To Punto αποτελεί για την Fiat μια σταθερή αξία και γι αυτό τον λόγο η Fiat το κρατάει στην παραγωγή με συνεχείς ανανεώσεις από το 2005. Στην αρχή ήταν το Grande Punto μετά ήρθε το ανανεωμένο Punto Evo του 2010 και τελικά καταλήξαμε στο σημερινό μοντέλο που ουσιαστικά είναι και το καλύτερο από όλα. Η τοποθέτηση στην «καρδιά» του 1,3 λίτρων υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα «κατέβασε» το κόστος χρήσης και «ανέβασε» τις μετοχές του στην προτίμηση των οδηγών.

Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός στην κατηγορία …των σουπερμίνι. Μετά την οικονομική κρίση δεν υπάρχει η «πολυτέλεια» αγοράς από μια οικογένεια ενός μεγάλου και ενός δεύτερου μικρού αυτοκινήτου. Προτιμούν λοιπόν να πάρουν ένα μοντέλο το οποίο χωρίς να είναι καθαρά οικογενειακό ,διαθέτει ικανοποιητικούς χώρους για 5 επιβάτες και για τις αποσκευές τους. Επιπλέον ζητούν να έχει καλό εξοπλισμό , να είναι ασφαλές και να μην «καίει». To «φρεσκαρισμένο» Punto με διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.065/1.687/1.490 χλστ. διαθέτει αυτά τα προσόντα. Στο εσωτερικό επικρατεί νεανική σχεδίαση με όμορφα όργανα με νέα καλύτερης ποιότητας πλαστικά στο ταμπλό και πιο μοντέρνες υφασμάτινες επενδύσεις σε καθίσματα και πόρτες. Οι επιβάτες έχουν στην διάθεση τους καλούς χώρους και πορτμπαγκάζ 275 λίτρων.

fiat punto 1,3 diesel 2.jpg
Όμως πέρα από το τελευταίο Face lifting σε εξωτερικό και εσωτερικό τα πολύ καλά νέα έρχονται από τον υπερτροδοτούμενο diesel κινητήρα των 1248 κ.εκ. που έχουν τοποθετήσει οι Ιταλοί μηχανικοί κάτω από το καπό του. Το 1,3 λίτρων μηχανικό σύνολο τεχνολογίας MultiJet II αποδίδει 85 άλογα στις 3750 σ.α.λ. και 20,4 χλγμ. ροπής στις 1.750 σ.α.λ. χάρη στην ύπαρξη τούρμπο με μεταβλητής γεωμετρίας πτερύγια φτερωτής. Η μεγάλη ροπή σε προϊδεάζει για την ελαστικότητα του κινητήρα κάτι που επιβεβαιώνεται και στην πράξη. Νιώθεις το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές χωρίς κενά ισχύος Έτσι έγινε και πιο εύκολη η μετακίνηση μας μέσα στην πόλη με την βοήθεια του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 5 «μακριές» σχέσεις αλλά και στον ανοιχτό δρόμο όπου «πιάσαμε» με άνεση την τελική ταχύτητα των 172 χλμ./ώρα. Εξίσου ικανοποιητική είναι και η επίδοση των 13,1 δευτερολέπτων για τα 0-100 χλμ./ώρα .Κάποιοι κραδασμοί στις υψηλές στροφές δεν λείπουν όμως η ικανοποίηση και το χαμόγελο του οδηγού γίνεται πιο πλατύ όταν βλέπει την μέση κατανάλωση καυσίμου να μην ξεπερνά τα 4,5 λίτρα χωρίς ό ίδιος να «φοβάται» να πατήσει βαθιά το πεντάλ γκαζιού. Το ταμείο είναι… μείον και για τα τέλη κυκλοφορίας που είναι μηδενικά καθώς οι εκπομπές CO2 αντιστοιχούν σε 90 γρμ./χλμ. Σε αυτές τις τιμές συνεισφέρει τα μέγιστα και το στάνταρ σύστημα start&stop.

fiat punto 1,3 diesel 3.jpg
Άνετο και ευχάριστο στις μετακινήσεις το Punto που διαθέτει σχετικά «μαλακή» ανάρτηση που συνεισφέρει στην άνεση των επιβατών «φιλτράροντας» τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το μικρό Fiat είναι σταθερό στις ευθείες ακόμη και με πολλά χιλιόμετρα στο ταχύμετρο ,παρουσιάζει μικρές κλίσεις στις στροφές, με αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης ενώ σε γενικές γραμμές οι αντιδράσεις του είναι προοδευτικές. Όταν υπερβείς τα όρια το ESP διορθώνει την πορεία του αυτοκινήτου. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ (με την επιλογή City για τους ελιγμούς μέσα στην πόλη ακόμη περισσότερο)και τα φρένα είναι άμεσα και ανθεκτικά και μετά από σκληρή συνεχόμενη χρήση. Η συμβίωση μαζί του για μια βδομάδα έδειξε ότι το Punto αποτελεί ένα εργαλείο για καθημερινή χρήση που «τσιγκουνεύεται» την κατανάλωση καυσίμου και εξακολουθεί να κρατάει ζεστό το ενδιαφέρον του νέου οδηγού ,χάρη στη όμορφη για την οποία άλλωστε ξεχωρίζουν τα ιταλικά αυτοκίνητα. Ο βασικός εξοπλισμός διαθέτει 6 ΑΒ, ESP, hill assist , κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα , ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέπτες, υπολογιστή ταξιδιού και ηχοσύστημα με MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι. Η τιμή είναι στα 12970 ευρώ με το όφελος απόσυρσης και προωθητικής ενέργειας της ελληνικής αντιπροσωπείας.

Βαγγέλης Γκούμας