To ανανεωμένο Polo δέχθηκε πλήθος αισθητικών και μηχανικών παρεμβάσεων σε τέτοιο σημείο που να πλησιάζει… επικίνδυνα το μεγαλύτερο Golf.

Αυτό όμως είναι καλό καθώς ο ιδιοκτήτης του δεν αισθάνεται ότι βρίσκεται σε μειονεκτική θέση και είναι πλέον και αυτός σε θέση να απολαμβάνει ανέσεις, συστήματα ασφαλείας και ψυχαγωγίας που παραπέμπουν καθαρά σε μεγαλύτερη κατηγορία.

Εξωτερικά οι αλλαγές εντοπίζονται στην μπροστινή μάσκα, στα φωτιστικά σώματα που διαθέτουν τεχνολογία Led και στους διαφοροποιημένους προφυλακτήρες.

Με μήκος αυξημένο κατά 2 χλστ. πρέπει να είσαι… μυημένος στην μάρκα για να καταλάβεις ότι είναι νέο μοντέλο. Αντίθετα περνώντας στο εσωτερικό βλέπεις ότι οι αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι εμφανέστατες.

Νέος πίνακας οργάνων, νέο τριάκτινο τιμόνι, νέα κονσόλα και διακόπτες. Επιλογές που βλέπεις ότι έχουν ξεκάθαρα την «σφραγίδα» του μεγαλύτερου Golf. Στην βασική έκδοση υπάρχει η μονόχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών με θύρες SD-card και AUX-IN, mp3 player, car menu και 4 ηχεία.

Αυτή πλαισιώνεται και από διακόπτες μέσω των οποίων χειρίζεσαι το ηχοσύστημα, τον υπολογιστή ταξιδιού και άλλες λειτουργίες. Ακολουθεί -στις υπόλοιπες εκδόσεις- το σύστημα Composition Colour που διαθέτει έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών, 6 ηχεία, Bluetooth, θύρα USB, CD-drive (με λειτουργία MP3/WMA), και σύστημα διπλού δέκτη. Με 285 ευρώ παίρνεις το "Composition Media" με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών που εκτός των άλλων έχει δυνατότητα απεικόνισης αρχείων JPEG αλλά και φωτογραφιών των άλμπουμ των μουσικών κομματιών που αναπαράγει.

Στην κορυφή βρίσκεται το νέας γενιάς σύστημα "Discover Media" που διαθέτει και σύστημα ραδιοπλοήγησης, 2 θύρες USB ,SD-card, και απεικόνιση λογοτύπων. Πέρα όμως από αυτά πλέον στο Polo αλλάζει κατηγορία καθώς έχει την δυνατότητα παροχής συστημάτων ασφαλείας που συναντάμε σε πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα. Μιλάμε για το σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού, το City Emergency Braking που ακινητοποιεί αυτόματα το όχημα με ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα προλαμβάνοντας την σύγκρουση.
vw_polo_2014_facelift 2.jpg
Υπάρχει ακόμη το Multi Collision Brake για αποφυγή πολλαπλών συγκρούσεων, το Adaptive Cruise Control, το Front Assist με αισθητήρα ραντάρ που παρακολουθεί συνεχώς την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα με προειδοποίηση σε τρία στάδια (��χητικά και με διαβαθμισμένη αυτόματη επιβράδυνση) σε περίπτωση ενδεχόμενης σύγκρουσης έτσι ώστε να μειωθεί η σφοδρότητα.

Στα πιο σημαντικά είναι η δυνατότητα παροχής για πρώτη φορά σε Polo της ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης ανάρτησης "Sport Select". Με διαθέσιμες δύο ρυθμίσεις τη normal και sport, επιλέγεις τον τρόπο που θέλεις να συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο.

Στην επιλογή normal, η ρύθμιση δεν χάνει τις σφιχτές ρυθμίσεις αλλά είναι ένα κλικ πιο πάνω από μια συμβατική ανάρτηση. Στην επιλογή "Sport" ενεργοποιείται αμέσως μία ηλεκτρομηχανική βαλβίδα στα αμορτισέρ που μεταβάλλει υδραυλικά τη ρύθμιση προσφέροντας πιο «σκληρή» αγωνιστική ουσιαστικά ρύθμιση.

Χάρη και στο νέο, ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης με την καλή πληροφόρησ�� που βλέπουμε για πρώτη φορά στο Polo, στην διάρκεια της οδήγησης αντιλαμβάνεσαι ότι πλέον έχεις να κάνεις με ένα μοντέλο, που έχει ουδέτερη οδική συμπεριφορά και ασφαλή «πατήματα» ακόμη και σε οριακούς ρυθμούς ,εκεί όπου όλα κυλούν όπως τα θες με την βοήθεια και του συστήματος ηλεκτρονικής ευστάθειας ESP.

Η Volkswagen έχει δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα κύλισης του Polo. Τα δυνατά προοδευτικά φρένα συμπληρώνουν την καλή εικόνα.

Στην «καρδιά» του Polo της δοκιμής μας βρίσκεται η νέα γενιά του 1,2 TSI .O κινητήρας είναι ελαφρύτερος κατά 40 κιλά, έχει αλουμινένιο μπλοκ ,είναι 16βάλβιδος και η κίνηση των εκκεντροφόρων γίνεται με ιμάντα . Ακόμη ο υπερσυμπιεστής είναι μικρότερος με τη πολλαπλή εξαγωγής να είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφ��λή .
vw_polo_2014_facelift(3) .jpg
Επειδή αυτά είναι απλά τεχνικά στοιχεία που μπορεί να κουράζουν, εμείς απλά θα πούμε ότι αυτό το μοτέρ σε κάνει να «χαμογελάς» στο πάτημα του γκαζιού. Επιταχύνει «γλυκά» από χαμηλά με την ροπή των 16,3 Nm να είναι διαθέσιμη από τις 1400 έως τις 3500 σ.α. λ. και επιπλέον είναι πολιτισμένο στην λειτουργία του. Με 90 ίππους διαθέσιμους στις 4000 σ.α. λ. χρειάζεσαι 10,8 δευτερόλεπτα για τα 0-100χλμ./ώρα ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά ελαφρά τα 180 χλμ./ώρα.

Οι επιδόσεις αυτές επιτυγχάνονται με την βοήθεια του εξαιρετικού σε αίσθηση μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 5 σχέσεις. Όσο για το κόστος καυσίμου που είναι και το επίμαχο σημείο για την κατηγορία με μαλακό πόδι είδαμε τον υπολογιστή ταξιδιού να καταγράφει μέση κατανάλωση κάτω από 5 λίτρα ενώ με πιο «ανήσυχους» ρυθμούς η τελευταία ανέβηκε στα 6 με 6,5 λίτρα.

Στη μειωμένη κατανάλωση συνεισφέρει και το σύστημα start&stop που λειτουργεί άψογα μέσα στην πόλη. Σε τελική ανάλυση το ανανεωμένο Polo θα μπορούσε με τις αλλαγές και τις τεχνολογικές προσθήκες να αποκτήσει τον τίτλο «νέο» .

Αν θέλετε να το αποκτήσετε θα πρέπει να ξέρετε ότι η βασική έκδοση Trendline 1,2 TSI με τους 90 ίππους κοστίζει 12390 ευρώ με απόσυρση.

Βαγγέλης Γκούμας