Με κύρος , ευέλικτη, νεανική και γρήγορη. Έτσι πρέπει να είναι μια BMW που θέλει να ικανοποιήσει τις ανάγκες και την διάθεση οδηγών με «ανησυχίες» οι οποίοι επιθυμούν άλογα για να τρέχουν, χωρίς να τους …προλαβαίνει η εφορία. Μιλάμε για την μικρή Βαυαρή της σειράς 1 η οποία αν και έχει κωδικό 118i είναι μόλις 1600 κ.εκ. αλλά έχει «τουρμπάτη» δύναμη 170 ίππων. Αυτή η επιλογή αναδεικνύει ακόμα πιο έντονα το σπορτίφ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, και αξιοποιεί πλήρως το εξαιρετικό του πλαίσιο. Το πιο σημαντικό είναι ότι η BMW 118i είναι ταχύτερη από την προηγούμενη με το δίλιτρο μοτέρ και ακόμη φθηνότερη. Μάλιστα το σύστημα Drive Performance με τα προγράμματα Control Eco Pro και Comfort Sport και Sport+ σου δίνουν την δυνατότητα να απολαμβάνεις ξεχωριστές εμπειρίες οδήγησης ανάλογα με τη διάθεση σου.

Β2.JPG
Η εμφάνιση αρμόζει και στον σπορ…
χαρακτήρα του αυτοκινήτου καθώς μπροστά ξεχωρίζουν τα μεγάλα επιθετικά φωτιστικά σώματα που «δένουν» αρμονικά με την χαρακτηριστική μάσκα. Παρατηρώντας την από το πλάι ξεχωρίζεις καλύτερα τις «μυώδεις» γραμμές να διατρέχουν όλο το αμάξωμα ενώ στο φθάνοντας στο πίσω μέρος τα πράγματα είναι πιο λιτά με τα Led φωτιστικά σώματα. Περνώντας στο εσωτερικό σε μια ακόμη γενιά εντοπίζεις την απτή εξαιρετική ποιότητα κατασκευής με την νεανική σχεδίαση του ταμπλό και την μεγάλη σταθερή οθόνη που θυμίζει tablet . Στην βάση της κονσόλας υπάρχει το περιστροφικό χειριστήριο i-Drive με το οποίο ελέγχεις την πλειονότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου. Το αυξημένο σε μήκος αμάξωμα κατά 85 χλστ. κάνει σαφώς πιο άνετη την ζωή των επιβατών οι οποίοι έχουν στην διάθεση τους μια άκρως ανταγωνιστική χωρητικότητα 360 λίτρων στο πορτμπαγκάζ που διαθέτει και πρακτικό σχήμα για την φόρτωση.

Με υπερτροφοδότη διπλής εισαγωγής TwinPower…
ο νέος κινητήρας των 1.598 κ.εκ με άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων αποδίδει τα ίδια άλογα με την προηγούμενη 2λιτρη ατμοσφαιρική 120i. Όπως είπαμε και στ��ν αρχή ο μικρότερος κυβισμός σε «γλυτώνει» από τα «νύχια» της εφορίας χωρίς να υστερεί από πλευράς επιδόσεων. Αρκεί να πατήσεις το δεξί πεντάλ γκαζιού για να νοιώσεις την δύναμη των 170 ίππων στις 4800 σ.α.λ. να σπρώχνουν την μικρή Βαυαρή. Με την βοήθεια του αυτόματου σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων που αλλάζει γρήγορα και ομαλά και χωρίς «κενά» τις οκτώ σχέσεις τα 0-100 χλμ. έρχονται σε μόλις 7,4 δευτερόλεπτα. Με ενθουσιασμό βλέπεις την βελόνα του ταχύμετρου να ακουμπά τα 225 χλμ./ώρα .Αν «βαρεθείς» τον αυτόματο τρόπο επιλογής των ταχυτήτων μπορείς να προσφύγεις στον σειριακό και να «παίξεις» ανάλογα το …θυμικό σου. Όμως δεν κινείσαι μόνο στον ανοιχτό δρόμο. Η περισσότερη ζωή ενός αστού είναι μέσα στην πόλη με το σταμάτα-ξεκίνα, εκεί όπου η επαρκέστατη ροπή των 250 Nm από το ρελαντί των 1500 σ.α.λ. έως τις 4500 σ.α.λ. σε κάνουν να δεις ότι έχεις να κάνεις με ένα εύστροφο κινητήριο σύνολο, ενώ αν ανεβάσεις στροφές απότομα μέχρι τα «κόκκινα» έχεις άμεση απόκριση στο πεντάλ το γκαζιού.

