Σήμερα στην Ελλάδα όπου οι φόροι… «μαστιγώνουν» τα αυτοκίνητα με κυβισμό από 2000 κυβικά εκατοστά και πάνω, αρχίζει να μπαίνει σε δίλημμα για το αν θα πρέπει να απευθυνθεί σε αυτή την κατηγορία. Όμως εδώ μπαίνει σε λειτουργία η …ζυγαριά με τα θετικά.

οπελ2.jpg
Στην περίπτωση του ανανεωμένου Opel Insignia 2.0 cdti στην μία πλευρά μπαίνει ο φόρος και στην άλλη μια σειρά από θετικά σημεία. Πρώτον είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία αυτή με συμβατικό κινητήρα που δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας καθώς οι εκπομπές ρύπων είναι κάτω από 100 γρμ./χλμ. Δεύτερον είναι ιδιαίτερα οικονομικό στα καύσιμα χωρίς να υστερεί σε επιδόσεις.

Τρίτον είναι ένα πραγματικά εντυπωσιακό αυτοκίνητο ειδικά μετά την τελευταία ανανέωση του με αεροδυναμικό συντελεστή στα 0.25. Τέταρτον διαθέτει σύγχρονη τεχνολογία με πολλά ηλεκτρονικά συστήματα άνεσης και ασφάλειας.

οπελ3.jpg

Όμως ας ξεκινήσουμε την δοκιμή μας με το Opel Insignia 2.0 cdti. Οι σχεδιαστικές αλλαγές στα φωτιστικά σώματα σε σχήμα φτερού όπου υπάρχει τεχνολογία LED και οι πινελιές με τα νικελένια «φιλέτα» προσδίδουν μια εντυπωσιακή εμφάνιση στο μεγάλο επιβλητικό αμάξωμα.Περνώντας στο εσωτερικό βλέπεις ότι υπάρχουν στην διάθεση των επιβατών άνετοι χώροι για αυτούς αλλά και 530-1470 λίτρα (αναδίπλωση καθισμάτων) διαθέσιμα λίτρα για τις αποσκευές τους.

Το ταμπλό διαθέτει ανάλογη σύγχρονη επιθετική σχεδίαση με το εξωτερικό, με όμορφα όργανα και την τεχνολογία να κάνει έντονη την παρουσία της. Ξεχωρίζει η μεγάλη έγχρωμη οθόνη που ενσωματώνει πολλές λειτουργίες smartphone μέσα στο αυτοκίνητο και λειτουργεί μέσω touchpad (επιφάνεια αφής), touchscreen, χειριστηρίων στο τιμόνι καθώς και με φωνητικές εντολές, προσφέροντας έτσι τέσσερις διαφορετικές επιλογές στον οδηγό. Πάντως για τον χειρισμό του όλου συστήματος χρειάζεται χρόνος εξοικείωσης.

H…ζυγαριά «βαραίνει» θετικά στον τομέα του κινητήρα. Το υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο μπορεί να …τιμωρείται από την εφορία για τον κυβισμό των 2 λίτρων ,όμως έχει να αντισταθμίσει σε αυτό τις εκπομπές καυσαερίων που είναι στα 99 γρ./χλμ CO2 τιμή που σε απαλλάσσει από τα τέλη κυκλοφορίας.

Στην πράξη η ισχύς των 140 ίππων στις 4000 σ.α.λ. είναι αρκετή για να επιταχύνει, με την βοήθεια του πολύ καλά κλιμακούμενου κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις ,το Insignia των 1470 κιλών από τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 10,5 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα. Ο κινητήρας είναι πρόθυμος να… «εργαστεί» από χαμηλά καθώς η ροπή στρέψης των 370 Nm εμφανίζεται στο …ρελαντί των 1750 σ.α.λ.

Το Insignia ενδείκνυται για μεγάλα ταξίδια εκεί όπου αν οδηγήσεις χαλαρά, βλέπεις την κατανάλωση να κυμαίνεται στα 4 λίτρα. Αλλά και εντός των τειχών της πόλης η κατανάλωση παραμένει χαμηλή χάρη και στην βοήθεια του συστήματος start&stop.Την ίδια στιγμή χαίρεσαι ένα άνετο ταξίδι με πολύ καλή ποιότητα κύλισης , το τιμόνι δίνει καλή πληροφόρηση ενώ και στις κλειστές καμπές του δρόμου τα «πατήματα» είναι ασφαλή με το στάνταρ ESP να επεμβαίνει διακριτικά όπου χρειάζεται.

Ξεχωρίζει η λειτουργία του συστήματος Flexride, που δίνει την δυνατότητα στο αυτοκίνητο να ρυθμίζει τις λειτουργίες του (τιμόνι, γκάζι, αναρτήσεις) ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης .Η Opel δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να διαλέξει ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει προηγμένα συστήματα υποστήριξης μέσω ραντάρ και κάμερας με Adaptive Cruise Control μέχρι Side Blind Spot Alert (προειδοποίηση τυφλού σημείου) Forward Collision Alert (προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης).

Η κάμερα οπισθοπορείας με τις λειτουργίες Rear Cross Traffic Alert, Lane Change Alert και Side Blind Zone Alert διασφαλίζει βέλτιστη ορατότητα στο πλάι και πίσω. Όμως πέρα από όλους αυτούς τους κωδικούς ασφαλείας , στο τέλος της δοκιμής βλέπεις ότι έχεις να κάνεις με ένα σύγχρονο αυτοκίνητο που «τσιγκουνεύεται» στα καύσιμα και κρύβει την οικογενειακή του ταυτότητα χάρη στην επιθετική σχεδίαση του αμαξώματος. Η τιμή για την βασική έκδοση είναι στα 22886 με τις ειδικές προσφορές που κάνει η ελληνική αντιπροσωπεία.

Βαγγέλης Γκούμας