Έπειτα από μήνες προετοιμασιών, 198 ομάδες από 27 χώρες, ανάμεσα τους και η Ελλάδα, έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό στον 30ο Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell. Κατά τη διάρκεια του αγώνα στους δρόμους του Ρότερνταμ, οι ομάδες διαγωνίστηκαν με οχήματα που σχεδίασαν και κατασκεύασαν οι ίδιες και κατάφεραν να ενθουσιάσουν το κοινό, επιτυγχάνοντας τέσσερα νέα ρεκόρ σε πέντε κατηγορίες, παρά τη δύσκολη διαδρομή που είχαν να διανύσουν.

ς2.jpg


Η αξιολόγηση έγινε με βάση τη σχέση μεταξύ της απόστασης που διανύθηκε από το κάθε όχημα και της κατανάλωσης καυσίμου (μεγαλύτερη απόσταση με τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση).

Και φέτος, οι ελληνικές συμμετοχές έδωσαν δυναμικά το παρόν, σημειώνοντας για ακόμα μία χρονιά αξιόλογα αποτελέσματα.

Συγκεκριμένα:

- H Ομάδα «Poseidon» από το Τμήμα Μηχανολογίας του Ανώτατου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Πειραιά, που συμμετείχε στην κατηγορία Prototype (Βattery Electric), κατέκτησε την 11η θέση διανύοντας 527.86 km/kWh και κατέκτησε το ελληνικό ρεκόρ οικονομίας.

- Η Ομάδα «Προμηθέας» από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype (Βattery Electric), κατέλαβε την 18η θέση αγγίζοντας τα 368,45 km/kWh, βελτιώνοντας την περσινή της επίδοση.

-Η ομάδα «TUC Eco Racing» του τμήματος Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, που διαγωνίστηκε στην κατηγορία Urban Concept (Hydrogen), κατέκτησε, όπως και το 2013, την 4η θέση διανύοντας 58,48 km/kWh.


Τα συνολικά αποτελέσματα του Ευρωπαϊκού Μαραθωνίου Shell 2014

- Η Ομάδα Microjoule-La Joliverie, ομάδα φαβορί, για μια ακόμη φορά έφτασε στην κορυφή στην κατηγορία Prototype (diesel) κατάφερε να ξεπεράσει το περσινό της ρεκόρ διανύοντας 3,314.9 km/l, επίδοση βελτιωμένη κατά 11%.

ς3.jpg


- Στην κατηγορία Urban Concept, η γαλλική Lycee Louis Delage σημείωσε απόδοση ρεκόρ, αγγίζοντας τα 468,8 km με βενζινοκίνητο όχημα. Στη ίδια κατηγορία, η ομάδα Sluchtspecht από το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών του Offenburg της Γερμανίας ξεπέρασε τις περσινές της επιδόσεις σημειώνοντας 389 km στην κλάση καυσίμου πετρελαίου. Στην κατηγορία καυσίμου υδρογόνου, η ομάδα La Joliverie Polytech Nantes βελτίωσε τις επιδόσεις της αγγίζοντας τα 150,5 km.

-Μια ξεχωριστή καινοτομία παρουσιάστηκε από την ομάδα AERO@UBI από την Πορτογαλία, που κατάφερε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που δε διέθετε κανενός είδους τιμόνι, αλλά αντί αυτού κατευθυνόταν από την κίνηση του σώματος του οδηγού.

Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι πάνω από 40.000 επισκέπτες σε διάστημα τεσσάρων ημερών είδαν από κοντά τα εκπληκτικά επιτεύγματα των φοιτητών και των ο��ημάτων τους, λαμβάνοντας παράλληλα μια γεύση από το μέλλον των μεταφορών και της ενέργειας στο ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Shell Energy Lab.

«Η φετινή διοργάνωση ήταν η καλύτερη που έχει πραγματοποιηθεί στην ιστορία του θεσμού», δήλωσε ο Norman Koch, Τεχνικός Διευθυντής του Μαραθώνιου Οικονομίας της Shell. «Οι καιρικές συνθήκες ήταν σχεδόν τέλειες, οι ομάδες ήταν πιο έμπειρες και πολύ καλά προετοιμασμένες, γι αυτό ακριβώς και πέτυχαν εξαιρετικά αποτελέσματα. Ελπίζουμε ότι οι καινοτομίες αυτές θα εφαρμοστούν και σε οχήματα καθημερινής χρήσης στο άμεσο μέλλον».

Με αφορμή τις επιδόσεις των ελληνικών ομάδων, ο Γιώργος Θωμαΐδης, Γενικός Διευθυντής της Coral, δήλωσε μετά το τέλος της απονομής: «Η συνεχής συμμετοχή των ελληνικών ομάδων στο Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell και ο διαρκής αγώνας τους για βελτίωση μας γεμίζει περηφάνια. Οι τρεις αυτές συμμετοχές της Ελλάδας αποδεικνύουν έμπρακτα ότι η χώρα μας διαθέτει επίμονους, δημιουργικούς και εργατικούς νέους επιστήμονες, με κέφι και όρεξη να προτείνουν καινοτόμες ιδέες και εφαρμογές στον τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας, συμβάλλοντας με τον τρόπο τους στην προσπάθεια για ένα βιώσιμο και καλύτερο μέλλον. Συγχαρητήρια στις ελληνικές ομάδες για τις διακρίσεις τους και καλή επιτυχία στα μελλοντικά τους σχέδια».

Βαγγέλης Γκούμας