Ο σκοπός του νέου μικρού της Mitsubishi είναι ένας και μοναδικός. Να δώσει στον ιδιοκτήτη του όσο το δυνατόν μεγαλύτερη οικονομία στην χρήση του, κάτι που είναι απαραίτητο στην σημερινή εποχή. Το νέο πεντάθυρο Space Star αντικαθιστά το Colt ,είναι ελαφρύτερο από αυτό κατά 120 κιλά και πέρα από την οικονομία καυσίμου απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη του από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ ο 1200άρης κινητήρας του δεν …ενοχλεί την εφορία.Value for money ή πολύ πιο απλά αξίζει τα ευρώ που δίνετε με βάση αυτά που προσφέρει.

Space Star 3.jpg

Το «παγκόσμιο αυτοκίνητο» της Mitsubishi κρατάει την τιμή του σε χαμηλά επίπεδα, κατασκευάζεται σε νέο εργοστάσιο “Laem Chabang Industrial Estate” στην Ταϋλάνδη αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι «φθηνό» στην κατασκευή του. Βασισμένο στη ολοκαίνουργια πλατφόρμα global small» όπου η δομική βελτιστοποίηση και η εκτενής χρήση προηγμένων πάνελ από ατσάλι υψηλής αντοχής έχει σαν αποτέλεσμα την αισθητή μείωση του βάρους στα 845 κιλά κάτι που συμβάλλει στην οικονομία του καυσίμου και τις εκπομπές CO2 . Το Ιαπωνικό μικρό έχει μήκος 3719 χλστ. μεταξόνιο 2.450 χλστ. και διαθέτει σύγχρονη σχεδίαση που έχει όμως και θετικά αεροδυναμικά αποτελέσματα. Ο κορυφαίος αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας (cd:0,27), για τα δεδομένα της κατηγορίας πετυχαίνεται χάρη στο δυναμικό μπροστινό τμήμα ,στο βελτιστοποιημένο σχήμα εμπρός προφυλακτήρα για ομαλότερη ροή αέρα στο πλάι ,στη σχεδίαση της οροφής που στενεύει στο πίσω μέρος, στην αεροδυναμική κάλυψη του κάτω μέρους του αμαξώματος και στα αεροδυναμικά βοηθήματα.

Mitsubishi _Space_Star_2.jpg


Περνώντας στο εσωτερικό βλέπεις ότι το νέο Μitsubishi Space Star παρά το μειωμένο μήκος προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες. Ακόμη και οι πίσω έχουν επαρκή χώρο για τα γόνατα τους ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν διαθέσιμα 235 λίτρα που μπορεί να ανέβουν στα 912 λίτρα με την αναδίπλωση του διαιρούμενου πίσω καθίσματος. Οι θήκες για τα μικροαντικείμενα είναι αρκετές.

Το ταμπλό προσφέρει ευχάριστη εικόνα με την καμπυλόγραμμη σχεδίαση του ενώ η σκληρή αφή του δεν σε προδιαθέτει θετικά για την ποιότητα κατασκευής. Αυτό όμως αλλάζει καθώς περνώντας πάνω από χωματόδρομους αντιλαμβάνεσαι την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της συναρμολόγησης. Η εργονομία είναι σωστή και το μόνο που σε «ξενίζει» είναι η τοποθέτηση του κουμπιού της μίζας στο αριστερό μέρος πίσω από το τιμόνι. Το «ζουμί» όμως βρίσκεται στις δυνατότητες του 1200άρη 12βάλβιδου αλουμινένιου τρικύλινδρου κινητήρα με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού ΜΙVEC. Παρατηρήσαμε ότι η λειτουργία του είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη με ελάχιστους κραδασμούς για τρικύλινδρο μοτέρ και αυτό οφείλεται σε δύο λόγους.

Πρώτον στις ειδικές βάσεις του και δεύτερον στην ενισχυμένη ηχομόνωση μεταξύ αυτού και της καμπίνας των επιβατών. Στην πράξη τα 80 άλογα που αποδίδει είναι «ζωντανά» με το Space Star να δείχνει στο πάτημα του γκαζιού ιδιαίτερα ευκίνητο από τις χαμηλές στροφές μέχρι και στα «κόκκινα». (Ροπή στρέψης 106 Nm στις 4.000 σ.α.λ.). Με την βοήθεια του 5αριού μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις μακριές σχέσεις(ελέω οικονομίας) τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,8 δευτερόλεπτα και η τελική αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Τα ευχάριστα συνεχίζονται από την μειωμένη κατανάλωση που οφείλεται στην προηγμένη τεχνολογία Clear Tec που περιλαμβάνει σύστημα Start & Stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και τις ενδείξεις Eco Drive Assist.

Η Mitsubishi «υπόσχεται» εργοστασιακή μέση κατανάλωση 4,3 λίτρα/100 χλμ. Στην πράξη με αμυντική οδήγηση είδαμε ότι πραγματικά, η τιμή αυτή επιτυγχάνεται ενώ οι εκπομπές καυσαερίων 100 γρμ./χλμ.CO2 σε γλυτώνουν από την επιβάρυνση των τελών κυκλοφορίας. Η χαμηλότερη κατανάλωση επέτρεψε τη χρήση μικρότερου πλαστικού ρεζερβουάρ καυσίμου 35 λίτρων έναντι του ατσάλινου 45 λίτρων του Colt.

Στα ατού συμπεριλαμβάνεται και η οδική συμπεριφορά εκεί όπου η ανάρτηση με την κλασική διάταξη των γονάτων ΜακΦέρσον μπροστά και του ημιάκαμπτου άξονα πίσω έχει μαλακή ρύθμιση έτσι ώστε να προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες. Κινούμενοι σε γρήγορους ρυθμούς δεν προβληματιστήκαμε για τα επίπεδα πρόσφυσης ενώ οι αισθητές κλίσεις στις στροφές δεν «χαλάνε» τη ουδέτερη και εύκολα ελεγχόμενη συμπεριφορά του .Αν το παρακάνεις με το γκάζι το στάνταρ σύστημα ESP και τα δυνατά φρένα επαναφέρουν τα πράγματα στην θέση τους.

Όμως η εκτίμηση σου για το Space Star μεγαλώνει μέσα στην πόλη εκεί όπου αναδεικνύεται η ευελιξία του αυτοκινήτου . Για την απόκτηση του χρειάζεσαι 10.990 ευρώ με απόσυρση. Στην τιμή συμπεριλαμβάνεται και ο πλούσιος εξοπλισμός που διαθέτει 6 αερόσακους, Active Stability Control (ASC) Τraction Control (TCL). κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηχοσύστημα ράδιοCD, θύρα USB προβολείς ομίχλης και άλλα. Η εγγύηση των 5 ετών συμπληρώνει τους λόγους για τους οποίους θα το βάλετε στην λίστα με τα αυτοκίνητα που σκέπτεστε να προτιμήσετε.

Δείτε το βίντεο

Βαγγέλης Γκούμας