Η επανάσταση μόλις μπήκε στον επόμενο γύρο, καθώς το smart fortwo έχει υποστεί βελτιώσεις σχεδόν σε όλους τους τομείς και προσφέρει μεγαλύτερη άνεση.

ΣΜΑΡΤ 2.jpg
Το concept τοποθέτησης του κινητήρα στο πίσω μέρος, που αποτελεί σήμα κατατεθέν της smart, προσφέρεται για πρώτη φορά και στο τετραθέσιο smart forfour.

Δύο τρικύλινδροι κινητήρες θα είναι διαθέσιμοι για τα νέα μοντέλα smart κατά το λανσάρισμά τους στην αγορά: ο ατμοσφαιρικός κινητήρας παράγει 71 ίππους από κυβισμό 999 κ.εκ.. Η άφθονη ροπή του κινητήρα από τις 1000 σ.αλ.. με 91 Nm στις 2850 σ.α.λ. επιτρέπει την ιδιαίτερα οικονομική οδήγηση και στον ανοιχτό δρόμο αλλά κυρίως στην αστική κυκλοφορία.

SMART  3.jpg
Στην κορυφή της γκάμας είναι ο κινητήρας turbo, ισχύος 90 ίππων. Ο κινητήρας των 898 κ.εκ. έχει μέγιστη ροπή 135 Nm στις 2500 rpm. Ο εντελώς νέος υπερσυμπιεστής περιλαμβάνει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα καυσαερίων (wastegate), το οποίο επιτρέπει την αύξηση της δυναμικής του κινητήρα σε συνδυασμό με τη σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Ακόμα ένα χαρακτηριστικό που υποστηρίζει την οικονομία, είναι το αυτόματο σύστημα start/stop. Λίγους μήνες μετά το λανσάρισμα στην αγορά, στη γκάμα θα προστεθεί ο βασικός βενζινοκινητήρας ισχύος 60 ίππων.

SMART 4.jpg
Το νέο smart forfour προσφέρει φυσικά ακόμα μεγαλύτερους χώρους φόρτωσης. Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να αναδιπλωθούν και με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μία επιφάνεια φόρτωσης 1285 x 996 mm με όγκο φόρτωσης μέχρι 975 λίτρα –πράγμα που το καθιστά σημείο αναφοράς στην κατηγορία του. Το μήκος φόρτωσης με την πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού αναδιπλωμένη είναι επίσης εξαιρετικό, στα 2,22 μέτρα.

Επιπλέον, στον προαιρετικό εξοπλισμό του smartforfour προσφέρεται η δυνατότητα της αντιστ��οφής των μαξιλαριών των πίσω καθισμάτων. Τα καθίσματα «έτοιμου χώρου» στο πίσω μέρος μπορούν να αντιστραφούν σε μηδενικό χρόνο, ώστε να προσφέρουν 12 εκατοστά μεγαλύτερο ύψος φόρτωσης στο εσωτερικό. Σε συνδυασμό με τις πίσω πόρτες που ανοίγουν σε γωνία σχεδόν 90°, η πρόσβαση στο εσωτερικό είναι πολύ εύκολη.

Στα νέα μοντέλα διατηρήθηκαν τα βασικά χαρακτηριστικά ασφαλείας που υπήρχαν και στην προηγούμενη σειρά μοντέλων. Όπως ένα καρύδι, το μαλακό εσωτερικό προστατεύεται από ένα άκαμπτο κέλυφος: τον κλωβό tridion.

Για το νέο smart χρησιμοποιούνται υψηλές αναλογίες χάλυβα υπερ-υψηλής και μέγιστης, multiphase αντοχής. Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz η φιλοσοφία "πραγματική ασφάλεια ζωής" εστιάζει σε δοκιμές πρόσκρουσης car-to-carόπου τα νέα smart είχαν επιδόσεις μεγαλύτερων και βαρύτερων αυτοκινήτων. Τα νέα smart είχαν πολύ καλές επιδόσεις σε μετωπικές συγκρούσεις με S- και C-Class. Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης που ήταν προηγουμένως τοποθετημένα σε μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων, ενισχύουν ακόμα περισσότερο την άνεση και την ασφάλεια. Αυτά, περιλαμβάνουν τις λειτουργίες Cross wind Assist (βασικός εξοπλισμός), το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα (προαιρετικός εξοπλισμός) και το σύστημα υπο��οήθησης διατήρησης λωρίδας (προαιρετικός εξοπλισμός). Τα συστήματα πολυμέσων πληρούν τα υψηλότερα στάνταρ, με την πλήρη ενσωμάτωση smart phones, την πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο και τη διαισθητική λειτουργία με οθόνη αφής (touchscreen).

Για πρώτη φορά, το smart προσφέρει το ηχοσύστημα JBL, το οποία παράγει έναν εντυπωσιακά «γεμάτο» ήχο. Περιλαμβάνει έναν ενισχυτή 6 καναλιώνDSP (240 W) στο fortwo και έναν ενισχυτή 8 καναλιώνDSP (320 W) στο forfour με συνολικά οκτώ (fortwo) ή δώδεκα (forfour) .Κατά το λανσάρισμα της νέας γενιάς smart, θα είιναι διαθέσιμη και η έκδοση edition#1 για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Η έκδοση αυτή προσφέρει αποκλειστικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, όπως τον κλωβό ασφαλείας tridion σε πορτοκαλί χρώμα σε συνδυασμό με body panels/σώμα σε λευκό χρώμα για τοfortwo και γκρι του γραφίτη για τοforfour.

Βαγγέλης Γκούμας