Όλα ξεκίνησαν το 1936 με το Opel Kadett, που είχε ως σκοπό να κάνει τη μετακίνηση οικονομική και προσιτή σε ένα ευρύτερο κοινό, σε μία εποχή που το αυτοκίνητο εξακολουθούσε να θεωρείται πολυτέλεια.

Στη συνέχεια, η Opel «απογειώθηκε» με την άφιξη του Kadett A και B την εποχή του Γερμανικού «οικονομικού θαύματος» κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960 και στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Στην πορεία, οι πελάτες γρήγορα έγιναν πιο απαιτητικοί λόγω του αυξανόμενου πλούτου και της ευημερίας και το μικρό Kadett απέκτησε μεγαλύτερες διαστάσεις και ισχυρότερους κινητήρες, ενώ η κάθε νέα έκδοση προσέγγιζε περισσότερο τη μεσαία κατηγορία.

Έτσι δημιουργήθηκε ένα κενό κάτω από το - μέχρι τότε - κλασικό βασικό μοντέλο της Opel. Είχε φτάσει λοιπόν η ώρα για να καλυφθεί αυτό το κενό με ένα νέο, μικρό αυτοκίνητο που «βαφτίστηκε» Opel Corsa. Ελάτε να δούμε σε 4 πράξεις την ιστορία του επιτυχημένου μοντέλου

Πράξη 1: 1982 - 1993
Το Corsa A είχε συμπαγείς αναλογίες, μήκος μόλις 3,62 m, τολμηρούς, ανάγλυφους θόλους θυμίζοντας μοντέλο ράλι και έναν εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας dc: 0,36 - πιθανόν ρεκόρ στην κατηγορία του.

Ο επικεφαλής σχεδίασης Erhard Schnell είχε δημιουργήσει ένα σπορ, μικρό αυτοκίνητο με δυναμικές, ανάγλυφες φόρμες, με σκοπό να προσελκύσει κυρίως το αντρικό κοινό. Αξιοσημείωτο ήταν το λανσάρισμα του Corsa GSi 100 ίππων και ο κινητήρας diesel που ήταν τότε απαγορευτικός για την Ελλάδα. Η γκάμα του δίθυρου hatch και notchback επεκτάθηκε το 1985 με την προσθήκη του δημοφιλούς πεντάθυρου μοντέλου. Το Corsa A έγινε best-seller από το οποίο κατασκευάστηκαν 3,1 εκατομμύρια μονάδες.

Πράξη 2: 1993 - 2000
Παρά την επιτυχία του πρώτου Corsa στο Rüsselsheim είχε ήδη ληφθεί η απόφαση για τον διάδοχό του, που έπρεπε να γίνει το αγαπη��ένο αυτοκίνητο των γυναικών. Ο σχεδιαστής θρύλος της Opel, Hideo Kodama, δημιούργησε ένα πιο στρογγυλεμένο Corsa με απαλές καμπύλες και ελκυστικούς, «διαστημικούς» προβολείς που έδεναν τέλεια με το χαριτωμένο, ‘παιδικό’ του πρόσωπο.

Το Corsa B ήταν δέκα εκατοστά μακρύτερο και πιο ευρύχωρο εσωτερικά. Επίσης καθιέρωσε υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας στην κατηγορία, με ABS για έλεγχο φρεναρίσματος, προστασία από πλευρικές συγκρούσεις και εμπρόσθιους αερόσακους. Σε ορισμένες αγορές, πέρα από το hatchback, η Opel προσέφερε επίσης μία έκδοση notchback και μοντέλα station wagon και pick-up.

Οι βενζινοκινητήρες υιοθετούσαν ήδη τεχνολογία ψεκασμού καυσίμου και καταλυτικούς μετατροπείς, ενώ το GSi έφερε 16 βαλβίδες και ο κινητήρας diesel ήταν turbo. Το δεύτερο Corsa σημείωσε επιτυχία σε όλο τον κόσμο και οι πωλήσεις του ξεπέρασαν τα τέσσερα εκατομμύρια.

Πράξη 3: 2000 - 2006
«Δεν αλλάζουμε ποτέ μία επιτυχημένη ομάδα».Ο Hideo Kodama κλήθηκε για μία ακόμα φορά να σχεδιάσει το Corsa C που μεγάλωσε και άλλο. Το νέο Corsa αυξήθηκε κατά δέκα εκατοστά σε μήκος και σε συνδυασμό με το μεγάλο πλάτος και το μακρύτερο μεταξόνιο ,κέρδισε «πόντους» στην ερυχωράι του εσωτερικού.

Προηγμένοι τετραβάλβιδοι βενζινοκινητήρες ECOTEC και νέοι turbo diesel άμεσου ψεκασμού παρείχαν πλούσια ισχύ, χαμηλή κατανάλωση και λιγότερους ρύπους – όλες οι εκδόσεις ήδη πληρούσαν τα πολύ αυστηρά πρότυπα Euro 4. Το Corsa C πούλησε 2,5 εκατομμύρια μονάδες.

Πράξη 4: 2006 - 2014
Από τώρα και στο εξής, οι τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις ακολουθούν ξεχωριστούς δρόμους: το τρίθυρο Corsa έχει μοναδικό στυλ τύπου coupé και απευθύνεται σε πελάτες με σπορ lifestyle όπως το πρώτο Corsa . Η πεντάθυρη έκδοση γίνεται ένα ευρύχωρο, πλήρως εξοπλισμένο οικογενειακό αυτοκίνητο.

Το Corsa D παραμένει μικρότερο των 4 μέτρων , με το μήκος του να οριοθετείται στα 3.999 μέτρα. Με την τεχνολογία ecoFLEX της Opel, το Corsa έχει συστήματα οικονομίας καυσίμου Start/Stop και πολύ αποδοτικούς κινητήρες. Η έκδοση 1.3 CDTI ecoFLEX καταναλώνει μόλις 3,3 l/100 km στο μικτό κύκλο με εκπομπές CO2 88 γρμ./χλμ.

Η 4η γενιά Corsa φτάνει τώρα στο τέλος της παραγωγής της, έχοντας πουλήσει 2.8 εκατομμύρια μονάδες μέχρι σήμερα. Κατά τη διάρκεια των τεσσάρων γενιών του μοντέλου, πουλήθηκαν 12,3 εκατομμύρια Opel Corsa, από τα οποία 11,7 εκατομμύρια μόνο στην Ευρώπη.

Πράξη 5: Από το 2014 μέχρι…
Πριν το τέλος της χρονιάς, οι πελάτες θα υποδεχτούν το νέο Corsa E. Η 5η γενιά θα κατασκευάζεται επίσης στα εργοστάσια της Opel σε Zaragoza και Eisenach σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις. Το Eisenach φιλοξενεί παράλληλα την παραγωγή του Opel ADAM, που είναι τώρα ο μικρός αδερφός του Corsa – όπως κάποτε το Corsa για το Kadett. Ο χρόνος κυλάει για τα αυτοκίνητα, όπως για τον άνθρωπο, και τα παιδιά μεγαλώνουν και ενηλικιώνονται.

Βαγγέλης Γκούμας