Πρεμιέρα έκανε στο Astra GTC ο νέος 1.6 CDTI που προσφέρει τώρα ισχυρές και ‘καθαρές’ επιδόσεις στο σπορ, συμπαγές coupé αντικαθιστώντας τον 1.7 CDTI με τα 130 άλογα .

Με απόδοση 136 ίππους , μέγιστη ροπή 320 Nm ,κατανάλωση μόλις 4,1 λίτρα (διατίθεται με Start/Stop και ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης στάνταρ )και εκπομπές CO2 109 γρμ./χλμ. ο 1.6 CDTI απέκτησε τη Γερμανική ετικέτα ενεργειακής κλάσης Α.

Στις ισχυρές και ‘καθαρές’ επιδόσεις του συμβάλλουν επίσης ο υπερσυμπιεστής VTG (τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας), το σύστημα ψεκασμού common rail υψηλής πίεσης και το σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων NOx (LNT)που συγκρατεί και μειώνει τα οξείδια του αζώτου από τα καυσαέρια, χωρίς να καταλαμβάνει πολύ χώρο. Το νέο μοτέρ συνδυάζεται με το πιο εξελιγμένο, βελτιωμένο εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Το Astra GTC επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,2 δευτ. Η εν κινήσει επιτάχυνση 80 - 120 χλμ./ώρα με πέμπτη σχέση ολοκληρώνεται σε 8,9 αντί 10,5 δευτ. που ήταν προηγουμένως. Η τελική ταχύτητα είναι εντυπωσιακή, στα 198 χλμ./ώρα.

Η Opel ανανέωσε την οικογένεια κινητήρων του Astra GTC σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Η ποικίλη γκάμα ολοκληρώνεται με τον κορυφαίο OPC 280 ίππων , τον υψηλών επιδόσεων diesel 2.0 BiTurbo CDTI με 195 ίππους και μέγιστη ροπή 400 Nm, τον ισχυρό 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo με 170 ίππους και 200 ίππους .

Βαγγέλης Γκούμας