Η Opel παρουσίασε μία ανανεωμένη στρατηγική DRIVE 2022. Η εταιρία έχει θέσει πέντε στρατηγικούς στόχους. Μέχρι το 2022, η Opel και η Vauxhall φιλοδοξούν να πετύχουν μερίδιο αγοράς 8% για την Ευρώπη (συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας και της Τουρκίας) με έμφαση στην επικερδή ανάπτυξη.

Στόχος τους για το περιθώριο κέρδους προ φόρων και τόκων είναι το 5%. Ταυτόχρονα, η εταιρία σχεδιάζει να βελτιώσει περαιτέρω την ποιότητα των προϊόντων της, αλλά και την ικανοποίηση των πελατών και υπαλλήλων της. Η Opel εστιάζει σε τρεις στρατηγικές προτεραιότητες: μοντέλα, μάρκες και καλύτερη διείσδυση στην αγορά. Συνολικά 27 νέα μοντέλα και 17 κινητήρες προγραμματίζονται για το διάστημα 2014 - 2018.

Δεύτερη στρατηγική προτεραιότητα είναι η ενίσχυση της εικόνας της Opel ως μιας συναισθηματικής, προσιτής και Γερμανικής μάρκας. Οι τεχνικές καινοτομίες, για παράδειγμα, αναδεικνύονται από το OnStar, το επόμενο στάδιο συνδεσιμότητας των οχημάτων που θα μετατρέψει το αυτοκίνητο σε Wi-Fi hotspot από το 2015. Οι στόχοι μεριδίου αγοράς και ανάπτυξης αντιπροσωπεύουν την τρίτη προτεραιότητα.

Μέχρι το 2022, η Opel στοχεύει να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της στη Γερμανία από 7,2 σε 10%. και να γίνει Νο2 στην Ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών αυτοκινήτων μαζί με τη αντίστοιχη Βρετανική μάρκα Vauxhall .Το 2013, η εταιρία είχε ήδη σημειώσει σημαντική πρόοδο, περιορίζοντας τις ζημίες στην Ευρώπη σε ποσοστό πάνω από 50%.

Έκτακτες δαπάνες όπως το κλείσιμο του εργοστασίου του Bochum και οι διακυμάνσεις των νομισματικών ισοτιμιών δημιουργούν πιέσεις στα έσοδα. Η Opel υπολογίζει επιστροφή στην κερδοφορία μέχρι τα μέσα της δεκαετίας χάρη σε μία σειρά μέτρων όπως οι χαμηλότερες προϊοντικές και οργανικές δαπάνες, η βελτιωμένη αξιοποίηση δυναμικότητας των εργοστασίων, τα υψηλότερα έσοδα πωλήσεων και το βελτιωμένο προφίλ της.

Βαγγέλης Γκούμας