Έχει «φιλοσοφημένους» χώρους , διαθέτει όμορφη σχεδίαση , για την κίνηση του φροντίζει ένας ιδιαίτερα οικονομικός diesel κινητήρας 1, 6 λίτρων , είναι ασφαλές , είναι ποιοτικό και πρακτικό. Ποιο άλλο προσόν χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να γίνει ο απροβλημάτιστος φίλος της οικογένειας. Μιλάμε για το Ford C-MAX που ουσιαστικά καθιέρωσε την εταιρία στην κατηγορία των πολυχρηστικών αυτο��ινήτων. Μάλιστα το πόσο μεγάλη σημασία έχει δώσει η Ford στο C-MAX , είναι το γεγονός ότι προηγήθηκε του Focus με το οποίο μοιράζονται την ίδια παγκόσμια πλατφόρμα της εταιρείας.
ro.jpg




Το αμάξωμα έχει compact διαστάσεις για MPV με μήκος 4380x πλάτος 1828 x ύψος 1626 χλστ. Επιπλέον αποτελεί και το πρώτο μοντέλο της Ford Ευρώπης που ενσωματώνει πλήθος τεχνολογιών όπως το Active Park Assist, ένα προηγμένο νέο σύστημα το οποίο κατευθύνει αυτόματα το όχημα σε χώρους παράλληλου παρκαρίσματος και το Blind Spot Information System που προειδοποιεί τον για οποιοδήποτε όχημα βρίσκεται κοντά του, καλύπτοντας τα τυφλά σημεία, αριστερά και δεξιά του αυτοκινήτου κατά την διάρκεια της προσπέρασης. Προσθέστε την κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα περιορισμού της ταχύτητας, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (HSA) και αρκετά άλλα εξτρά για να τοποθετήσετε στο μοντέλο που διαθέτει σύγχρονη τεχνολογία ,πάντα στην υπηρεσία του οδηγού. Μπαίνοντας στο όμορφο σχεδιαστικά μοντέλο με την πρώτη ματιά εκτιμάς την πλήρη περιμετρική ορατότητα που έχεις χάρη στο μεγάλο κεκλιμένο παρ-μπριζ σε γωνία 180 μοιρών.
tessera.jpg



Την ίδια στιγμή γίνεται άμεσα αντιληπτή η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής της καμπίνας των επιβατών. Εσωτερικά, πέρα από την σωστή εργονομία με τον επιλογέα να βρίσκεται ψηλά στην κεντρική κονσόλα, στη σωστή απόσταση από το δεξί χέρι του οδηγού, ο τελευταίος χρειάζεται κάποιο χρόνο εξοικείωσης, σε ότι αφορά το πλήθος διακοπτών που υπάρχουν στην κεντρική κονσόλα.

Όμως το μεγάλο πλεονέκτημα είναι οι χώροι αλλά κι ο τρόπος που διαμορφώνονται με την δοκιμασμένη φιλοσοφία «Comfort System» με τρία ξεχωριστά αναδιπλούμενα καθίσματα σε αναλογία 40/20/40 στη δεύτερη σειρά. Σύστημα που αναδιπλώνει το μεσαίο κάθισμα και επιτρέπει τη διαγώνια μετατόπιση των εξωτερικών καθισμάτων προς τα πίσω και προς τα μέσα, δίνοντας περισσότερα στοιχεία άνεσης στους επιβάτες.

Ο χώρος των αποσκευών διαθέτει 471 λίτρα με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη ανάπτυξη, τιμή που ανεβαίνει στα 1723 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση τους . Η φόρτωση και εκφόρτωση γίνεται εύκολα καθώς η την 5η πόρτα να φτάνει χαμηλά. Ένα από τα δυνατά σημεία του σημεία είναι ο πετρελαιοκινητήρας Duratorq TDCi 1.6 που έχει ιπποδύναμη 115 ίππους. Με την ροπή να αυξάνεται με το βαθύ πάτημα του γκαζιού από τα 270 Nm σε 285 Nm για 15 δευτερόλεπτα έχεις δύναμη ειδικά σε επιταχύνσεις εν κινήσει ,με την καλύτερη απόδοση στο μεσαίο φάσμα των στροφών.
pente.jpg



Όλα αυτά με την βοήθεια του καλά κλιμακούμενου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις. Η λειτουργία του κινητήρα είναι πολιτισμένη ενώ το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι η οικονομική λειτουργία, με ιδανική μέση κατανά��ωση στα 5,5 λίτρα/100 χλμ. και χαμηλούς ρύπους στα 114 γρμ./χλμ. που παρασύρουν προς τα κάτω και τα πάγια έξοδα. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 184 χλμ./ώρα.

Το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι , η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης που ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και στα καλά κρατήματα, που ενισχύονται στις οριακές καταστάσεις από το στάνταρ ESP που ενσωματώνει το νέο σύστημα Torque Vectoring Control, το οποίο βελτιώνει την ευστάθεια στο στρίψιμο και την ευελιξία μην αφήνοντάς το να γέρνει αισθητά ακόμη και σε συνεχείς στροφές. Τα φρένα ακολουθούν την καλή εικόνα του μοντέλου.

Η τιμή για την βασική έκδοση με πλούσιο εξοπλισμό είναι 21290 ευρώ μείον 1175 ευρώ που είναι το όφελος απόσυρσης.

Βαγγέλης Γκούμ��ς