Είναι Mini με Maxi διαστάσεις έχει ποιότητα κατασκευής, οικογενειακούς χώρους και καίει Diesel με ότι αυτό συνεπάγεται σε οικονομία καυσίμου. Η απόκτηση του MINI Cooper Countryman 1,6 Diesel είναι μια ρεαλιστική επιλογή για όσους επιθυμούν όλα τα παραπάνω.

μ2.jpg

Μάλιστα ο κυβισμός των 1,6 λίτρων του κινητήρα δίνει ένα ακόμη προσόν στο πρώτο τετράτροχο στην ιστορία της «βρετανικής» φίρμας που ξεπερνά σε μήκος τα τέσσερα μέτρα. Το MINI Cooper Countryman εξακολουθεί να είναι Mini ίσως λίγο πιο άκομψο και ογκώδες αλλά μοναδικό σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό.

Μοιάζει με μικρό Crossover, έχει πέντε πόρτες, είναι υπερυψωμένο κατά 16 εκατοστά και το κυριότερο διαθέτει άνετους χώρους για 5 επιβάτες οι οποίοι έχουν διαθέσιμα 350 λίτρα για τις αποσκευές τους. Τα καθίσματα σύρονται και αναδιπλώνονται αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο χώρο των αποσκευών στα 1170 λίτρα δίνοντας με αυτό τον τρόπο και λίγο από την «μυρωδιά» του πολυμορφικού.

μ3.jpg

Tο εσωτερικό θυμίζει Mini με το μεγάλο ταχύμετρο, στο πάνω μέρος της κονσόλας, τους ρετρό διακόπτες, τους στρογγυλούς αεραγωγούς και τη νεανική σχεδίαση με τον κρυφό εναλλακτικό φωτισμό να δίνει άλλη μια διάσταση στην όλη εικόνα. Το βασικό πλεονέκτημα του ιδιαίτερου Mini είναι ο υπερτροφοδοτούμενος diesel κινητήρας των 1.598 κ.εκ. που δεν θυμίζει στον θόρυβο, πετρελαιοκινητήρα. Μάλιστα στην αρχή της δοκιμής και ειδικά στο ρελαντί των στροφών όπου «απουσίαζε» το γνωστό «κροτάλισμα», νομίζαμε ότι είχε γίνει… λάθος και μας είχαν δώσει την βενζινοκίνητη έκδοση.

Τα 112 άλογα ισχύος στις 4200 σ.α.λ. δεν εντυπωσιάζουν ως νούμερο όπως άλλωστε γίνεται με όλους τους πετρελαιοκινητήρες.Όμως στην πράξη η άφθονη ροπή των 27 κιλών από τις 1750 σ.α.λ. με την βοήθεια του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις κινεί με ιδιαίτερη άνεση το αμάξωμα δίνοντας άνετα προσπεράσματα όποτε και όταν τα ζητήσεις, με τα 0-100 χλμ. να έρχονται σε 10,9 δευτερόλεπτα.

Ο κινητήρας έχει γραμμική απόδοση ,είναι εύστροφος, αθόρυ��ος για diesel και με την μακριά κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων να προσφέρει άνεση στον ανοιχτό δρόμο, εκεί όπου η τελική ταχύτητα ξεπερνά ελαφρά τα 185 χλμ./ώρα. Όσο για την μέση κατανάλωση τα 5 με 5,5 λίτρα που είδαμε στον υπολογιστή ταξιδίου ,χωρίς να «φοβόμαστε» να πατάμε το γκάζι, είναι μια τιμή που ικανοποιεί απόλυτα.

Σε αυτή συνεισφέρει το στάνταρ σύστημα start &stop και τ�� shift indicator όπου ενημερώνεσαι με τις σχετικές ενδείξεις για το πότε πρέπει να αλλάξεις σχέση στο κιβώτιο έτσι ώστε να πετύχεις την καλύτερη δυνατή κατανάλωση.

Οι τυποποιημένες ε��πομπές CO2 είναι στα 115 γρμ./χλμ. Στον δρόμο οι σφικτές ρυθμίσεις της ανάρτησης εμποδίζουν το υπερυψωμένο αμάξωμα να εμφανίσει έντονες κλίσεις. Εντάξει δεν έχει την καρτ οδική συμπεριφορά του απλού Mini, ο πίσω άξονας απορροφά σχετικά ικανοποιητικά τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος ,όμως το άκαμπτο πλαίσιο, το άμεσο σύστημα διεύθυνσης και τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας σου επιτρέπουν να κινηθείς με γρήγορους ρυθμούς, χωρίς να χάσεις σε καμία στιγμή εσύ και οι συνεπιβάτες σου το αίσθημα ασφάλειας.

Με απόλυτα κριτήρια, το Mini Cooper Countryman είναι ένα οδηγικά ευχάριστο αυτοκίνητο με εξαιρετικά φρένα και τιμή στα 25220 ευρώ συμπεριλαμβανομένου και του οφέλους απόσυρσης. Στην τιμή περιλαμβάνεται κι ένας πληρέστατος εξοπλισμός με 6 αερόσακους, στάνταρ σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC με hill assist, σύστημα Start/Stop, ηχοσύστημα υπολογιστής ταξιδιού κλιματισμός, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, ράγες οροφής και την υπογραφή της BMW.

Βαγγέλης Γκούμας