Πριν από 25 χρόνια σχεδόν ο Louis R. Hughes ανέλαβε το τιμόνι της Opel τον Απρίλιο του 1989 και αποφάσισε κάτι, το οποίο τόλμησε για πρώτη φορά Ευρωπαίος κατασκευαστής αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής: ολόκληρη η γκάμα βενζινοκινητήρων της εταιρείας να εφοδιαστεί με καταλυτικούς μετατροπείς στο βασικό εξοπλισμό.

Μέχρι τα μέσα του 1989, 19 από τα 20 βενζινοκίνητα Opel που πωλούνταν στην αγορά έφεραν καταλύτη στ��νταρ, αποδεικνύοντας ότι η απόφαση του Hughes – προερχόμενη από περιβαλλοντικές ανησυχίες και φορολογικά κίνητρα και όχι από επιχειρηματική διορατικότητα - είχε τελικά ληφθεί την κατάλληλη στιγμή.

Σήμερα, οι ρύποι έχουν μειωθεί δραστικά – κάτω από 10% των επιπέδων της προ-καταλυτών εποχής. Η νέα γενιά του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo εστιάζει στη βελτιστοποίηση της οικονομίας καυσίμου, στην υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές και στην εξαιρετική ελαστικότητα. Συγκριτικά με τον προηγούμενο 1.6 turbo της Opel, οι εκπομπές CO2 και η κατανάλωση καυσίμου είναι 13% χαμηλότερες, ενώ η μέγιστη ισχύς και ροπή είναι 30% υψηλότερη. Το νέο μεσαίο Cascada cabrio ήταν το πρώτο Opel που λανσάρισε αυτό τον κινητήρα, ο οποίος τώρα διατίθεται με τα Astra, Astra GTC και Zafira Tourer.

Το νέο ADAMROCKS και το ADAM θα είναι τα πρώτα Opel με τη νέα γενιά του τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.0 ECOTEC Direct Injection. Αυτός ο ‘πύραυλος τσέπης’ ήδη πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6 και ανεβάζει τον πήχη λόγω αθόρυβης λειτουργίας των τριών κυλίνδρων.
Βαγγέλης Γκούμας