Η σειρά 3 της BMW ήταν η αγαπημένη των Ελλήνων οδηγών που είχαν προτίμηση στη Βαυαρική εταιρεία. Και αυτό όχι άδικα καθώς η σειρά αυτή ήταν μια ολοκληρωμένη πρόταση που κάλυπτε όλες τις ανάγκες. Οικογενειακές, επιχειρηματικές και αγωνιστικές. Όμως η έκτη γενιά πραγματικά σε ενθουσιάζει όταν βρεθείς στην θέση του οδηγού και ανακαλύψεις καθημερινά τα προσόντα της. Μάλιστα το χαμόγελο σου γίνεται πλατύτερο όταν μάθεις ότι πίσω από τον κωδικό 320i δεν κρύβεται ένας δί��ιτρος κινητήρας που θα σε κάνει «στόχο» στην εφορία, αλλά ένα εξαιρετικός 1600αρης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας που θα καλύψει τις όποιες αγωνιστικές σου διαθέσεις. Οπτικά η σειρά 3 της BMW μπορεί να είναι ένα τετράθυρο σεντάν με οικογενειακές καταβολές, διαθέτει όμως μια «μυώδη» κορμοστασιά. Τα επιθετικά φωτιστικά σώματα σε συνδυασμό με την γνωστή μάσκα το μακρύ «φουσκωμένο» καπό της προσδίδουν ένα αγριεμένο… «πρόσωπο».
BMW_320 i  2.jpg

Αλλά και στο πίσω μέρος τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα συμπληρώνουν την σπορ διάθεση που αποπνέει το μοντέλο. Περνώντας στο εσωτερικό βλέπεις ότι η βαθιά θέση οδήγησης συμβάλλει στην γενικότερη σπορ αίσθηση . Αυτό που παρατηρείς άμεσα είναι η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής με τα μαλακά πλαστικά , το άψογο φινίρισμα, τα όμορφα «καθαρά» όργανα και η μεγάλη έγχρωμη οθόνη στο πάνω μέρος του ταμπλό όπου προβάλλονται όλες οι πληροφορίες του αυτοκινήτου μεταξύ αυτών και της διπλής έγχρωμης κάμερας οπισθοπορείας και παρκαρίσματος. Ο χειρισμός γίνεται μέσω του χειριστήριο του συστήματος πολυμέσων iDrive που χρειάζεσαι μικρό χρόνο για να προσαρμοστείς στην λειτουργία του. Οι χώροι για πέντε επιβάτες είναι άνετοι, μόνο ο πίσω μεσαίος θα «χάσει» λίγο χώρο για τα πόδια του ,κάτι αναμενόμενο αφού υπάρχει το «τούνελ» όπου περνάει το διαφορικό της μετάδοσης. Οι χώροι πάντως για τα κεφάλια και το εσωτερικό πλάτος είναι επαρκείς, με τον χώρο αποσκευών να έχει διαθέσιμα για τις αποσκευές 480 λίτρα.

bmw 320 i 3.jpg


Συμπληρωματικά υπάρχουν πολλές θήκες σε διάφορα σημεία του εσωτερικού για τα μικροαντικείμενα σας ή για τα ποτήρια σας. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το σύστημα προβολής της ταχύτητας και άλλων λειτουργιών πάνω στο παρμπρίζ κάτι που συναντάς στα πολεμικά αεροσκάφη. Αυτή η εξτρά λειτουργία φαίνεται πεντακάθαρα ακόμη και όταν ο ήλιος «χτυπάει» κάθετα στο παρμπρίζ ενώ την νύχτα το λευκό φως των ενδείξεων γίνεται πορτοκαλί. Στο μοντέλο της δοκιμής μας υπήρχαν ακόμη και το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής πορείας, ενδεχόμενης σύγκρουσης και αποφυγής της με φρενάρισμα ,σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, τεχνολογικά επιτεύγματα που κάνουν ασφαλέστερη την ζωή του οδηγού και των επιβατών.

