​H Mercedes δεν επαναπαύεται στις δάφνες της και συνεχίζει την επίθεση της σε όλα τα μέτωπα με ιδιαίτερη επιτυχία.

Ο νέος επιθετικός παίκτης στην κατηγορία των crossover, ακούει στο όνομα GLA 220 cdi και αποτελεί το τέταρτο μέλος των νέων μικρομεσαίων Mercedes A-Class, CLA , B-Class με τα οποία μοιράζεται και την ίδια πλατφόρμα.

Μάλιστα το γεγονός ότι φοράει ένα κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα και έχει εξελιγμένη τετρακίνηση 4MATIC, ενισχύει ακόμη περισσότερο τις αυξημένες δυνατότητες που έχει λόγω…αστεριού.

mercedes  gla 2.jpg
Ποια ήταν τα πρώτα λόγια που είπαμε όταν την είδαμε; Εντυπωσιακή. Χωρίς να είναι ιδιαίτερα ψηλή όπως ένα SUV αλλά ούτε και χαμηλή όπως οι «αδελφές» της ,διαθέτει αθλητική, γραμμωμένη «κορμοστασιά» με τα πλαϊνά ενισχυμένα μαρσπιέ, τους φουσκωμένους προφυλακτήρες, τις ποδιές μπροστά -πίσω και τις δυο εμφανείς απολήξεις των εξατμίσεων να κάνουν την διαφορά.

Όμως πίσω από την «μυώδη» εμφάνιση κρύβεται και η κορυφαία αεροδυναμική απόδοσή ,με το συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι μόλις 0,29.

Βέβαια είναι μεγαλύτερη από την Α-Class σε όλες τις διαστάσεις (μήκος 4.417x πλάτος 1.804x ύψος 1.494), με αποτέλεσμα όταν περνάς στο εσωτερικό να βλέπεις ότι υπάρχει μεγάλη άνεση για τους πέντε επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ έχει αποθηκευτικό χώρο 421 λίτρα τιμή που ανεβαίνει στα 1235 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.To περιβάλλον εσωτερικά πέρα από άνετο είναι σύγχρονο και ποιοτικότατο. Όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει η Mercedes.

Όμορφα όργανα με την προσοχή σου να επικεντρώνεται στη μεγάλη έγχρωμη οθόνη που θυμίζει iPad στο κέντρο του ταμπλό. Tα μπάκετ καθίσματα , το δερμάτινο τιμόνι με τα χειριστήρια και η σωστή εργονομία δίνουν την αίσθηση που πρέπει να έχει ένα μοντέλο της Mercedes.

Την ίδια στιγμή τα σχετικά στενά παράθυρα και η χαμηλωμένη οροφή σε κάνουν να νοιώθεις ότι είσαι σε ένα αυτοκίνητο με σπορ καταβολές. Ξεκινώντας μάλιστα βλέπεις ότι και στην πράξη τα πράγματα είναι έτσι.

Οι σπορ ανησυχίες σου καλύπτονται και με το παραπάνω από τον εξαιρετικό τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 2143 κ.εκ.

Τα 170 άλογα που αποδίδει στις 3400 σ.α.λ. είναι αρκετά για να κινήσουν με γρήγορους ρυθμούς, ιδιαίτερα στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις ,το αμάξωμα των 1595 κιλών. Το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων 7G-DCT αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για την απόδοση της δύναμης στον δρόμο και της μεγάλης ροπής των 35 κιλών στο… ρελαντί των 1400 σ.α.λ.

Διαθέτει σωστά προγραμματισμένες αλλαγές που βοηθούν και στον περιορισμό του καυσίμου που πλησιάζει με αμυντική οδήγηση, τον μέσο εργοστασιακής κατανάλωσης των 4,4 λίτρων ανά 100 χλμ. Οι επιδόσεις των 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα των 215 χλμ./ώρα ικανοποιούν και με το παραπάνω τον …ανήσυχο οδηγό.

Στον ανοιχτό δρόμο η GLA καταπίνει κυριολεκτικά μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει τους επιβάτες και στρίβει με ασφάλεια σε ταχύτητες που οδηγούν στο …αυτόφωρο, με την βοήθεια του πολύ καλού σε πληροφόρηση τιμονιού. Τα φρένα αποδείχτηκαν άμεσα και αποτελεσματικά ακόμη και μετά από σκληρή χρήση.

Στο σύστημα τετρακίνησης 4MATIC ο έλεγχος του ποσοστού της ροπής που φτάνει στους πίσω τροχούς γίνεται από ένα ηλεκτροϋδραυλικό πολύδισκο ��υμπλέκτη, στο πίσω διαφορικό, με πολύ αποτελεσματικό τρόπο. Κινείσαι με ιδιαίτερη άνεση στους ομαλούς χωματόδρομους ενώ όταν τα πράγματα γίνουν πιο… απότομα επιβεβαιώνεται η ρήση της Mercedes «εμπλοκή όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, για το ελάχιστο δυνατό χρονικό διάστημα».

Έτσι έχουμε πολύ λιγότερες τριβές που σε εμποδίζουν να καταλάβεις πότε μπαίνει η τετρακίνηση, ενώ στον… κατακλυσμό ή σε γλιστερά χωμάτινα μονοπάτια οι μπροστινοί τροχοί δεν προλαβαίνουν να σπινάρουν καθώς η δύναμη ήδη μεταφέρεται στο πίσω διαφορικό.

Με τον διακόπτη off road, κάνεις πιο προοδευτική την απόκριση του γκαζιού και οι αυτόματες αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται σε πιο υψηλές στροφές, έχοντας έτσι καλύτεροι έλεγχο. Όσο για τις γωνίες ράμπας και διαφυγής είναι ικανοποιητικές αν και χρειάζεται προσοχή στις απότομες καταβάσεις για να μην «βρεις».

mercedes gla 3.jpg
Με εξαιρετική οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο, πολύ καλή απόδοση στις εκτός δρόμου διαδρομές και με πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει εκτός των γνωστών ηλεκτρονικών βοηθημάτων , ενημέρωση του οδηγού για την τυφλή γωνία, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και αυτόματη ακινητοποίηση σε περίπτωση εμπρόσθιας σύγκρουσης το τετρακίνητο «αστέρι» Mercedes GLA 220 cdi 4MATIC κοστίζει στην βασική έκδοση 41750 ευρώ και 44150 για την τετρακίνητη.

Βαγγέλης Γκούμας

Δείτε το βίντεο με τις σκληρές δοκιμές που της έκαναν...