Β3.jpg
Η …παράσταση οδήγησης ή Drive Performance…
δίνεται καλύτερα με το στάνταρ σύστημα Eco Pro – Comfort- Sport και Sport. Τι κά��ει αυτό; Απλά επιλέγεις μια από τις θέσεις και αλλάζεις ανάλογα την «χαρτογράφηση» του κινητήρα και έχεις και την ανάλογη συμπεριφορά από το αυτοκίνητο. Αν δεν σε έχει… εκνευρίσει κάποιος και είσαι χαλαρός και ήρεμος απλά επιλέγεις την πρώτη θέση και έχεις μεγάλη οικονομία στην κατα��άλωση με τις ενδείξεις στο ταμπλό να καθορίζουν τις αλλαγές ταχυτήτων και την εξοικονόμηση ενέργειας. Τα 8 λίτρα /100 χλμ. μικτής κατανάλωσης που είδαμε στον υπολογιστή ταξιδιού επιτεύχθηκε χωρίς να «χαριζόμαστε» στο πεντάλ γκαζιού νομίζουμε ότι είναι μια ικανοποιητική τιμή με βάση τον σπορτίφ χαρακτήρα της μικρής «εκρηκτικής» Βαυαρής. (Εκπομπές CO2: 134 – 137 γρμ./χλμ.)

Με ιδανική κατανομή βάρους που μοιράζεται…
ανάμεσα στους άξονες σε ποσοστό σχεδόν 50-50% δίνει μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά η οποία ενισχύεται από το στιβαρό αμάξωμα, τα φαρδύτερα μετατρόχια και ένα εξαιρετικό σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης. Η «μπέμπα» ήταν υπάκουη στις εντολές μας με το πολύ καλό ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας DSC να σε διευκολύνει να φθάνεις στα όρ��α τα δικ�� σου και του αυτοκινήτου.Η απάντηση έρχεται από τον τρόπο που μοιράζεται το βάρος του αυτοκινήτου. Η ιδανική κατανομή του βάρους, που μοιράζεται σχεδόν στο 50-50% ανάμεσα στους δύο άξονες προσφέρει τα μέγιστα στην οδική συμπεριφορά. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Το στιβαρό πλαίσιο του αμαξώματος , τα φαρδύτερα μετατρόχια που όπως διαπιστώσαμε και μόνοι μας, εξασφαλίζουν και στην πραγματικότητα την αίσθηση της ασφάλειας στον οδηγό που βλέπει το αυτοκίνητο να «υπακούει» με το εξαιρετικό σε πληροφόρηση τιμόνι στις εντολές του.
Στην επιλογή των λειτουργιών Sport και Sport+ το τιμόνι και ο κινητήρας αποκρίνονται πιο άμεσα ενώ το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό φέρνει στα… ίσια το πίσω μέρος όταν θελήσεις να «παίξεις» με αυτό. Η BMW 118i διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας από την βασική έκδοση μεταξύ των άλλων που αναφέραμε περιλαμβάνονται οι έξι αερόσακοι, τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας , το σύστημα start-stop, το κεντρικό κλείδωμα, τα ηλεκτρικά παράθυρα, ο κλιματισμός ,το ηχοσύστημα MP3 με 6 ηχεία ,υποδοχή Aux, με τηλεχειρισμό, οι ηλεκτρικοί καθρέφτες, το navigation κ αι φυσικά το status της φίρμας. Οι τιμές ξεκινούν από τα 25646 ευρώ με το όφελος απόσυρσης για την τρίθυρη έκδοση.

Βαγγέλης Γκούμας