Από έξω λοιπόν εμφάνιση και στην «καρδιά» της 320i όπως είπαμε όχι ένας δίλιτρος «απαγορευτικός» για την εφορία κινητήρας αλλά ένας δυνατό, πολιτισμένο και πολύ οικονομικό κινητήριο σύνολο των 1.6 λίτρων. Πρόκειται για υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο σύνολο Twin Power Turbo με τεχνολογία Twin Scroll Turbo και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων (VALVETRONIC) και εκκεντροφόρων (Double VANOS) με απόδοση 170 ίππων στις 4.800σ.α.λ. και 25 κιλά ροπής από 1500–4.500 σ.α.λ.

Η δύναμη μεταφέρεται στους τροχούς μέσω ενός αυτόματου σειριακού κιβωτίου 8 σχέσεων της ZF ,που είναι από τα καλύτερα που έχουμε δοκιμάσει, με τις αλλαγές να γίνονται και χειροκίνητα με τον λεβιέ ταχυτήτων ο ο��οίος σχεδιαστικά είναι «κόσμημα». Έχεις δύναμη από χαμηλά που συνεχίζεται σε όλη την κλίμακα στροφών χωρίς «ξεσπάσματα» δίνοντας την εντύπωση ότι κάτω από το καπό υπάρχει τουλάχιστον δίλιτρος κινητήρας. Τα 0-100 χλμ./ ώρα έρχονται σε 7,3 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα σύμφωνα με το εργοστάσιο αγγίζει τα 230 χλμ.ώρα. Η κατανάλωση που είδαμε στον υπολογιστή ταξιδιού, χωρίς να «φοβόμαστε» να πατήσουμε το πεντάλ γκαζιού, κυμάνθηκε γύρω στα 7 με 7, 5 λίτρα με τις εκπομπές CO2 να είναι στα 124 γρμ./χλμ. Στην οικονομία καυσίμου συμβάλλει αποτελεσματικά το σύστημα Efficient Dynamics. Αυτό περιλαμβάνει μεταξύ άλλων : σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση (Brake Energy Regeneration), ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση κρεμαγιέρας, σύστημα Start/Stop, ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης απενεργοποίηση του κομπρέσορα του κλιματισμού όπου χρειάζεται.

To καλό είναι ότι έχεις στην διάθεση σου 170 δυνατά άλογα που «καλπάζουν» ανάλογα με τις επιθυμίες σου χάρη στην ύπαρξη του συστήματος BMW Driving Experience Mode. Στη πράξη με την βοήθεια ενός διακόπτη στην βάση της κονσόλας χρησιμοποιείς 4 επιλογές που «μεταμορφώνουν « το αυτοκίνητο. Στην θέση ΕCO PRO mode το αυτοκίνητο λειτουργεί με βάση την οικονομία , στην COMFORT επικεντρώνεται στην άνεση καθιστώντας την ιδανική για ταξίδια.

Στη θέση SPORT όλα «κοκκινίζουν» και η 3αρα τα δίνει όλα ,ενώ στην SPORT+ υπάρχει μερική απενεργοποίηση του συστήματος ηλεκτρονικής ευστάθειας για να μπορέσεις να «παίξεις» με την «ουρά» σε οριακές καταστάσεις. Σε κάθε περίπτωση όμως η 320i Efficient Dynamics έχει προβλέψιμη και ασφαλή οδική συμπεριφορά με τον οδηγό να έχει στην διάθεση του ένα εξαιρετικό γρήγορο σύστημα διεύθυνσης που προσφέρει άμεση και πλήρη πληροφόρηση για την θέση των τροχών και την κατάσταση του οδοστρώματος. Οι όποιες υπερστροφικές τάσεις θα εμφανιστούν μόνο αν το θελήσεις και θα «εξαφανιστούν» χάρη στο σύστημα ηλεκτρονικής ευστάθειας DSC . Η ανάρτηση σε γενικές γραμμές είναι σφιχτή σε ρύθμιση όμως εντυπωσιάζει με την απορροφητικότητά της και την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που προσφέρει. Πάμε τώρα στο θέμα της τιμής . Με 33700 ευρώ ή 32270 ευρώ αγοράζεις ένα αυτοκίνητο με κύρος εμφάνιση δυναμισμό , πλούσιο εξοπλισμό και επιδόσεις.

Δείτε το βίντεο με την γραμμή παραγωγής της 3αρας

Βαγγέλης Γκούμας