To Rapid σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει ταχύς, λαγός. Μιλάμε για το νέο μοντέλο της Skoda που έχει σκοπό να τρέξει την εταιρεία ακόμη περισσότερο στην αγορά. Η hatchback έκδοση του «Rapid Spaceback» απευθύνεται ουσιαστικά σε οικογενειάρχες με αυξημέ��ες μεταφορικές δυνατότητες.

σκ2.jpg

Βέβαια στην σημερινή δύσκολη οικονομική κατάσταση ένας οικογενειάρχης προσέχει πολύ το κόστος τόσο της αγοράς του αυτοκινήτου όσο και της χρήσης. Η έξυπνη λύση που καλύπτει τα ζητούμενα ακούει στο όνομα Skoda Rapid Spaceback 1,6 tdi με τα 90 άλογα . Μάλιστα το μοντέλο της δοκιμής μας διέθετε και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG7 που δίνει ακόμη μεγαλύτερη άνεση και ευκολία χρήσης για τον οδηγό.

Το Skoda Rapid Spaceback διατηρεί τις ίδιες απλές «καθαρές» γραμμές που γνωρίζουμε από το 4θυρο μοντέλο μέχρι στο σημείο που εμφανίζεται η κλασική hatchback ουρά με τις μαύρες λεπτομέρειες .Αν και το σύνολο παραπέμπει σε station wagon το μόνο που το συνδέει με αυτή την κατηγορία είναι οι ταυτόσημοι χώροι . Η όλη σχεδίαση είναι ιδιαίτερα σύγχρονη και νεανική με τα φωτιστικά σώματα να διαθέτουν τεχνολογία Xenon και τους προβολείς ομίχλης που είναι τοποθετημένοι στις άκρες του προφυλακτήρα να βοηθούν στον φωτισμό στις στροφές.

σκ3.jpg

Το μεταξόνιο του Spaceback των 2602 χλστ. αν και είναι ίδιο με την sedan έκδοση προσφέρει περισσότερο «αέρα» στα κεφάλια αλλά και στα γόνατα των πίσω επιβατών. Ο χώρος είναι στα 415 λίτρα που μπορεί να φθάσει με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων στα 1380 λίτρα τιμή πολύ ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατηγορίας. Η χωροταξική διάταξη με το διπλό πάτωμα δίνει την δυνατότητα του οριζόντιου χωρισμού του χώρου αποσκευών σε δύο τμήματα, με το χαμηλότατο κατώφλι (μόλις 677 χλστ. από το έδαφος) να διευκολύνει αφάνταστα στο φόρτωμα. Εσωτερικά ο ��χεδιασμός είναι ο ίδιος με αυτόν της sedan έκδοσης με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και συναρμογής κάτι που διαπιστώσαμε περνώντας πάνω από τα γνωστά απότομα βαθουλώματα των ελληνικών δρόμων .

Το τριάκτινο τιμόνι έχει σπορ σχεδίαση , ο πίνακας οργάνων έχει ευδιάκριτες ενδείξεις , χειριστήρια και διακόπτες είναι ποιοτικοί ενώ υπάρχουν σχετικά αρκετοί χώροι για τα μικροαντικείμενα. Στα εξτρά ανήκει και η πανοραμική μεγάλη γυάλινη οροφή με κόστος 850 ευρώ που αν μη τι άλλο κάνει ιδιαίτερα ευχάριστο και φωτεινό τον σχετικά μουντό θάλαμο των επιβατών. Ο γνωστός κινητήρας του ομίλου VW1,6 TDI τεχνολογίας Common rail, turbo με απόδοση 90 ίππους στις 4200 σ.α.λ. μπορεί να μην «βάζει φωτιά» στην άσφαλτο κινεί όμως με άνεση ��ο αμάξωμα του Rapid Spaceback με την βοήθεια του «άμεσου» αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων DSG του ομίλου της VW με τις 7 σχέσεις ,δίνοντας 11,3 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ /ώρα.

Στην πράξη υπάρχουν αρκετά αποθέματα ροπής από χαμηλά με 23 κιλά από τις 1.500-2.500 τιμή που διευκολύνει ιδιαίτερα μέσα στην κίνηση στην πόλη. Η οικονομία καυσίμου είναι δεδομένη και με προσεκτική οδήγηση πετυχαίνεις και 4,5 με 5 λίτρα ανά 100 χλμ. μέση κατανάλωση.

Δεδομένη είναι και η ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση έχει ικανοποιητικό «βάρος» και αίσθηση, δίνοντας πλήθος πληροφοριών για την θέση των τροχών σε ευθεία και στροφές. Όμως πέρα από την ασφαλή οδική συμπεριφορά και τα δυνατά προοδευτικά φρένα τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας επαναφέρουν εσένα και το αυτοκίνητο στα… ίσα αν θελήσεις να το παίξεις …ραλίστας στον δρόμο.

Από την άλλη πλευρά η φιλικότητα και η ευκολία χειρισμών το κάνουν ένα ιδανικό καθημερινό όχημα που αν μη τι άλλο οδηγείται από το ζευγάρι, άνδρα και γυναίκα χωρίς δυσκολίες χάρη και στην πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Η τιμή των 15590 ευρώ με απόσυρση για την πλούσια βασική έκδοση είναι άλλη μια προϋπόθεση για να το εντάξετε στη λίστα σας.

Δείτε το σχετικό βίντεο

Βαγγέλης Γκούμας