Ισπανία, Ελλάδα και Ιταλία προσελκύουν εκατομμύρια επισκεπτών κάθε χρόνο στις ηλιόλουστες παραλίες τους, αλλά μία νέα έρευνα της Ford Motor Company για τις τάσεις των αγοραστών στην Ευρώπη αποκαλύπτει ότι οι κάτοικοι ορισμένων από τις θερμότερες χώρες της γηραιάς ηπείρου είναι από τους πλέον απρόθυμους να αγοράσουν αυτοκίνητο με ηλιοροφή.

Όσο και να σας φαίνεται περίεργο οι αγοραστές της Νορβηγίας, η οποία είναι περισσότερο γνωστή για το χιόνι παρά για τη λιακάδα της, ήταν μεταξύ των πιο πρόθυμων να αγοράσουν ένα Ford με ηλιοροφή (15%) λίγο πιο μπροστά από τους Γάλλους (11%) και τους Γερμανούς (10%). Οι οδηγοί των ηλιόλουστων χωρών ήταν από εκείνους που έδειξαν τη μικρότερη διάθεση να παραγγείλουν ηλιοροφή: Ισπανία (5%), Ιταλία (3%) και Ελλάδα (2%).

Το λευκό ξεπέρασε το μαύρο πέρσι ως το δημοφιλέστερο χρώμα αυτοκινήτου σε όλη την Ευρώπη, σύμφωνα με ανάλυση 500.000 και πλέον οχημάτων Ford που πουλήθηκαν στην Ευρώπη την περασμένη χρονιά. Ραγδαία αύξηση στις προτιμήσεις των πελατών τα τελευταία χρόνια γνωρίζουν το καφέ και το πορτοκαλί.

Βέβαια καμία έκπληξη προκάλεσε το γεγονός ότι οι Σκανδιναβοί οδηγοί συγκέντρωσαν το υψηλότερο ποσοστό στην προτίμηση των θερμαινόμενων καθισμάτων, με το 99% των αυτοκινήτων Ford που αγοράζονται σε Σουηδία, Νορβηγία και Φινλανδία να διαθέτουν αυτή την τεχνολογία. Θερμαινόμενα καθίσματα ήταν σπάνια σε Τουρκία (1%), Ελλάδα (2%), και Ισπανία (3%). Όσο για τους «θεριακλήδες» οι χώρες με τους περισσότερους αγοραστές που παραγγέλνουν αναπτήρα στο πακέτο καπνιστή είναι: Ελλάδα (73%), Ισπανία (53%) και Ρουμανία (35%).

Βαγγέλης Γκούμας