μια «χαλαρή» μέση κατανάλωση που κυμαίνεται στα 5,5 με 6 λίτρα τιμή πολύ καλή για τον χαρακτήρα του μοντέλου. Στην τιμή αυτή συνεισφέρει και το συστημα start&stop. Τα 130 υπερτροφοδοτούμενα άλογα στις 4000 σ.α.λ. κινούν με άνεση το αμάξωμα των 1350+ κιλών με την ροπή των 300 Nm/ 2.000- 2.500 σ.α.λ. δείχνει σε γενικές γραμμές πολύ «γεμάτος» ενώ είναι εύστροφος για ντίζελ.

Ουσιαστικά ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας χάρη σε αυτή την τιμή της ροπής ουσιαστικά ταιριάζει γάντι για κίνηση εκτός δρόμου ειδικά σε όχημα που δεν έχει κοντές «βοηθητικές» σχέσεις. Το compact SUV της Opel δεν δείχνει μόνο «off road» αλλά και είναι.

Η αυτόματη τετρακίνηση με αποτελεί μια λύση που χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνητικό πολύδισκο συμπλέκτη που παίζει το ρόλο του κεντρικού διαφορικού. Σε κανονικές συνθήκες η ροπή μεταδίδεται κατά 100% στους εμπρός τροχούς, ενώ όταν οι συνθήκες πρόσφυσης το απαιτούν, η κατανομή ισχύος φθάνει μέχρι και 50%-50% στους δύο άξονες. Στην πράξη δηλαδή δεν έχουμε να κάνουμε με ένα «πολεμικό» τετρακίνητο όχημα αλλά ��ε ένα όχημα που σε «ξελασπώνει» σε δύσκολες συνθήκες και σε κάνει «μάγκα» με την χορηγία του εξελιγμένου ESP και των συστημάτων ελέγχου ανάβασης και κατάβασης Hill Start Assist (HSA) και Hill Descent Control (HDC).Βασικό στοιχείο είναι ότι τα εξαρτήματα του ζυγίζουν μόλις 65 κιλά συνολικά ,τιμή που συνεισφέρει θετικά στην μειωμένη κατανάλωση του αυτοκινήτου.

opel mokka 2.jpg
Πάντως μείναμε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τις δυνατότητες προσπέλασης χωμάτινων επιφανειών αλλά από τα «παιχνίδια» που κάναμε στις αμμουδιές. Όσο για τις μετακινήσεις στον ανοιχτό δρόμο και σε μεγάλες αποστάσεις το Opel Mokka «καταπίνει» τα χιλιόμετρα ξεκούραστα για τους επιβάτες, στρίβει με ασφάλεια στις κλειστές καμπές του δρόμου με το τιμόνι να έχει καλή αίσθηση .Γενικά ικανοποιεί οδηγό και επιβάτες που αντιλαμβάνονται ότι βρίσκονται μέσα σε ένα στιβαρό αυτοκίνητο.

Όσο για τις επιδόσεις τα 0-100 χλμ. από στάση έρχονται σε 10,5 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 193 χλμ./ώρα. Tα φρένα αποδείχθηκαν δυνατά και προοδευτικά σε δύσκολες και λασπώδεις συνθήκες. Το Mokka σε τελική ανάλυση αποτελεί μια εξαιρετική κίνηση της Opel σε μια αγορά που επιθυμεί την μετακίνηση της οικογένειας σε μεγάλο βαθμό με οχήματα ελεύθερου χρόνου , ποιοτικά και με πλούσιο εξοπλισμό. Η τιμή για την βασική έκδοση είναι στα 25000 ευρώ με το όφελος απόσυρσης.

Βαγγέλης Γκούμας