Το Golf αποτελεί εδώ και χρόνια σημείο αναφοράς για την συγκεκριμένη κατηγορία και όχι άδικα καθώς διαθέτει ποιότητα κατασκευής, πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και προηγμένους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες. Το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον ολοκαίνουργιο1,2 TSI αλουμινένιο κινητήρα που αποδίδει 105 «ολοζώντανα» άλογα.

Ταιριάζει «γάντι» στον χαρακτήρα του…

Golf. Αυτό το μοτέρ αποτελεί μέλος της νέας γενιάς τούρμπο TSI βενζινοκινητήρων άμεσου ψεκασμού της VW, με την κωδική ονομασία EA211. Με κυβισμό μόλις 1.197cc που «στενοχωρεί» τους…εφοριακούς, με 16 βαλβίδες, 2 ΕΕΚ, άμεσο ψεκασμό και τούρμπο, αυτό το κινητήριο σύνολο είναι ίδιο με το μοτέρ που αποδίδει 85 άλογα ,μόνο που εδώ η ρύθμιση του είναι πιο «επιθετική» αποδίδοντας 20 παραπάνω άλογα στις 5000 σ.α.λ. και ροπή στρέψης 17,8 κιλά στις 1.550-4.100 σ.α.λ. Στην πράξη το τράβηγμα που προσφέρει είναι πολύ καλό από τις χαμηλές στροφές με την δύναμη να εμφανίζεται χωρίς ξεσπάσματα μέχρι τα «κόκκινα».

Σε συνδυασμό με το ακριβές με την «έξυπνη «κλιμάκωση» μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων πετυχαίνει επιδόσεις που θα ζήλευαν αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού. Έτσι τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 10,1 δευτερόλεπτα, με την βελόνα του ταχύμετρου να ξεπερνά τα 190 χλμ./ώρα. Όμως τα ευχάριστα νέα συνεχίζονται και στον τομέα της κατανάλωσης καθώς με «επιθετική» οδήγηση είδαμε την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 6,5 με 7,5 λίτρα. Με μια πιο «αμυντική» οδήγηση η ανώτερη τιμή δεν ξεπερνά τα 5 με 6 λίτρα. Όσο για τις εκπομπές ρύπων είναι στα 114 γρμ./χλμ CO2(σύστημα start& stop).Σε γενικές γραμμές και σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης βλέπεις ότι αυτά τα …λίγα κυβικά του κινητήρα αποδεικνύονται υπεραρκετά για γρήγορες προσπεράσεις, ενώ με την 6η ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων απολαμβάνεις ένα ήσυχο ταξίδι με υψηλές ταχύτητες που «καταπίνουν» τα χιλιόμετρα.

«Πατάει» καλά και…

είναι προβλέψιμο στην οδική συμπεριφορά του Golf .Η ανάρτηση του είναι ρυθμισμένη έτσι ώστε να προσφέρει άνεση στους επιβάτες και μειωμένες κλίσεις στις στροφές .Μπορείς να κινηθείς με ασφάλεια ακόμη και σε οριακές καταστάσεις έχοντας την αμέριστη συμπαράσταση του στάνταρ ηλεκτρονικό συστήματος ευστάθειας ESP και του ηλεκτρονικού διαφορικού XDS. Το τιμόνι παρέχει πολύ καλή πληροφόρηση ενώ και το σύστημα πέδησης αποδείχτηκε αποτελεσματικότατο ακόμη και σε συνεχή εικονικά φρεναρίσματα «πανικού».

Η νέα και μεγαλύτερη πλατφόρμα MQB …

διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο και μετατρόχια επιλογές που είναι προς όφελος της ευρυχωρίας, με αποτέλεσμα πέντε επιβάτες να αισθάνονται άνετα στο εσωτερικό με το πορτμπαγκάζ να έχει διαθέσιμα 380 λίτρα χωρητικότητας για τις αποσκευές τους και 1720 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.( Διαστάσεις 4.255 x 1.799 x 1.452 χλστ. εμπρός -πίσω μετατρόχιο 1549-1520 χλστ.μεταξόνιο2637 χλστ.). Οι επιβάτες του νέο�� Golf όπως και στα προηγούμενα μοντέλα έχουν απτή την αίσθηση της πολύ καλής ποιότητας κατασκευής με την ιδιαίτερα προσεγμένη συναρμολόγηση.

Βέβαια, στον τομέα της σχεδίασης η VW εξακολουθεί να ακολουθεί συντηρητικές γραμμές τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά κάτι όμως που δεν φαίνεται να «ενοχλεί» καθώς η εδώ και χρόνια ίδια σχεδιαστική συνταγή αποδεικνύεται το ατού του μοντέλου. Στα hi-tech στοιχεία είναι και η μεγάλη οθόνη αφής 5 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας με πλήθος πληροφοριών. Στον τομέα του εξοπλισμού τώρα από την βασική έκδοση έχουμε 7 αερόσακους, ABS, ESP,συστήματα αντιολίσθησης ASR, MSR , σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων Multicollision Brake ,αναβαθμισμένο σύστημα ασφάλειας Pre Crash , 4 ηλεκτρικά παράθυρα , ηλεκτρικοί καθρέφτες, κεντρικό κλέιδωμα , ηχοσύστημα ,aircontision ,υπολογιστή ταξιδίου και τιμή που ξεκινά για την πεντάθυρη έκδοση από 17340 ευρώ(16440 τρίθυρη) συμπεριλαμβανομένου του οφέλους απόσυρσης.

Βαγγέλης Γκούμας