Η Volvo Cars έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες λεπτομέρειες για τα κινητήρια συστήματα που θα εξοπλίζουν το νέο Volvo XC90. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά αναμένονται να έχουν οι δύο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, D4 και D5.

Ο D4 turbodiesel με ισχύ 190 ίππους, 40,8 χλγρμ. ροπής και κατανάλωση περίπου 5 λίτρ./100 χλμ. Ο D5 με ισχύ 225 ίππους, 48 χλγρμ. ροπής και κατανάλωση περίπου 6 λίτρ./100 χλμ. έχει διπλή υπερτροφοδότηση με μηχανικό υπερσυμπιεστή και υπερσυμπιεστή καυσαερίων .

Διαθέσιμοι βενζινοκινητήρες είναι οι Τ5 και Τ6 ενώ στην κορυφή βρίσκεται η Τ8 έκδοση, με υβριδική τεχνολογία, παρόμοια του V60 Plug-in Hybrid .Ο Τ5 διαθέτει ισχύ 254 ίππους και 35,7 χλγρμ. ροπής. ΟΤ6 έχει ιπποδύναμη 320 ίππων, 40,8 χλγρμ. ροπής και διπλή υπερτροφοδότηση όπως και στην D5, με συνδυασμό μηχανικού υπερσυμπιεστή (κομπρέσορα) και υπερσυμπιεστή καυσαερίων (turbo).

Με την ένδειξη Τ8 και το χαρακτηριστικό όνομα ‘Twin Engine’, η υβριδική έκδοση του Νέου XC90 είναι η κορυφαία με 400 ίππους και εκπομπές CO2 στα 60 γρμ./χλμ.. Πρόκειται για ένα συνδυασμό υβριδικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου και αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων, στον ίδιο τρόπο υλοποίησης που γνωρίσαμε στο V60 Plug-in Hybrid.

Η διαφορά εδώ είναι ότι διαθέτει βενζινοκινητήρα, φυσικά δίλιτρο τεχνολογίας Drive-E, με υπερσυμπίεση και turbo, που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς ενώ ένας ηλεκτροκινητήρας 80 ίππων (60 kW) δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς. Η αυτονομία μόνο με ηλεκτροκίνηση θα είναι περίπου 40 χιλιόμετρα ενώ η αποδιδόμενη ροπή θα ξεπερνά τα 65 χλγρμ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, η Volvo Cars πέτυχε μείωση των μέσων εκπομπών του στόλου της, κατά 8,4%, από το 2012 στο 2013.

Βαγγέλης Γκούμας